Berta Sándor
Nyit az Android Auto felé a BMW
Az autógyártó a jövőben integrálná a gépkocsijaiba a Google platformját.
A konszern megváltoztatja a korábbi álláspontját és az egyik utolsó német vezető autógyártóként megnyitja modelljeit a Google előtt. Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztési vezetője kijelentette, hogy a jövőben ők is támogatni fogják mind az Apple CarPlay, mind a Google Android Auto rendszerét. Mindez azért érdekes, mert márciusban Fröhlich még azt nyilatkozta, hogy intenzíven foglalkoztak a Google ajánlatával, de nem álltak készen arra, hogy megosszák a társasággal az ügyfeleik adatait. Nem tudtak és nem is akartak együttműködni olyan vállalatokkal, amelyek nem írják le az adatok pontos felhasználását.
A mostani döntést Fröhlich azzal indokolta, hogy ezzel a lépéssel az autóvezetők kívánságainak tesznek eleget. Az ügyfelek ugyanis egyenlő esélyeket akarnak és azt, hogy az eszközeiken található megoldásokat a járműveikben is használhassák. Ugyanakkor a felhasználók adatait védenék és az adatvédelem egyre fontosabb lesz a számukra. A BMW bejelentése egyúttal azt is jelenti, hogy a vezető német autógyártók közül már csak a Daimler nem tagja az Open Automotive Alliance nevű szövetségnek. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a BMW mikor vezeti be az Android Auto platformot.
Harald Krüger, a BMW új vezetője augusztus elején azt mondta, hogy nem feltétlenül vetélytársakként, hanem partnerekként tekintenének az IT-társaságokra, s szeretnének a Szilícium-völgyben lévő technológiai konszernektől tanulni.
A konszern megváltoztatja a korábbi álláspontját és az egyik utolsó német vezető autógyártóként megnyitja modelljeit a Google előtt. Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztési vezetője kijelentette, hogy a jövőben ők is támogatni fogják mind az Apple CarPlay, mind a Google Android Auto rendszerét. Mindez azért érdekes, mert márciusban Fröhlich még azt nyilatkozta, hogy intenzíven foglalkoztak a Google ajánlatával, de nem álltak készen arra, hogy megosszák a társasággal az ügyfeleik adatait. Nem tudtak és nem is akartak együttműködni olyan vállalatokkal, amelyek nem írják le az adatok pontos felhasználását.
A mostani döntést Fröhlich azzal indokolta, hogy ezzel a lépéssel az autóvezetők kívánságainak tesznek eleget. Az ügyfelek ugyanis egyenlő esélyeket akarnak és azt, hogy az eszközeiken található megoldásokat a járműveikben is használhassák. Ugyanakkor a felhasználók adatait védenék és az adatvédelem egyre fontosabb lesz a számukra. A BMW bejelentése egyúttal azt is jelenti, hogy a vezető német autógyártók közül már csak a Daimler nem tagja az Open Automotive Alliance nevű szövetségnek. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a BMW mikor vezeti be az Android Auto platformot.
Harald Krüger, a BMW új vezetője augusztus elején azt mondta, hogy nem feltétlenül vetélytársakként, hanem partnerekként tekintenének az IT-társaságokra, s szeretnének a Szilícium-völgyben lévő technológiai konszernektől tanulni.