Facebook került a legújabb BMW-be
Megérkezett az 1-es BMW második generációja. A prémium kompakt csak turbómotorokkal lesz elérhető, a nyolcfokozatú váltó mellett pedig Facebook és Twitter integráció is rendelhető hozzá.
Noha a szakma csak a Frankfurti Autószalonra, illetve az azt megelőző hetekre várta a BMW új 1-es sorozatának bemutatkozását, a bajorok már most minden információt nyilvánosságra hoztak új prémium kompaktjukról. Az 1-es második generációja láthatóan nagyobb lett koros elődjénél: hossza 85, szélessége 17, tengelytávja pedig 30 milliméterrel nőtt, miközben magassága nem változott. Ennek köszönhetően a gyártó saját számításai szerint 21 mm-rel nagyobb lett a korábban sok kritikát kapott hátsó lábtér, valamint a csomagtér is 30 literrel nőtt, így már 360 l-nyi poggyászt képes elnyelni. A most bemutatott ötajtós mellett természetesen várható háromajtós kivitel is, csakúgy mint kupé és kabrió karosszéria-változat.
Hajtáslánc tekintetében nem sokban emlékeztet elődjére az új 1-es. A kategóriában továbbra is egyedüliként hátsókerék-hajtású prémium kompakt először kizárólag turbómotorokkal lesz kapható. A belépőmodell 116i-t egy 1,6 literes 136 lóerős négyhengeres hajtja, a 118i-ben ugyanez az egység már 170 lóerő teljesítményre képes. A hivatalos debütálás után nem sokkal érkezhet a 128i 245 lóerővel, az M-változat esetleges érkezéséig pedig a 306 lovas 135i lesz a csúcsmodell.
A dízel 1-esre vágyók igényeit egyetlen motor szolgálja ki, igaz háromféle teljesítményszinttel. A kétliteres dízel ugyanis 116, 143 és 184 lóerős változatokban is kérhető. A dízel kivitelek hivatalos fogyasztási adata 4,5-4,6 liter száz kilométeren, de a kisebbik turbós benzines is alig egy literrel kér ennél többet. Alapáron minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár, azonban érdemes megfontolni az automata rendelését, legfőképpen azért, mivel az nem kevesebb, mint nyolc fokozat közül választja ki az éppen ideálist.
A márkától megszokott módon az 1-es esetében is szinte végtelen hosszú az extralista. A bajor prémium kompakthoz egyebek közt olyan rendszerek is választhatók, mint az adaptív kanyarvilágítás, a parkolóasszisztens, a tolatókamera, vagy a ráfutásos balesetre figyelmeztető rendszer, de webrádiót is hallgathatunk benne, továbbá ez az első olyan autó, amibe Facebook és Twitter integráció került.
Az új 1-esnek már a hazai árai is megvannak. A belépőmodell 116i 6,69 millió forintba kerül, az ennél egy számmal erősebb 118i-ért 7,8 millió forintot kell fizetni. A legolcsóbb dízel, a 116d 7,6 millióba, míg a jelenlegi csúcsmodell 120d 8 640 000 forintba kerül.
Noha a szakma csak a Frankfurti Autószalonra, illetve az azt megelőző hetekre várta a BMW új 1-es sorozatának bemutatkozását, a bajorok már most minden információt nyilvánosságra hoztak új prémium kompaktjukról. Az 1-es második generációja láthatóan nagyobb lett koros elődjénél: hossza 85, szélessége 17, tengelytávja pedig 30 milliméterrel nőtt, miközben magassága nem változott. Ennek köszönhetően a gyártó saját számításai szerint 21 mm-rel nagyobb lett a korábban sok kritikát kapott hátsó lábtér, valamint a csomagtér is 30 literrel nőtt, így már 360 l-nyi poggyászt képes elnyelni. A most bemutatott ötajtós mellett természetesen várható háromajtós kivitel is, csakúgy mint kupé és kabrió karosszéria-változat.
Hajtáslánc tekintetében nem sokban emlékeztet elődjére az új 1-es. A kategóriában továbbra is egyedüliként hátsókerék-hajtású prémium kompakt először kizárólag turbómotorokkal lesz kapható. A belépőmodell 116i-t egy 1,6 literes 136 lóerős négyhengeres hajtja, a 118i-ben ugyanez az egység már 170 lóerő teljesítményre képes. A hivatalos debütálás után nem sokkal érkezhet a 128i 245 lóerővel, az M-változat esetleges érkezéséig pedig a 306 lovas 135i lesz a csúcsmodell.
A dízel 1-esre vágyók igényeit egyetlen motor szolgálja ki, igaz háromféle teljesítményszinttel. A kétliteres dízel ugyanis 116, 143 és 184 lóerős változatokban is kérhető. A dízel kivitelek hivatalos fogyasztási adata 4,5-4,6 liter száz kilométeren, de a kisebbik turbós benzines is alig egy literrel kér ennél többet. Alapáron minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár, azonban érdemes megfontolni az automata rendelését, legfőképpen azért, mivel az nem kevesebb, mint nyolc fokozat közül választja ki az éppen ideálist.
A márkától megszokott módon az 1-es esetében is szinte végtelen hosszú az extralista. A bajor prémium kompakthoz egyebek közt olyan rendszerek is választhatók, mint az adaptív kanyarvilágítás, a parkolóasszisztens, a tolatókamera, vagy a ráfutásos balesetre figyelmeztető rendszer, de webrádiót is hallgathatunk benne, továbbá ez az első olyan autó, amibe Facebook és Twitter integráció került.
Az új 1-esnek már a hazai árai is megvannak. A belépőmodell 116i 6,69 millió forintba kerül, az ennél egy számmal erősebb 118i-ért 7,8 millió forintot kell fizetni. A legolcsóbb dízel, a 116d 7,6 millióba, míg a jelenlegi csúcsmodell 120d 8 640 000 forintba kerül.