Berta Sándor

Elkészült a Samsung kamionjának prototípusa

A módosított teherautót Argentínában mutatták be, reményeik szerint kevesebb lesz a hibás előzés miatti baleset.

A dél-koreai konszern tavaly júniusban állt elő azzal az ötlettel, hogy egy a kamionok hátoldalára szerelt nagy méretű kijelzőkön megjelenítenék a járművek elején elhelyezett kamera képét. A megoldás szerintük biztonságosabbá tenné a közlekedést, ezen belül is a tehergépkocsik megelőzését. Nagy probléma ugyanis ilyenkor az, hogy a kamionok mögött haladó vezetők nem igazán látják jól a szemből jövőket.

A Samsung elkészítette az első módosított teherautót, amely a közeljövőben - hosszú távú tesztelés céljából - a helyi utakon közlekedik majd. A jármű mögött közlekedő autók vezetői így sokkal nagyobb biztonsággal dönthetik el, hogy egy esetleges előzés kockázatos-e vagy sem.


A rendszert a Samsung Electronics argentín leányvállalata fejlesztette ki és egy Volvo teherautóra szerelték fel. A rendszer részét képezi két elülső kamera, az Ingematica argentin cég szoftvere, valamint négy, egymás mellett elhelyezett OH46D típusú Samsung-kijelző. Ez utóbbiak 46 hüvelykesek és megfelelnek az IP54 szabványnak, így védettek a belső porlerakódás és a víz ellen.

A projekt partnere volt még a Helvetica SA, a Volvo Trucks helyi cége és Leo Burnett reklámügynökség helyi kirendeltsége is. Utóbbi részvétele miatt felmerülhet, hogy a képernyőket akár más, például hirdetési célokra is felhasználhatják. A prototípust a Motodrom Roberto José Mouras pályáján tesztelték először, ezután indult tesztutakra. Amennyiben a technika beválik, akkor jövőre jelenhet meg a piacon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tinman #18
    Pontosan.

    Az utakon ilyen mérvű teherszállítást végezni? Term. velejárója az utak gyors amortizációja, a balesetek, környezetszennyezés és persze a költségek növekedése. Értem, hogy most már jelenlegi szétbombázott vasúton szállítani is nehézkes és költséges...
  • ostoros #17
    Azért a magyar vasúti teherszállítás sokkal kisebb volumenű, mint lennie kellene!
    http://hu.wikipedia.org/wiki/1968-as_k%C3%B6zleked%C3%A9spolitikai_koncepci%C3%B3
    "1968-1982 között összesen 634 km normál és 360 km keskeny nyomtávolságú, valamint 672 km gazdasági vasútvonalat számoltak fel Magyarországon. A gazdasági számítások során igyekeztek előre a vasút gazdaságtalanságát bebizonyítani a közúttal szemben, akár valótlan költségek felszámításával is. Több bezárt vonal megszűnése előtt kapott jelentős felújítást, így kifejezetten jó műszaki állapotban volt, korszerű eszközparkkal (például: Alföldi Kisvasút, Szegedi Kisvasút). A vasútmegszüntetések továbbgyűrűző hatásait (telekárak, munkaerőmozgás stb.) nem vették figyelembe. Előfordult, hogy helyi vezetők ideiglenesen vagy véglegesen el tudták halasztani egy-egy vonal bezárását, de ezt jóval inkább politikai érdekek döntötték el, mint gazdaságiak."

    Egyszóval jó sok hülyeséget csináltunk mi is. Magyarországon jelenleg 8000 km-nyi vasútvonal van, közben az úthálózat 199567 km hosszú, ami Európában a legsűrűbb egy főre eső úthálózat. Burkolatra bezzeg már nem telik, csak 76000 km-nyi. Ha ehelyett ésszerűsítve lenne az úthálózat, akkor a fennmaradót tisztességesen lehetne karban tartani...

    (szerk:) Az meg tisztán röhejes, hogy a vasúti teherszállítást nálunk kiszervezték külön cégbe és eladták.

    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2016.02.08. 15:17:53
  • SupraMKIII #16
    Hát, azért ez űbergagyi, különösen a samsungtól! Valami festés, valami takaró elem, vagy bármi!
    Valamint a kamion mögött autózva marha rossz lesz felfelé nézve előre látni, ez sokakat fog összezavarni.
    Azon kívül a szokásos aggodalom, hogy milyen kibaszott sokat fog ez nappal zabálni...
  • molnibalage83 #15
    Nem minden lehet vasúton. Nem vehet minden áruházhoz vasút. A fogyasztói igények miatt rója annyi kamion az utakat, mindenki mindent gyorsan akar. A vasúttal akkor puffer időd adódna sok szállításban, hogy egyszerűen nem opció.

    A számítógépet, a polót és minden mást, amit az átlagember kis tételben rendel és sok helyre kell vinni, azt a kamion, teherautó, futár viszi. A vasút meg viszi a szenet, a vasércet stb. Nem tűnt fel senkinek, hogy 30-40 éve itthon és sok elmardott országban néha még ezt is közúton vitték, de ma már nem nagyon?

    Régen pl. Magyarorszáhon 50+ bázistelep volt, ahol benzint, gázolajat, TO és erőművi TO-t tároltak és töltöttek tankautót. Ma van a MOL-nak kb. 6 darab ilyen. Mindnek van távvezetéki és vasúti kapcsolata így fejből. Az összes ezzel nem rendelkezőt bezárták.
  • ostoros #14
    Nálad a pont.
  • molnibalage83 #13
    Én is erre gondoltam. Ennek így semmi értelme, főleg éjszaka. A radar meg leszarja a napszakot. Az időjárást (köd/pára) már nem egészen, de az a kamerást is hazavágja..
  • Tinman #12
    Eközben az értelmes országok többnyire vasúton intézik a teherszállítást... jaaaaa ;-)
  • Macropus Rufus #11
    és ezt még is hogy?
    Kábelen megy a jel a tv-ig. Ennyi. Ha csak nem csatlakozik valahol rá a kamerára akkor esélytelen. Nem IP kamerák vannak a vason, hanem rendes mazdagos technológia.

  • wraithLord #10
    Igazából, amikor áll a kamion, akkor is bárki össze tudja törni, vagy le tudja róla lopni, nem kellenek hozzá menekültek.

    Az a hajtogatható, fóliaszerű kijelző plexiburkolattal jobb lenne ilyen célra, és nem lenne keret sem.
    Hogy mire jó, az kiderül, de szerintem ártani nem árt, max. használ (kivéve, ha az út monitorozása helyett Eszmeralda megy rajta), és legfeljebb nem lesz hosszúéletű.
  • Sydra #9
    Kíváncsi lennék meddig bírnák ezek a képernyők a strapát az úton Calais-ba!