Berta Sándor
Dugókra figyelmeztet a jövő közlekedési lámpája
A Siemens jelenleg olyan lámpákat fejleszt, amelyek képesek a közelgő autókkal kommunikálni.
A jövőben elkerülhetők lesznek a közutakon a várakozások és a dugók. A közlekedés-előrejelzés egyre több céget érdekel, ezek között van a Google és az Inrix is. Németországban a közlekedési forgalomirányító központok számtalan kamerákat szereltek fel, a lámpák előtt indukciós sávok mérik a forgalmat és a navigációs készülékek, valamint a mobiltelefonok adatait is felhasználják. Az adatokat anonim módon adják tovább és ehhez persze szükség van a felhasználók beleegyezésére.
Hanno Bäumer, Észak-rajna-Vesztfália Közlekedési Központjának vezetője elmondta, hogy a tartományban lévő autópályákon körülbelül 2500 mérési ponton jegyzik fel percenként az időjárási és a közlekedési helyzetet, emellett a neuralgikus pontokon webkamerákat is elhelyeztek. Eddig az információkat arra használták fel, hogy az aktuális közlekedési szituációt bemutassák. Dinamikus információs táblákkal az internetképes járművel nem rendelkező autósok is tájékoztathatók a pillanatnyi helyzetről, elterelésekről.
A rendszerek annál pontosabbak, minél több gépkocsi osztja meg a helyzetére és a sebességére vonatkozó adatait a közlekedési központokkal. Már a forgalomban résztvevők 10 százalékának információi elegendőek ahhoz, hogy előre lehessen jelezni a várható haladási sebességet. Ugyanakkor fontos az adatok összesítése, ilyen programokon dolgozik az IBM. A fő megbízók a városok, autógyártók és a közlekedési szövetségek.
Ingolstadtban már 2007 áprilisában 46 jelzőlámpát módosítottak, így azok a hagyományos társaiknál intelligensebbek lettek. A Siemens pedig olyan rendszert kínál, amelynek segítségével az üzemeltetők magánhálózaton keresztül vezérelhetik a közlekedési lámpákat. Ehhez nincs szükség különleges technikára, csak egy okostelefonra, táblagépre vagy laptopra és egy megfelelő böngészőre.
A jövőben elkerülhetők lesznek a közutakon a várakozások és a dugók. A közlekedés-előrejelzés egyre több céget érdekel, ezek között van a Google és az Inrix is. Németországban a közlekedési forgalomirányító központok számtalan kamerákat szereltek fel, a lámpák előtt indukciós sávok mérik a forgalmat és a navigációs készülékek, valamint a mobiltelefonok adatait is felhasználják. Az adatokat anonim módon adják tovább és ehhez persze szükség van a felhasználók beleegyezésére.
Hanno Bäumer, Észak-rajna-Vesztfália Közlekedési Központjának vezetője elmondta, hogy a tartományban lévő autópályákon körülbelül 2500 mérési ponton jegyzik fel percenként az időjárási és a közlekedési helyzetet, emellett a neuralgikus pontokon webkamerákat is elhelyeztek. Eddig az információkat arra használták fel, hogy az aktuális közlekedési szituációt bemutassák. Dinamikus információs táblákkal az internetképes járművel nem rendelkező autósok is tájékoztathatók a pillanatnyi helyzetről, elterelésekről.
A rendszerek annál pontosabbak, minél több gépkocsi osztja meg a helyzetére és a sebességére vonatkozó adatait a közlekedési központokkal. Már a forgalomban résztvevők 10 százalékának információi elegendőek ahhoz, hogy előre lehessen jelezni a várható haladási sebességet. Ugyanakkor fontos az adatok összesítése, ilyen programokon dolgozik az IBM. A fő megbízók a városok, autógyártók és a közlekedési szövetségek.
Ingolstadtban már 2007 áprilisában 46 jelzőlámpát módosítottak, így azok a hagyományos társaiknál intelligensebbek lettek. A Siemens pedig olyan rendszert kínál, amelynek segítségével az üzemeltetők magánhálózaton keresztül vezérelhetik a közlekedési lámpákat. Ehhez nincs szükség különleges technikára, csak egy okostelefonra, táblagépre vagy laptopra és egy megfelelő böngészőre.