Berta Sándor
Saját autópiaci platformjában hisz a Toyota
Érdekes döntést hozott a japán konszern: sem az Android Auto, sem az Apple CarPlay mellett nem teszik le a garast.
A vállalat úgy döntött, hogy a jövőben továbbra is a saját járműfedélzeti rendszerét részesíti előnyben és belátható időn belül nem is akar ezen a döntésén változtatni. Mindez különösen azért érdekes, mert korábban a Toyota az első autógyártók között volt, amelyek csatlakoztak a CarPlay kezdeményezéshez, sőt, a társaság egy olyan partnernek mutatkozott, amely elkötelezte magát amellett, hogy számos modelljénél bevezesse a technikát. Ugyanakkor később ismertté vált, hogy a Toyota azon gyártók egyike, amelyek mind a két megoldást támogatják.
John Hanson, a Toyota menedzsere megerősítette, hogy gyakran egyeztetnek mind a Google, mind az Apple képviselőivel, de jelenleg nincsenek terveik arra vonatkozóan, hogy az Amerikai Egyesült Államokban valamelyik platformot is alkalmazzák. A Ford és a Fiat Chrysler viszont úgy döntött, hogy mindkét rendszert támogatja. A Chrysler egyik szóvivője ezt azzal indokolta, hogy biztosak abban, hogy a megoldások jó lehetőségeket jelentenek majd az ügyfeleiknek.
A Ford Sync nevű rendszerét korábban számos bírálat érte. 2016 végéig minden járművet az USA-ban egy teljesen átalakított Sync-verzióval látnak el, amely mind a két platformot integrálni fogja. Don Butler, a gyártó hálózatba kötött járművekért és szolgáltatásokért felelős vezetője leszögezte, hogy nem akarják, hogy az embereknek a mobiltelefonjuk alapján kelljen autót is választaniuk. Szerinte alapkérdés, hogy az okostelefonokat és az ökorendszereket ésszerűen lehessen használni. A zárt rendszerekkel az a probléma, hogy előre kell jelezni, merre halad majd a fejlesztés vagy eleve jövőbiztossá kell őket tenni, ami gyakorlatilag lehetetlen, ezért jobb egy átfogó és nyitott platformot létrehozni az innovációk támogatására.
A vállalat úgy döntött, hogy a jövőben továbbra is a saját járműfedélzeti rendszerét részesíti előnyben és belátható időn belül nem is akar ezen a döntésén változtatni. Mindez különösen azért érdekes, mert korábban a Toyota az első autógyártók között volt, amelyek csatlakoztak a CarPlay kezdeményezéshez, sőt, a társaság egy olyan partnernek mutatkozott, amely elkötelezte magát amellett, hogy számos modelljénél bevezesse a technikát. Ugyanakkor később ismertté vált, hogy a Toyota azon gyártók egyike, amelyek mind a két megoldást támogatják.
John Hanson, a Toyota menedzsere megerősítette, hogy gyakran egyeztetnek mind a Google, mind az Apple képviselőivel, de jelenleg nincsenek terveik arra vonatkozóan, hogy az Amerikai Egyesült Államokban valamelyik platformot is alkalmazzák. A Ford és a Fiat Chrysler viszont úgy döntött, hogy mindkét rendszert támogatja. A Chrysler egyik szóvivője ezt azzal indokolta, hogy biztosak abban, hogy a megoldások jó lehetőségeket jelentenek majd az ügyfeleiknek.
A Ford Sync nevű rendszerét korábban számos bírálat érte. 2016 végéig minden járművet az USA-ban egy teljesen átalakított Sync-verzióval látnak el, amely mind a két platformot integrálni fogja. Don Butler, a gyártó hálózatba kötött járművekért és szolgáltatásokért felelős vezetője leszögezte, hogy nem akarják, hogy az embereknek a mobiltelefonjuk alapján kelljen autót is választaniuk. Szerinte alapkérdés, hogy az okostelefonokat és az ökorendszereket ésszerűen lehessen használni. A zárt rendszerekkel az a probléma, hogy előre kell jelezni, merre halad majd a fejlesztés vagy eleve jövőbiztossá kell őket tenni, ami gyakorlatilag lehetetlen, ezért jobb egy átfogó és nyitott platformot létrehozni az innovációk támogatására.