Berta Sándor

Autópályán tesztelik majd a robotkocsikat

Megerősítést nyert, hogy Németországban hamarosan az A9-es autópálya válhat az önállóan közlekedő járművek tesztterepévé. 250 millió hálózatba kötött autó lesz 2020-ban.

Tavaly augusztusban jelentették be, hogy az A9-es egyik szakaszát a legkorszerűbb szenzor-, mérési és kommunikációs technológiákkal szerelik fel. Az autópálya Berlint és Münchent köti össze Lipcsén, Hofon és Nürnbergen keresztül. Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési és digitális infrastruktúrákért felelős miniszter akkor közölte, hogy digitális tesztkörnyezetnek akarják használni az autópályát és a német állam támogatja az ezzel kapcsolatos kutatásokat.

Dobrindt most megerősítette a projekt életre hívását és hozzátette, hogy az első részprogramok már az idén elindulnak. A kijelölt tesztrészeket olyan megoldásokkal szerelik fel, amelyeknek köszönhetően lehetővé válhat az úttest és a gépkocsik, illetve az egyes járművek közötti kommunikációs lehetőségek kifejlesztése.


Alexander Dobrindt

"A kiválasztott szakaszokon közlekedhetnek majd a különböző kiegészítő rendszerekkel felszerelt, később pedig a teljesen automatizált gépkocsik is. A német autóipar a digitális autók tekintetében is a világ élvonalába fog tartozni. A német gyártók nem támaszkodnak majd a Google rendszereire" - fejtette ki a politikus. Hozzátette, hogy az iparral és a fejlesztőkkel, például a Fraunhofer Társasággal együtt saját platformokat akarnak kifejleszteni az adatok továbbítására. Fel kell lépniük az információk monopolizálása ellen és létre kell hozniuk a digitális szuverenitást, függetlennek kell lenniük mind az Amerikai Egyesült Államoktól, mind Ázsiától.

Nils Schmid baden-württembergi gazdasági miniszter bejelentette, hogy azt szeretné, ha a tartományban is kialakítanának egy hasonló tesztkörnyezet a robotautóknak, ebben ugyanakkor ők egyedül nem dönthetnek.

A Gartner piackutató cég becslése alapján 2020-ra az utakon közlekedő gépkocsik egyötöde, 250 millió jármű rendelkezik majd internethozzáféréssel, ami jelentősen felgyorsíthatja az automatizált vezetés fejlődési folyamatát. Mindez nagy befolyással lehet fontos területekre, például a telematikára, az automatizált vezetésre, valamint az informatikai, a szórakoztató és a mobil ajánlatokra. Elérhetővé válhatnak új szolgáltatások, és ez az előrelépés nemcsak a luxus-, hanem a középkategóriás autók területén is megfigyelhető lesz.

James F. Hines, a Gartner kutatási igazgatója kijelentette, hogy a hálózatba kötött autó immár valóság. A digitális tartalmak növekvő használata és létrehozása a gépkocsikon belül magával hozza azt az igényt, hogy egyre kifinomultabbak legyenek a fedélzeti informatikai és szórakoztató rendszerek. Emellett fontos az is, hogy elérhetővé váljanak az emberek és a gépek között kapcsolatot teremtő technológiák is. Az új mobilitás koncepciók új üzleti modellek létrehozásában is szerepet játszanak és - különösen a városokban - elterjedhetnek a saját gépkocsik mellett alternatívát jelentő megoldások.

A Gartner egyébként 2020-ra összesen 25 milliárd hálózatba kötött eszközzel számol, ezek közé tartoznak a gépkocsik és a konyhai berendezések is, ugyanis a piackutatók a közúti járműveket is a dolgok internete részének tekintik. Az előrejelzések alapján az idén már 4,9 milliárd hálózatba kötött tárgy lesz, ez a tavalyi évhez képest 30 százalékos növekedésnek számít. Alfonso Velosa, a Gartner másik kutatási igazgatója hozzátette, hogy a dolgok internetével kapcsolatban számos szabvány és ökorendszer van fejlesztés alatt.<

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Berber #3
    Nekem ez nagyon PAL vs. NTSC, vagy SD vs. MS vs. XD vs. MMC-sen, vagy akár Win vs. Symbian vs. Android vs. IOS szerűen hangzott. Mi a közös? A végén a vesztes nem igazán jól jött ki a dologból. Ebben az egészben a vásárlók fognak dönteni, mert a rendszerek között lesz átjárás az fix!
  • MsUser #2
    'Az autópálya Berlint és Münchent köti össze Lipcsén, Hofon és Nürnbergen keresztül.'
    Ezen a tesztszakaszon nem 50-nel egyenesen fog haladni!
  • Ender Wiggin #1
    miért mindig csak a legkontrolláltab környezezetben tesztelik ezeket a szarokat? egyenes úton, napos időben, kiszámítható forgalomban stb. kinek kell majd egy autó, ami telán üres úton szépen el tud kocogni 50-nel?