Berta Sándor
Autópiac - Apple, Google vagy Microsoft?
Egyre jobban kiéleződik a harc az autópiacon. A vásárlók a jövőben nem csak a gyártók, hanem a fedélzeti rendszerek között is kénytelenek lesznek választani.
Az Apple CarPlay rendszerét immár 31 cég támogatja, közülük öt (Ferrari, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Volvo) már az idén piacra dobja a CarPlay-t támogató modelljeit. A Google Android Auto megoldását 28 autógyártó és 16 további cég támogatja, az utóbbiak között van az Alpine és a Harman is. S emellett még a Microsoft is fejleszti a Windows for Cars rendszert. Számos cég az Apple és a Google fejlesztését egyaránt támogatja. Ilyen például az Alfa Romeo, az Audi, a Chevrolet, a Chrysler, a Dodge, a Fiat, a Ford, a Honda, a Hyundai, a Jeep, a KIA, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, az Opel, a Subaru, a Suzuki, a Toyota és a Volvo.
A Mercedes-Benz még hivatalosan nem lett az Android Auto partnere, de a gyártó az Apple Car Play bemutatóján jelezte, hogy mindkét meghatározó mobil platformot támogatni fogja. Ola Källenius, a Mercedes-Benz személygépkocsik forgalmazásáért felelős menedzsere kijelentette: nem szeretnék, hogy az ügyfeleiknek le kelljen mondaniuk az okostelefonjaikról akkor, ha egy Mercedest vásárolnak, éppen ezért kínálják majd hamarosan a meglévő funkciókat az Androidot futtató eszközökhöz is.
A Microsoft némileg hátránnyal indult ebben a versenyben, de Steve Texeira, a Microsoft dolgok internete részlegének képviselője szerint a Windows for Cars végleges verziója már tartalmazni fogja a Cortanát is. A Windows for Cars támogatói között van a BMW, a Fiat, a Ford, a KIA és a Nissan. A vállalatok vagy a Windows Embedded vagy a Windows Automotive rendszert alkalmazzák a járműveikben és szabadon módosíthatják a kezelőfelületet.
Burkhard Göschel professzor, a BMW egykori fejlesztési igazgatója márciusban azt nyilatkozta, hogy hamarosan elmehet az autógyártók kedve az IT-óriásokkal való együttműködéstől és nehéz helyzetbe kerülhetnek. A gyártók attól tartanak, hogy az Apple és a Google túl nagy befolyásra tesz szert az autópiacon, s így fennáll a veszélye annak, hogy elveszíthetik az ellenőrzést a termékeik felett.
Az Apple CarPlay rendszerét immár 31 cég támogatja, közülük öt (Ferrari, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Volvo) már az idén piacra dobja a CarPlay-t támogató modelljeit. A Google Android Auto megoldását 28 autógyártó és 16 további cég támogatja, az utóbbiak között van az Alpine és a Harman is. S emellett még a Microsoft is fejleszti a Windows for Cars rendszert. Számos cég az Apple és a Google fejlesztését egyaránt támogatja. Ilyen például az Alfa Romeo, az Audi, a Chevrolet, a Chrysler, a Dodge, a Fiat, a Ford, a Honda, a Hyundai, a Jeep, a KIA, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, az Opel, a Subaru, a Suzuki, a Toyota és a Volvo.
A Mercedes-Benz még hivatalosan nem lett az Android Auto partnere, de a gyártó az Apple Car Play bemutatóján jelezte, hogy mindkét meghatározó mobil platformot támogatni fogja. Ola Källenius, a Mercedes-Benz személygépkocsik forgalmazásáért felelős menedzsere kijelentette: nem szeretnék, hogy az ügyfeleiknek le kelljen mondaniuk az okostelefonjaikról akkor, ha egy Mercedest vásárolnak, éppen ezért kínálják majd hamarosan a meglévő funkciókat az Androidot futtató eszközökhöz is.
A Microsoft némileg hátránnyal indult ebben a versenyben, de Steve Texeira, a Microsoft dolgok internete részlegének képviselője szerint a Windows for Cars végleges verziója már tartalmazni fogja a Cortanát is. A Windows for Cars támogatói között van a BMW, a Fiat, a Ford, a KIA és a Nissan. A vállalatok vagy a Windows Embedded vagy a Windows Automotive rendszert alkalmazzák a járműveikben és szabadon módosíthatják a kezelőfelületet.
Burkhard Göschel professzor, a BMW egykori fejlesztési igazgatója márciusban azt nyilatkozta, hogy hamarosan elmehet az autógyártók kedve az IT-óriásokkal való együttműködéstől és nehéz helyzetbe kerülhetnek. A gyártók attól tartanak, hogy az Apple és a Google túl nagy befolyásra tesz szert az autópiacon, s így fennáll a veszélye annak, hogy elveszíthetik az ellenőrzést a termékeik felett.