Berta Sándor

Virtuális környezetben akarta tesztelni robotautóit a Google

A kaliforniai hatóságok szerint az IT-óriás virtuális szimulációi nem helyettesítették volna a valódi teszteket.

A Google megalkotta a kaliforniai úthálózat digitális másolatát, hogy így tesztelhesse az általa kifejlesztett robotautókat. Az eredeti elképzelés az volt, hogy ez a modell helyettesítheti a gépkocsik engedélyezési eljárásában az utcai teszteket, de az illetékes hivatalok - élükön a helyi közlekedési minisztériummal - végül ebbe nem mentek bele. A projekt részleteiről a The Guardian számolt be. A társaság többek között azt írta a hatóságoknak, hogy a számítógépes szimulációk hasznosabbak, mert lehetővé teszik a gyártók számára, hogy a megoldásaikat sokkal több helyzetben és különböző hatások mellett teszteljék, mint amikor csak egyetlen tesztpályán köröznek a gépkocsijukkal.

A virtuális világban a Google robotautói már több mint 4 millió mérföldet tettek meg, míg a valóságban csak 700 000 mérföldet. Ezenkívül a valódi tesztpályán az utak hossza csupán 2000 mérföld. A vállalat kiemelte, hogy a digitális világban néhány óra alatt is tesztelheti mindazt, amire a valóságban csak több évtized alatt lenne lehetőség, azaz több ezer lehetséges szituációt lehetne lemodellezni virtuálisan. A California Department of Motor Vehicles azonban nem fogadta el az érvelést és úgy vélte, hogy a virtuális tesztek nem helyettesíthetik a valódi tesztvezetéseket.

A The Wall Street Journal információi alapján egyébként a Google módosítja a május végén bemutatott járműveit, többek között kormánnyal is felszerelik őket. Ezáltal megfelelnek majd annak a tervezett kaliforniai törvénynek, amely a tesztautózást fogja szabályozni. A jogszabály értelmében a robotautóknak biztosítaniuk kell, hogy a vezető bármikor beavatkozhasson és átvehesse az irányítást. Az átalakított autók tesztelése szeptemberben kezdődhet meg.

A California Department of Motor Vehicles már májusban nyilvánosságra hozta a robotautók közutakon való tesztelésével kapcsolatos irányelveket, melyek szeptember 16-án lépnek hatályba. 2015-től bárkinek eladhatók lesznek a robotpilóta funkcióval ellátott gépkocsik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Marteen21 #4
    Persze mindenki sejti hogy nagyjából mennyi, de míg pénzeknél ez egy változó érték és ha rubelben vagy euróban lett kifizetve az úgy értendő, de hosszmértéknél konstans az átváltás. Főleg hogy autós cikk,szerintem az hogy 80000 km van a kocsimban azt tudod mihez kötni de míg hogy 49700 mérföld na bumm.
  • culas25hc #3
    Egyébként szerintem jó ötlet a virtuális tesztelés, de nem a valós teszt helyett, hanem annak kibővítésére.
    Továbbá nekem lenne egy olyan ötletem is, hogy önkéntes jelentkezők autójára kamerákat szerelnének, és rögzítenék a mindennapi utazásaikat. Majd utólag szimulálnák, hogy a googel car mit is tett volna az adott helyzetben. Így olyan valós helyzetet is tesztelhetnének virtuálisan, amire pl a programozók nem gondoltak.
  • culas25hc #2
    Szerintem a mérföld eléggé ismert mértékegység ahhoz, hogy ne váltsák át. Pl az eurót vagy a dollárt sem szokás átváltani, de ha rubelről van szó, akkor szinte kivétel nélkül odaírják a forintban számolt értékét. Gondolom ha pl norvég mérföldről lenne szó, akkor biztos kapnánk SI mennyiséget is mellé.
  • Marteen21 #1
    Amikor az a bevett szokás hogy már a neveket is lele fordítgatják magyarra(nemkéne), a mérföldet miért nem váltjuk át?