Berta Sándor
Bemutatta első robotautója prototípusát a Google
A társaság olyan kis méretű járművet készített, amiben nincs kormány és nincsenek pedálok.
Az IT-óriás bemutatta robotautója első prototípusát. A tervek alapján kereken 100 gépkocsit készítenének tesztelési célokból - ezt Chris Urmson, a Google robotautó-projektjének igazgatója jelentette be a blogbejegyzésében. Az elképzelések szerint a prototípusokba eleinte még a hagyományos vezérlőelemeket építenék be, majd ezt követően Kaliforniában kormány nélküli változatokat tesztelnének. A kiforrott modellekkel kapcsolatos munka - annak ellenére, hogy számos partnercég vesz benne részt - még akár évekig is elhúzódhat. A mostani prototípus mindenesetre úgy néz ki, mintha egy okos- és egy játékautó ötvözete lenne.
A fejlesztést egy teljesen üres papírral indították, melyre először a biztonság került fel. Szenzorok figyelik a vakfoltokat, és bármely irányból két futballpálya távolságból érzékelik az objektumokat. Belül nem a luxust tartották szem előtt, hanem csupán két ülést raktak, egy képernyő mutatja az utat és megfelelő méretű csomagteret alakítottak ki.
John Markoff, a The New York Times riportere a múlt héten részt vehetett az egyik tesztvezetésen és azt írta, hogy a prototípusban - a hiányzó pedálok miatt - nagyon sok hely jut a lábaknak. A szélvédő műanyagból van, és egy nagy méretű kijelző mutatja a pontos időt, a levegő hőmérsékletét és a tervezett érkezési időt. A jármű elindításához elegendő egyetlen gombot lenyomni. Urmson elismerte, hogy az első változatok még meglehetősen kényelmetlenek voltak. A robotautó jelenleg 40 kilométer/órás maximális sebességre képes.
Sergey Brin, a Google társalapítója azt kiemelte: nem gondolja, hogy a jövőben az emberek járműveket akarnak majd birtokolni. A gépkocsik sokkal inkább szolgáltatásként lesznek elérhetők. A vállalatnak rendelkezésére áll az a technológia, amivel ezt a jövőképet megvalósíthatja. A menedzser nagyon valószínűnek nevezte, hogy számos partnerük lesz, ezek között lehetnek autógyártók, beszállítók, szolgáltatók, de akár városok vagy országok is.
Nemrég Urmson még azt nyilatkozta, hogy a társaság még nem határozott azzal kapcsolatban, hogy robotjárművekkel fog jelentkezni vagy csupán a szoftverét teszi majd elérhetővé a hagyományos autógyártók számára. A társaság még tapogatózó tárgyalásokat folytat a gyártókkal a technológiájáról. A menedzser hozzátette, hogy körülbelül még hat évnek kell eltelnie ahhoz, amíg az önállóan működő gépkocsik megjelenhetnek az utakon.
Az IT-óriás bemutatta robotautója első prototípusát. A tervek alapján kereken 100 gépkocsit készítenének tesztelési célokból - ezt Chris Urmson, a Google robotautó-projektjének igazgatója jelentette be a blogbejegyzésében. Az elképzelések szerint a prototípusokba eleinte még a hagyományos vezérlőelemeket építenék be, majd ezt követően Kaliforniában kormány nélküli változatokat tesztelnének. A kiforrott modellekkel kapcsolatos munka - annak ellenére, hogy számos partnercég vesz benne részt - még akár évekig is elhúzódhat. A mostani prototípus mindenesetre úgy néz ki, mintha egy okos- és egy játékautó ötvözete lenne.
A fejlesztést egy teljesen üres papírral indították, melyre először a biztonság került fel. Szenzorok figyelik a vakfoltokat, és bármely irányból két futballpálya távolságból érzékelik az objektumokat. Belül nem a luxust tartották szem előtt, hanem csupán két ülést raktak, egy képernyő mutatja az utat és megfelelő méretű csomagteret alakítottak ki.
John Markoff, a The New York Times riportere a múlt héten részt vehetett az egyik tesztvezetésen és azt írta, hogy a prototípusban - a hiányzó pedálok miatt - nagyon sok hely jut a lábaknak. A szélvédő műanyagból van, és egy nagy méretű kijelző mutatja a pontos időt, a levegő hőmérsékletét és a tervezett érkezési időt. A jármű elindításához elegendő egyetlen gombot lenyomni. Urmson elismerte, hogy az első változatok még meglehetősen kényelmetlenek voltak. A robotautó jelenleg 40 kilométer/órás maximális sebességre képes.
Sergey Brin, a Google társalapítója azt kiemelte: nem gondolja, hogy a jövőben az emberek járműveket akarnak majd birtokolni. A gépkocsik sokkal inkább szolgáltatásként lesznek elérhetők. A vállalatnak rendelkezésére áll az a technológia, amivel ezt a jövőképet megvalósíthatja. A menedzser nagyon valószínűnek nevezte, hogy számos partnerük lesz, ezek között lehetnek autógyártók, beszállítók, szolgáltatók, de akár városok vagy országok is.
Nemrég Urmson még azt nyilatkozta, hogy a társaság még nem határozott azzal kapcsolatban, hogy robotjárművekkel fog jelentkezni vagy csupán a szoftverét teszi majd elérhetővé a hagyományos autógyártók számára. A társaság még tapogatózó tárgyalásokat folytat a gyártókkal a technológiájáról. A menedzser hozzátette, hogy körülbelül még hat évnek kell eltelnie ahhoz, amíg az önállóan működő gépkocsik megjelenhetnek az utakon.