Berta Sándor

Bemutatta első robotautója prototípusát a Google

A társaság olyan kis méretű járművet készített, amiben nincs kormány és nincsenek pedálok.

Az IT-óriás bemutatta robotautója első prototípusát. A tervek alapján kereken 100 gépkocsit készítenének tesztelési célokból - ezt Chris Urmson, a Google robotautó-projektjének igazgatója jelentette be a blogbejegyzésében. Az elképzelések szerint a prototípusokba eleinte még a hagyományos vezérlőelemeket építenék be, majd ezt követően Kaliforniában kormány nélküli változatokat tesztelnének. A kiforrott modellekkel kapcsolatos munka - annak ellenére, hogy számos partnercég vesz benne részt - még akár évekig is elhúzódhat. A mostani prototípus mindenesetre úgy néz ki, mintha egy okos- és egy játékautó ötvözete lenne.

A fejlesztést egy teljesen üres papírral indították, melyre először a biztonság került fel. Szenzorok figyelik a vakfoltokat, és bármely irányból két futballpálya távolságból érzékelik az objektumokat. Belül nem a luxust tartották szem előtt, hanem csupán két ülést raktak, egy képernyő mutatja az utat és megfelelő méretű csomagteret alakítottak ki.

John Markoff, a The New York Times riportere a múlt héten részt vehetett az egyik tesztvezetésen és azt írta, hogy a prototípusban - a hiányzó pedálok miatt - nagyon sok hely jut a lábaknak. A szélvédő műanyagból van, és egy nagy méretű kijelző mutatja a pontos időt, a levegő hőmérsékletét és a tervezett érkezési időt. A jármű elindításához elegendő egyetlen gombot lenyomni. Urmson elismerte, hogy az első változatok még meglehetősen kényelmetlenek voltak. A robotautó jelenleg 40 kilométer/órás maximális sebességre képes.


Sergey Brin, a Google társalapítója azt kiemelte: nem gondolja, hogy a jövőben az emberek járműveket akarnak majd birtokolni. A gépkocsik sokkal inkább szolgáltatásként lesznek elérhetők. A vállalatnak rendelkezésére áll az a technológia, amivel ezt a jövőképet megvalósíthatja. A menedzser nagyon valószínűnek nevezte, hogy számos partnerük lesz, ezek között lehetnek autógyártók, beszállítók, szolgáltatók, de akár városok vagy országok is.

Nemrég Urmson még azt nyilatkozta, hogy a társaság még nem határozott azzal kapcsolatban, hogy robotjárművekkel fog jelentkezni vagy csupán a szoftverét teszi majd elérhetővé a hagyományos autógyártók számára. A társaság még tapogatózó tárgyalásokat folytat a gyártókkal a technológiájáról. A menedzser hozzátette, hogy körülbelül még hat évnek kell eltelnie ahhoz, amíg az önállóan működő gépkocsik megjelenhetnek az utakon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MuldR #19
    Belem jottek oldalrol varosban 110el, csontreszegen (2.8 ezrelek).
    Inkabb vezessen a robot, mint ilyen f@szparaszt alkoholistak.
    Gyerek nagyobb biztonsagban van, ha csak robotok vezetnek.
  • M2 #18
    "Ja es egy ember nelkuli auto, eleve kisebb parkolohelyet igenyel, mert nem kell ajtot nyitni."

    Ezt elsőre nem fogtam fel, aztán rájöttem, hogy: Tényleg! :-)
  • duke #17
    Ez az auto kb fele akkora mint a jelenlegi tipikus auto, vagyis ketszer annyi fer el beloluk az utakon, ez mar mindjart csokkenti a dugokat.
    A parkolast tobb modon is konnyiti. Kisebb az auto, tobb fer el belole.
    Ezenkivul egy automata autonal az emberek kiszallnak a celnal, es utanna az auto azt csinal magaval amit akar. Akar tobb kilometer tavolsagra is eltavolodhat, szelsoseges esetben, haza is mehet, vagy akar a forgalomban maradhat (feltetelezve, hogy egy kisteljesitmenyu elektromos autorol van szo, ami nem okoz zajt, legszennyezest, es kb tized annyit fogyaszt, mint egy belsoegesu auto), es koroz a cel korul.
    Ja es egy ember nelkuli auto, eleve kisebb parkolohelyet igenyel, mert nem kell ajtot nyitni.
  • teddybear #16
    Amíg egy ember üldögél egy kocsiban a közlekedési dugókat nem oldja meg semmi. Azt egy jól szervezett közösségi közlekedési rendszer tudja csak megoldani, de csak ha elég olcsón lehet használni.
    A parkolási problémákat meg csak az, ha kevesebb kocsi álldogál az utcán. Ha köteleznék minden új ház építőjét a lakások számához illő garázskapacitás megépítésére, és a régi házakhoz is építtetni kéne, sokkal kisebb lenne a parkolási gond.
  • duke #15
    Egy kicsit tenyleg komolytalanul nezki, de ha megoldja a jelenlegi kozlekedesi oruletet, a legszennyezest, dugokat, baleseteket, parkolasi problemakat, akkor nem szamit.
  • gforce9 #14
    Ha a statisztikái jobbak, mint az emberi söfőré, akkor akárhogy is nézzük biztonságosabb, ha roszabb, akkor meg kuka a projekt, legalábbis erősen átgondolandó. Ehhez meg le kell menni a sok prototípusnak sok km-t és kiderül. Szerintem simán kiderülhet, hogy biztonságosabb és akkor tök feleslegesen barmozol. A számok beszélnek úgyis, nem a szubjektív vélemény.
  • M2 #13
    Nekem valahogy kocsi nélkül is mindig volt "csajom". Lehet én csináltam valamit rosszul. :-)
  • Ender Wiggin #12
    jó nagy barom az, aki majd a gyerekével csak ücsörög a hátsó ülésen, lesz ami lesz. egy ilyen ocsmány szarban, ami azon kívül, hogy gazdaságosan parkolható, semmire sem jó.
  • teddybear #11
    Ami azt illeti, úgy sem a hétköznapi autóhasználók körében fog elterjedni először.
    Viszont a hivatásos sofőrök hamarosan nézhetnek új foglalkozás után. Egy automata kocsivezetői rendszernek nem kell fizetés, adót, nyugdíj- és egészségügyi-hozzájárulást sem kell fizetni, és és nem kell pihenőidő sem. 7/24-ben vezethet, ami már magában is nagy megtakarítás.
  • MsUser #10
    Ezen gondolkodtam hogy is hívták a Total Recall ban a taxi-t :)
    De ennek ellenére több értelme van mint a jelenlegi autó forgalmazási-használati rendszernek!
    Ja és biztonságosabbak és környezet kímélőbbek.