Berta Sándor
Két részlegre osztja laptopgyártását a Lenovo
A cégvezető kiszivárgott belső levele alapján valószínűsíthető, hogy a cég a jövőben két részre szakadhat. A Lenovo név mellett megjelenhet a feljebb pozicionált Think elnevezés.
Yang Yuanqing, a társaság vezérigazgatója a munkatársaknak szóló elektronikus levelében azt írta, hogy a részlegek neve Lenovo Business Group, illetve Think Business Group lesz. A Lenovo részleg és márkanév jelöli majd a felhasználóknak szánt termékeket, asztali számítógépeket, mobil eszközöket és digitális háztartási berendezéseket, míg a Think márkanevet a csúcstechnikájú és üzleti készülékek, valamint a munkaállomások esetében fogják használni. Szintén utóbbi kategóriába tartozhatnak majd a notebookok is, amelyeket már most is ThinkPad néven értékesítenek. A változások április elsejétől léphetnek hatályba. Minderről a South China Morning Post számolt be.
A Lenovo Business Group új vezetője Liu Jun jelenlegi alelnök, míg a Think Business Group első embere Peter Hortensius alelnök lesz. Yang azt írta a dolgozóknak, hogy ezzel a lépéssel a vállalat márkastratégiája az eddiginél egyértelműbb és átláthatóbb lehet. Az újság idézte Xiang Ligang szakértőt, aki üdvözölte a döntést, mondván ez a lépés segíthet a Lenovónak abban, hogy mindegyik piaci szegmensben világosabb termékvonallal jelenjen meg. A kínai vállalat részéről eddig senki sem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta meg a kiszivárgott információkat.
A Lenovo 2004 decemberében vásárolta meg az IBM személyi számítógép divízióját, továbbá a Think termékcsaládot és a márkanévjogokat. Az amerikai hatóságok 2005 márciusában engedélyezték az üzletet, amely 2005 májusában zárult le. A mostani szétválás kudarc a társaság számára, mivel ezek szerint nem sikerült integrálni a szervezetbe az IBM-től származó fejlesztőket és nem erősíti egymást a két márkanév.
Nem erősíti egymást a két márkanév |
A Lenovo Business Group új vezetője Liu Jun jelenlegi alelnök, míg a Think Business Group első embere Peter Hortensius alelnök lesz. Yang azt írta a dolgozóknak, hogy ezzel a lépéssel a vállalat márkastratégiája az eddiginél egyértelműbb és átláthatóbb lehet. Az újság idézte Xiang Ligang szakértőt, aki üdvözölte a döntést, mondván ez a lépés segíthet a Lenovónak abban, hogy mindegyik piaci szegmensben világosabb termékvonallal jelenjen meg. A kínai vállalat részéről eddig senki sem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta meg a kiszivárgott információkat.
A Lenovo 2004 decemberében vásárolta meg az IBM személyi számítógép divízióját, továbbá a Think termékcsaládot és a márkanévjogokat. Az amerikai hatóságok 2005 márciusában engedélyezték az üzletet, amely 2005 májusában zárult le. A mostani szétválás kudarc a társaság számára, mivel ezek szerint nem sikerült integrálni a szervezetbe az IBM-től származó fejlesztőket és nem erősíti egymást a két márkanév.