Berta Sándor
Új fejlődési szakasz előtt áll a számítógépipar
Öt évvel ezelőtt vette át a Lenovo az IBM PC-részlegét. Kína legnagyobb számítógépgyártója azóta nyereséges és most a mobilinternetet akarja meghódítani.
"Megerősödve fogunk kikerülni a gazdasági világválságból. Az elmúlt három negyedévet nyereséggel zártuk és jelenleg mi vagyunk a világ egyik leggyorsabban növekvő számítástechnikai vállalata. Érzékeljük a fogyasztói és a vállalati keresletet és emellett egy jó termékütemtervünk is van. Utóbbi keretében klasszikus PC-k és laptopok mellett néhány új modellt is piacra fogunk dobni. Mi ugyanis úgy látjuk, hogy a számítógép nem tűnik majd el a piacról, sem holnap, sem holnapután. De ettől függetlenül számos új készülék jelenik meg a PC mellett és mi ebben a folyamatban az élen járunk. Többek között egy okostelefont, egy smartbookot és egy hibrideszközt is kifejlesztettünk" - jelentette ki magabiztosan Yuanqing Yang, a Lenovo vezérigazgatója.
A vezető hozzátette, hogy a hibrid készülék méreteit és teljesítményét tekintve egy okostelefon és egy laptop között helyezkedik el. Különlegessége, hogy a Windows 7 és a Google Android operációs rendszert egyaránt feltelepítik rá, így a felhasználók mind a két környezetben dolgozhatnak.
Lenovo Skylight
"A Google kontra Kína vita kapcsán nem látom akadályát annak, hogy mi az óriáscég operációs rendszerélt használjuk és elsősorban a mobilinternet területére akarunk összpontosítani. A számítógépipar ugyanis egy új fejlődési szakasz kezdetén áll. Ennek a folyamatnak a középpontjában az internet van. Az emberek mobilabbak lettek, az eszközök pedig egyre kisebbek. Fontossá vált a minden helyről bármely időben megvalósuló kommunikáció. Nem véletlen, hogy 200 millió dollárért visszavásároltuk a Lenovo Mobile-t, amit alig két évvel ezelőtt adtunk el. Ezt számos más beruházás és felvásárlás is követi majd. Egyelőre azonban hadd mondjak annyit, hogy nyitva tartjuk a szemünket. Ha egy cég tényleg megfelel az igényeinknek, jó áron juthatunk hozzá és úgy hisszük, hogy integrálhatjuk a csoportunkba, akkor meg fogjuk vásárolni" - jegyezte meg Yuanqing Yang.
A Lenovo vezérigazgatója elmondta, hogy elsősorban Kínára, aztán feltörekvő piacként Indiára, Brazíliára és Oroszországra koncentrálnak, de természetesen odafigyelnek a nyugati piacokra is. Emellett a konszern saját maga is fejleszt nem csak hardvereket, hanem szoftvereket is és szorosan együttműködik a független gyártókkal, illetve fejlesztőkkel.
"Mindez azt jelenti, hogy pontosan tudjuk, hogy mit akarnak az ügyfeleink. S ha nem találjuk meg a piacokon azokat a dolgokat, akkor mi magunk készítjük el őket. Jó példát jelenthetnek erre a kezelőfelületek. Kína egy hatalmas ország és a kínai egy összetett nyelv. De mivel vannak kínai és amerikai gyökereink is, így mi vagyunk a kapocs a két kultúra között is. 9 százalékos részesedésünk van a világpiacon és 30 százalékos a kínai számítógéppiacon. Szeretnénk legalább ugyanekkora piaci részesedést szerezni a mobilinternet-szektorban is. A fő szempont a minden áron való győzni akarásunk, ez nagy mértékben megkönnyítette és megkönnyíti a munkánkat. A célunk nem változott: mi akarunk a világ legerősebb számítástechnikai cége lenni. A legerősebb ugyanis előbb vagy utóbb egyúttal a legnagyobb is lesz" - szögezte le Yuanqing Yang.
"Megerősödve fogunk kikerülni a gazdasági világválságból. Az elmúlt három negyedévet nyereséggel zártuk és jelenleg mi vagyunk a világ egyik leggyorsabban növekvő számítástechnikai vállalata. Érzékeljük a fogyasztói és a vállalati keresletet és emellett egy jó termékütemtervünk is van. Utóbbi keretében klasszikus PC-k és laptopok mellett néhány új modellt is piacra fogunk dobni. Mi ugyanis úgy látjuk, hogy a számítógép nem tűnik majd el a piacról, sem holnap, sem holnapután. De ettől függetlenül számos új készülék jelenik meg a PC mellett és mi ebben a folyamatban az élen járunk. Többek között egy okostelefont, egy smartbookot és egy hibrideszközt is kifejlesztettünk" - jelentette ki magabiztosan Yuanqing Yang, a Lenovo vezérigazgatója.
A vezető hozzátette, hogy a hibrid készülék méreteit és teljesítményét tekintve egy okostelefon és egy laptop között helyezkedik el. Különlegessége, hogy a Windows 7 és a Google Android operációs rendszert egyaránt feltelepítik rá, így a felhasználók mind a két környezetben dolgozhatnak.
Lenovo Skylight
"A Google kontra Kína vita kapcsán nem látom akadályát annak, hogy mi az óriáscég operációs rendszerélt használjuk és elsősorban a mobilinternet területére akarunk összpontosítani. A számítógépipar ugyanis egy új fejlődési szakasz kezdetén áll. Ennek a folyamatnak a középpontjában az internet van. Az emberek mobilabbak lettek, az eszközök pedig egyre kisebbek. Fontossá vált a minden helyről bármely időben megvalósuló kommunikáció. Nem véletlen, hogy 200 millió dollárért visszavásároltuk a Lenovo Mobile-t, amit alig két évvel ezelőtt adtunk el. Ezt számos más beruházás és felvásárlás is követi majd. Egyelőre azonban hadd mondjak annyit, hogy nyitva tartjuk a szemünket. Ha egy cég tényleg megfelel az igényeinknek, jó áron juthatunk hozzá és úgy hisszük, hogy integrálhatjuk a csoportunkba, akkor meg fogjuk vásárolni" - jegyezte meg Yuanqing Yang.
A Lenovo vezérigazgatója elmondta, hogy elsősorban Kínára, aztán feltörekvő piacként Indiára, Brazíliára és Oroszországra koncentrálnak, de természetesen odafigyelnek a nyugati piacokra is. Emellett a konszern saját maga is fejleszt nem csak hardvereket, hanem szoftvereket is és szorosan együttműködik a független gyártókkal, illetve fejlesztőkkel.
"Mindez azt jelenti, hogy pontosan tudjuk, hogy mit akarnak az ügyfeleink. S ha nem találjuk meg a piacokon azokat a dolgokat, akkor mi magunk készítjük el őket. Jó példát jelenthetnek erre a kezelőfelületek. Kína egy hatalmas ország és a kínai egy összetett nyelv. De mivel vannak kínai és amerikai gyökereink is, így mi vagyunk a kapocs a két kultúra között is. 9 százalékos részesedésünk van a világpiacon és 30 százalékos a kínai számítógéppiacon. Szeretnénk legalább ugyanekkora piaci részesedést szerezni a mobilinternet-szektorban is. A fő szempont a minden áron való győzni akarásunk, ez nagy mértékben megkönnyítette és megkönnyíti a munkánkat. A célunk nem változott: mi akarunk a világ legerősebb számítástechnikai cége lenni. A legerősebb ugyanis előbb vagy utóbb egyúttal a legnagyobb is lesz" - szögezte le Yuanqing Yang.