Berta Sándor

Új fejlődési szakasz előtt áll a számítógépipar

Öt évvel ezelőtt vette át a Lenovo az IBM PC-részlegét. Kína legnagyobb számítógépgyártója azóta nyereséges és most a mobilinternetet akarja meghódítani.

"Megerősödve fogunk kikerülni a gazdasági világválságból. Az elmúlt három negyedévet nyereséggel zártuk és jelenleg mi vagyunk a világ egyik leggyorsabban növekvő számítástechnikai vállalata. Érzékeljük a fogyasztói és a vállalati keresletet és emellett egy jó termékütemtervünk is van. Utóbbi keretében klasszikus PC-k és laptopok mellett néhány új modellt is piacra fogunk dobni. Mi ugyanis úgy látjuk, hogy a számítógép nem tűnik majd el a piacról, sem holnap, sem holnapután. De ettől függetlenül számos új készülék jelenik meg a PC mellett és mi ebben a folyamatban az élen járunk. Többek között egy okostelefont, egy smartbookot és egy hibrideszközt is kifejlesztettünk" - jelentette ki magabiztosan Yuanqing Yang, a Lenovo vezérigazgatója.

A vezető hozzátette, hogy a hibrid készülék méreteit és teljesítményét tekintve egy okostelefon és egy laptop között helyezkedik el. Különlegessége, hogy a Windows 7 és a Google Android operációs rendszert egyaránt feltelepítik rá, így a felhasználók mind a két környezetben dolgozhatnak.


Lenovo Skylight

"A Google kontra Kína vita kapcsán nem látom akadályát annak, hogy mi az óriáscég operációs rendszerélt használjuk és elsősorban a mobilinternet területére akarunk összpontosítani. A számítógépipar ugyanis egy új fejlődési szakasz kezdetén áll. Ennek a folyamatnak a középpontjában az internet van. Az emberek mobilabbak lettek, az eszközök pedig egyre kisebbek. Fontossá vált a minden helyről bármely időben megvalósuló kommunikáció. Nem véletlen, hogy 200 millió dollárért visszavásároltuk a Lenovo Mobile-t, amit alig két évvel ezelőtt adtunk el. Ezt számos más beruházás és felvásárlás is követi majd. Egyelőre azonban hadd mondjak annyit, hogy nyitva tartjuk a szemünket. Ha egy cég tényleg megfelel az igényeinknek, jó áron juthatunk hozzá és úgy hisszük, hogy integrálhatjuk a csoportunkba, akkor meg fogjuk vásárolni" - jegyezte meg Yuanqing Yang.

A Lenovo vezérigazgatója elmondta, hogy elsősorban Kínára, aztán feltörekvő piacként Indiára, Brazíliára és Oroszországra koncentrálnak, de természetesen odafigyelnek a nyugati piacokra is. Emellett a konszern saját maga is fejleszt nem csak hardvereket, hanem szoftvereket is és szorosan együttműködik a független gyártókkal, illetve fejlesztőkkel.

"Mindez azt jelenti, hogy pontosan tudjuk, hogy mit akarnak az ügyfeleink. S ha nem találjuk meg a piacokon azokat a dolgokat, akkor mi magunk készítjük el őket. Jó példát jelenthetnek erre a kezelőfelületek. Kína egy hatalmas ország és a kínai egy összetett nyelv. De mivel vannak kínai és amerikai gyökereink is, így mi vagyunk a kapocs a két kultúra között is. 9 százalékos részesedésünk van a világpiacon és 30 százalékos a kínai számítógéppiacon. Szeretnénk legalább ugyanekkora piaci részesedést szerezni a mobilinternet-szektorban is. A fő szempont a minden áron való győzni akarásunk, ez nagy mértékben megkönnyítette és megkönnyíti a munkánkat. A célunk nem változott: mi akarunk a világ legerősebb számítástechnikai cége lenni. A legerősebb ugyanis előbb vagy utóbb egyúttal a legnagyobb is lesz" - szögezte le Yuanqing Yang.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lapaleves #5
    érdekes, hogy ezt említed. múltkor olvastam a lenovo blogot, hogy milyen autó lenne a thinkpad. persze mindenki a volvora tippelt. aztán elgondolkoztam és nem kis meglepetésemre rájöttem, hogy sok apró részlete szinte 1:1 megegyezik a kedvenc osztrák traktorommal. az meg már 30 éve ugyanolyan szép. majd lebloggolom.

    én a pöcköt sose használtam, nem tudok scrollozni rajta.
  • chuky123 #4
    Ráadásul Thinkpadok formavilága is vagy 10 éves már. Ami bün ronda.
    Egyedül a "pöcökegér" ami jó benne.
  • lapaleves #3
    én ettől az egész thinkpad tematikától nem vagyok elájulva úgy ahogy van. se a dokkok, se a töltők nem kompatibilisek az adott szérián kívül. a dc töltő kész röhej. dokkon kell járatnom a gépet, hogy a tévével (dvi vagy hdmi) meg az erőlködővel (spdif) össze tudjam kötözni. bezzeg a lófasz füllhallgató csati a hasamat böködi.

    a baj csak az, hogy ez megint nem a lenovot, hanem az egész ipar helyzetét minősíti, és a többiek "még jobban tudják mi kell a vásárlónak".
  • n0k0m #2
    Uj fejlodesi szakasz? Ez egy kicsit tul hangzatos lett. Jopar eve mast se csinalnak a cegek, mint a mobilnet kore epitgetnek.
  • Celeborn #1
    Az a baj, hogy amióta az IBM eladta a PC részlegét, a minősége rohamosan romlik, az ára viszont változatlanul magas. A laptopjaik anyaga egyre gyengébb, hajlanak össze-vissza, ráadásul a legutóbb vásárolt T400-as gépek (nálunk a cég vezetősége ugyanis IBM/Lenovo párti) között nem egy tönkrement egy hét alatt. Lehet, hogy jól megy a Lenovonak, de amit csinálnak már nem az igazi.