Alex

A Lenovo megvásárolja az IBM PC üzletágát

A Lenovo, Kína és Ázsia vezető PC márkájának gyártója, és az IBM ma bejelentette megállapodásukat, amelynek értelmében a Lenovo megvásárolja az IBM személyi számítógép divízióját.

A tranzakcióval a világ harmadik legnagyobb PC-gyártó vállalata jön létre, és a Lenovo számára elérhetővé válik a világpiac Kínán és Ázsián kívüli részének elérése. A Lenovo személyi számítógépekből származó összegzett éves bevétele kb. 12 milliárd dollár, a gyártott PC-k száma pedig 11,9 millió lesz; ez a 2003-as eredmények alapján számolva négyszeres növekedést jelent a cég jelenlegi PC forgalmához képest. A Leonovo új PC vállalata élvezi majd a 160 országot lefedő, világméretű, erős forgalmazói és értékesítési rendszer, az IBM nagyra értékelt Think márkanevű notebook franchise rendszerének és a Lenovo Kínában elismert vezető márkanevének egyesítése révén létrejövő globálisan elismert márkanév, a vállalati és magánügyfelek részére nyújtott jobb szerviz és támogatási szolgáltatások, valamint a kínai vásárlóerő és a világ leggyorsabban növekvő piacát jelentő kínai piacon betöltött vezető szerep előnyeit.

A tranzakció lezárása után a Lenovo lesz a vállalatok piacvezető notebook szállítója, vezeti majd a kutatás-fejlesztési munkát és a termékdifferenciálási ismeretek fejlesztését, biztosítva ezzel a nagyobb innovációt és az ügyfelek számára kínált termékek szélesebb választékát. A tranzakció részeként a Lenovo és az IBM széles alapokon nyugvó, stratégiai szövetséget hoz létre az IBM-mel, amelyben az IBM lesz a Lenovo által preferált szerviz- és vevőfinanszírozási partner.


Stephen M. Ward, Jr., aki jelenleg az IBM vezető alelnöke és az IBM személyi számítógépes rendszerek vállalatcsoportjának (IBM's Personal Systems Group) vezérigazgatója lesz a Lenovo első számú vezetője. A Lenovo igazgatótanácsának jelenlegi elnökhelyettese, elnöke és vezérigazgatója, Yuanqing Yang lesz a tranzakció lezárása után a Lenovo igazgatótanácsának elnöke. Chuanzhi Liu a Lenovo Csoport jelenlegi elnöke kijelentette: "Mint a Lenovo alapítója, nagyon izgalmasnak találom ezt az áttörést azon az úton, amelyen a cég halad a nemzetközi vállalattá válás irányába. Az elmúlt 20 évben láttam, hogy a társaság hogyan válik a Kína és Ázsia vezető informatikai vállalatává. A kezdetektől fogva szilárd célunk volt azonban az, hogy egy valódi nemzetközi vállalatot hozzunk létre. 2003-tól, amikor megváltoztattuk nemzetközi márkanevünket 2004-ig, amikor bejelentettük partneri kapcsolatunkat a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal, az IBM-mel kötött mai stratégiai szövetségünkig nagy öröm számomra, hogy láthatom, ahogy a Lenovóból valódi világméretű vállalat lesz."

A IBM 18,9%-os tulajdoni részesedést szerez a Lenovo Csoportban és várhatóan nyereséget realizál majd a tranzakción annak lezárását követően. A tranzakciónak alig lesz közvetlen pénzügyi hatása az IBM 2004 negyedik negyedévi eredményeire. A 2003-ra vonatkozó IDC számok szerint a Lenovo és az IBM egyesített részesedése a világpiacon körülbelül 8%. A tranzakció drámai módon megerősíti a Lenovo jelenlétét a gyorsan növekvő notebook PC-k világpiacán.


"A mai bejelentés tovább erősíti az IBM azon képességét, hogy kihasználja a legnagyobb értékű lehetőségeket a gyorsan változó információtechnológiai iparban" - jelentette ki Samuel J. Palmisano, az IBM elnök-vezérigazgatója. "Az elmúlt néhány évben agresszív módon újrapozícionáltuk az IBM-et, hogy a világ vezető megoldásszállítójává váljon a bármilyen méretű vállalatok és intézmények, és minden iparág számára kínált innovatív megoldások területén és jelenleg is komoly beruházások vannak folyamatban, amelyek kutatás-fejlesztésre és szellemi tőke létrehozására irányulnak. Ugyanakkor az iparág PC szegmense továbbra is közeledik az otthoni és fogyasztói elektronika területeihez, ahol a gazdaságos gyártási volumen előnyt jelent, és ami az egyéni felhasználókra és vásárlókra koncentrál.

A mai bejelentés révén az IBM a jövőben a vállalatokra koncentrálhat, ugyanakkor létrehoz egy olyan világméretű vállalkozást, amely jobb helyzetben van a PC-iparban felmerülő lehetőségek kihasználása szempontjából.

"A Lenovóban olyan partnert találtunk, amely nagyon versenyképes Kínában és Ázsiában, valamint a fogyasztói és asztali PC-k területén. Amikor együtt dolgoztunk a Lenovóval, nagyon ügyeltünk arra, hogy az erős, sikeres és hosszan tartó stratégiai szövetség minden eleme a helyén legyen. Az IBM ügyfelei számára a szövetségen keresztül továbbra is biztosítja az IBM és Think márkanevű személyi számítógépeket. Ezenkívül az IBM fontos szerepet játszik majd az otthoni készülékek és a fogyasztási piacok területén is egy fejlett mikroprocesszor és nyílt szoftver technológia kifejlesztésével a következő generációs számítástechnikai platform számára - ezek olyan lehetőségek, amelyek nagymértékben építenek az IBM innovációs képességeire."


Amíg a tranzakció le nem zárul, mindkét cég PC-kkel kapcsolatos tevékenysége - beleértve a vevőszolgálatot és a termékek rendelkezésre állását is - várhatóan a szokásos módon folytatódik. A tranzakció lezárását követően a Lenovo azt várja, hogy a vevőszolgálat és a termékek rendelkezésre állása a szokásos módon folyik tovább, mivel a két vállalat működését integrálják.

Yuanqing Yang, a Lenovo jelenlegi elnöke és vezérigazgatója kijelentette: "Az internet kialakulása nagy lehetőségeket és nagy kihívásokat is jelent a PC ipar számára. Ahhoz, hogy sikeresek legyenek, a PC vállalatoknak világméretű lefedettséget, naprakész technológiát és nagyon hatékony működést kell biztosítaniuk. Az IBM világméretű PC-üzletágának megvásárlása, és a létrehozott stratégiai szövetség révén a Lenovo felveszi és integrálja mindkét fél ismereteit, világméretben elismert márkanevet, nemzetközi és diverzifikált ügyfélkört, világméretű és világszínvonalú forgalmazói hálózatot szerez, többféle terméket tud kínálni, javítani tudja működését és a legfejlettebb technológiát alkalmazza."

Az 1984-ben alapított Lenovo volt az első olyan vállalat, amibevezette a személyi számítógép koncepcióját a Kínai Népköztársaságban, és 1997 óta a vezető PC-márka Kínában és Ázsiában. Éves bevétele kb. 3 milliárd dollár. Az IBM PC üzletága 2003-ban 9 milliárd dollár bevételt produkált és az asztali és notebook PC-rendszerek teljes választékát kínálja.


A Lenovo öt évre licenceli az IBM globális márkanevet és megvásárolta a Think védjegyet. A stratégiai üzleti szövetség részeként az IBM marketingtámogatást és keresletgeneráló szolgáltatásokat biztosít a Lenovo termékei számára az IBM kb. 30 ezer szakemberből álló meglevő vállalati értékesítési munkatársi körén és az IBM.com-on keresztül. A Lenovo termékeit ezenkívül azok az IBM szakemberek is értékesítik akik a Lenovóhoz csatlakoznak.

"Ez egy nyerő tranzakció mindkét vállalat ügyfelei számára" - mondta Stephen M. Ward, Jr.. "A két cég tökéletesen illeszkedik egymáshoz; közös az innováció, a vevők magas színvonalú kiszolgálása és a tulajdonosi érték iránt elkötelezett vállalati kultúra. A jövőben a Lenovo agresszív, de óvatos növekedési stratégiát követ; a céget egy kiváló nemzetközi vezetői team irányítja majd, amely a két cég jelenlegi felső vezetőiből és technológiai vezetőiből áll. Nagyon bízom ennek az új vállakozásnak a jövőjében."

A Lenovo Csoport PC üzletágának világközpontját New York-ban hozza létre, a legfontosabb tevékenységek pedig Pekingben és Raleigh-ben (North Carolina) folynak majd. Értékesítési irodák mindenütt a világon működnek majd. A tranzakció lezárása után a Lenovónak körülbelül 19 ezer alkalmazottja lesz. Eszerint mintegy 10 eszer jelenlegi IBM-alkalmazott - több mint 40%-uk már Kínában dolgozik, és kevesebb, mint 25%-uk van az Egyesült Államokban - csatlakozik majd a Lenovóhoz. A tranzakciónak mindkét országban várhatóan csak minimális hatása lesz általában a munkaviszonyra, a juttatásokra és a fizetésekre.

A tranzakció ellenértékeképpen az IBM legalább 650 millió dollár készpénzt és 600 millió dollár értékben Lenovo csoport törzsrészvényt kap. 18,9%-os tulajdonrészével az IBM lesz a Lenovo második legnagyobb részvényese. Ezenkívül a Lenovo kb. 500 millió dollár értékben átvesz majd a vagyonmérlegben szereplő kötelezettségeket is az IBM-től. A tranzakció lezárásának várható időpontja 2005 második negyedéve; ehhez meg kell szerezni a Lenovo részvényeseinek jóváhagyását, és a tranzakciót meg kell vizsgálniuk az illetékes hatósági szervezeteknek is. A Lenovo Holdings - a Lenovo Csoport feletti ellenőrzést gyakorló tulajdonos - már beleegyezett abba, hogy részvényeivel a tranzakció mellett szavazzon. Az IBM és a Lenovo szándéka az, további jogi követelmények teljesítése és ipari kapcsolatokkal összefüggő eljárások lezárása után helyi megállapodásokat kössön néhány országban az Egyesült Államokon kívül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BlackRose #15
    Ja elfelejtettem odaírni, hogy ez az IBM lépés kb megegyezik a 24 évvel ezelőtti lépésével amikor a PC OS-ét kihelyezte a Microsoftnak, vagyis szerintem rossz stratégiai lépés, mert ha az IBM kiesik a PC iparból akkor ennek következménye az lesz, hogy kiesik a PC iparból a szolgalatainak is egy része a szoftverének egy része... stb. vagyis itt csupán azt akartam mondani, hogy az üzlet szerves része a veszteség is, ök pedig kiszáltak mert kicsi volt a nyereség... na vessenek magukra, de a PC leirásával már egyszer szívtak nagyot és mégsem jött meg az eszük. Fellángoltak a Power gépek eladásai és ez OK, mert jó gép, de ebből nem lehet majd megélni... az IBM-nek 100% a legjobb mérnökei vannak, de 101% a legroszabb menegerei, ezért van ott ahol van, a Microsoft mindég többet köszönhet az IBM managereinek (az IBM-re rosszul ható) lépéseikért, mint a saját maga szuper managereinek lépéseikért. Szóval azt hiszem Redmondban tegnap tűzjáték volt és durrogtak a pezsgők.
  • BlackRose #14
    A munkaerő mindenütt olcsó, a kérdés ott van, hogy ezek az apró kiadások mellet még mi márt kell fizetni... sajnos. Nem kell megíjedni mert ha purchase paritz power alapján hasonljtod össze a munkások bérét akkor az USA vagy Német munkásnak sincs semmi önnepelnivalója, sőt veszélyben van, hogy holnap már kínában fogják elvégezni a munkáját.


    A jelenlegi autógyártók...

    1.Japán
    2.USA
    3.Németország
    4.Franciaország
    5.Dél Korea
    6.Spanyolország
    7.Kina

    de már 1-2 év mulva azt hiszem feljönnek a 4. helyre.

    P.S. Az USA és Németország majdnem kiegyenlített, ezért van ahól fordítva találod meg. Persze ez már egyáltalán nem fontos adat, mert a mai globalizáció tudatában szemlélt világnak ehhez semmi köze sincs, már régen megszüntek a nemzeti gazdaságok, csak éppen az a baj, hogy ezt sokan vagz nem tudják, vagz nem akarják felfogni. Ma már csak egy állam és egy cég létezik mindenkinek, és ez a United States of SAJÁT MAGA. (kibővítve a legközelebbi családtagokkal), akinek erre közvetlen bizonyítékra lenne szüksége, csak nőzze meg a Vasárnapi népszavazás eredményét. Persze itt nem akarok senkit sem hibáztatni, ez egzszerűen így van mindenütt (ha visszafele lett volna akkor is így lenne, akármennyire is felháborodottak az érintettek), és ha máshól lett volna mondjuk Franciaországban akkor is így lett volna...
  • BlackRose #13
    Az IBM marad IBM, csak csupán a PC részleget adták el, maga a nagy kék kb. 98% megmarad mint IBM... na mindegy, személyessen nem izgat, mert sohasem vennék brand gépet (mindég sokkal jobbat rakok össze kevesebb pénzért), de azért egy picit nem mindegy, hogy a papa kiszállt a dologból... egy történelmi fejezetnek van vége, és igaz, hogy már vagy 15 éve nem sok értelme volt az IBM PC kompatibilis jelzőnek, de most már megszünik mint illuzió is. De hát minden változik, és ez így is van rendjén...

    asdasdasd - az IBM már régen Knában gyártja a cuccait (bár ami maga a PC-ket illeti), tehát itt csupán csak az történt meg, hogy a Lenovo megvásárolta az üzletet, persze szerintem egy hülye lépés volt az egész, mert az IBM márkanév nélkül ezt a rakás vasat nem fogja senki sem venni (Kínán kivül), vagyis azt akarom mondani, hogy IBM-et csak azért vásárolnak mert IBM, most amikor már Lenovo lesz, a kutyának sem fog kelleni, inkább áttérnek a HP, Dell stb. márkákra, de hát ezt már akár a Forbes-on is olvashatod az analitikusok tollából. IBM PC is dead... long live to the (Microsoft) PC. Még mielőtt valaki leszolna, most, hogy az IBM kivonult, a Microsoftnak valójában nem maradt versenytársa... tudom itt hardware-ról van szó, de ha egyszer nincs IBM a gépen akkor az IBM vagy általa támogatott szoftver is vissza fog esni, mert sokszor a cégeknél az IBM komplett támogatással adta el a gépeket.
  • NEXUS6 #12
    Vagy hozzánk!

    Egy-két hete olvastam, hogy valamelyik kínai autógyár, most éppen keleteurópában keres helyet, mert itt olcsó a munkaerő.;((((
    Ez ugye azt jelenti, hogy szart se keresünk. Ha keresnénk, drága lenne a munkaerő és nem gyártani, hanem eladni hoznák a kocsit.

    Kína amúgy a 3. ország az autógyártásban a világon.
  • asdasdasd #11
    Ha majd Kina is draga lesz atteszik a robotmunkat Afrikaba. (max 10 evet adok nekik)
  • Gugger #10
    nyomják a pénzt meg a technikát a sárgáknak, aztán majd sírnak, ha a fejükre szarnak ... lesz itt még invázió ! A sárgák már a spájzban vannak! :DDD
  • Tetsuo #9
    ez yo :) a hír viszont nem annyira..
  • Raszkolnyikov #8
    De én csípném!
  • Mice #7
    nagy kék -->nagy sárga
  • Ph03niXx #6
    Arra még várni kell, ugyanis az olyan irányú fejlesztéseket az állam irányítja, magyarul a Lockheed-Martint a Kínai Népköztársaságnak kéne megvennie. Ezt gondolom nem nagyon csípnék az amik...