Alex
A Lenovo megvásárolja az IBM PC üzletágát
A Lenovo, Kína és Ázsia vezető PC márkájának gyártója, és az IBM ma bejelentette megállapodásukat, amelynek értelmében a Lenovo megvásárolja az IBM személyi számítógép divízióját.
A tranzakcióval a világ harmadik legnagyobb PC-gyártó vállalata jön létre, és a Lenovo számára elérhetővé válik a világpiac Kínán és Ázsián kívüli részének elérése. A Lenovo személyi számítógépekből származó összegzett éves bevétele kb. 12 milliárd dollár, a gyártott PC-k száma pedig 11,9 millió lesz; ez a 2003-as eredmények alapján számolva négyszeres növekedést jelent a cég jelenlegi PC forgalmához képest. A Leonovo új PC vállalata élvezi majd a 160 országot lefedő, világméretű, erős forgalmazói és értékesítési rendszer, az IBM nagyra értékelt Think márkanevű notebook franchise rendszerének és a Lenovo Kínában elismert vezető márkanevének egyesítése révén létrejövő globálisan elismert márkanév, a vállalati és magánügyfelek részére nyújtott jobb szerviz és támogatási szolgáltatások, valamint a kínai vásárlóerő és a világ leggyorsabban növekvő piacát jelentő kínai piacon betöltött vezető szerep előnyeit.
A tranzakció lezárása után a Lenovo lesz a vállalatok piacvezető notebook szállítója, vezeti majd a kutatás-fejlesztési munkát és a termékdifferenciálási ismeretek fejlesztését, biztosítva ezzel a nagyobb innovációt és az ügyfelek számára kínált termékek szélesebb választékát. A tranzakció részeként a Lenovo és az IBM széles alapokon nyugvó, stratégiai szövetséget hoz létre az IBM-mel, amelyben az IBM lesz a Lenovo által preferált szerviz- és vevőfinanszírozási partner.
Stephen M. Ward, Jr., aki jelenleg az IBM vezető alelnöke és az IBM személyi számítógépes rendszerek vállalatcsoportjának (IBM's Personal Systems Group) vezérigazgatója lesz a Lenovo első számú vezetője. A Lenovo igazgatótanácsának jelenlegi elnökhelyettese, elnöke és vezérigazgatója, Yuanqing Yang lesz a tranzakció lezárása után a Lenovo igazgatótanácsának elnöke. Chuanzhi Liu a Lenovo Csoport jelenlegi elnöke kijelentette: "Mint a Lenovo alapítója, nagyon izgalmasnak találom ezt az áttörést azon az úton, amelyen a cég halad a nemzetközi vállalattá válás irányába. Az elmúlt 20 évben láttam, hogy a társaság hogyan válik a Kína és Ázsia vezető informatikai vállalatává. A kezdetektől fogva szilárd célunk volt azonban az, hogy egy valódi nemzetközi vállalatot hozzunk létre. 2003-tól, amikor megváltoztattuk nemzetközi márkanevünket 2004-ig, amikor bejelentettük partneri kapcsolatunkat a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal, az IBM-mel kötött mai stratégiai szövetségünkig nagy öröm számomra, hogy láthatom, ahogy a Lenovóból valódi világméretű vállalat lesz."
A IBM 18,9%-os tulajdoni részesedést szerez a Lenovo Csoportban és várhatóan nyereséget realizál majd a tranzakción annak lezárását követően. A tranzakciónak alig lesz közvetlen pénzügyi hatása az IBM 2004 negyedik negyedévi eredményeire. A 2003-ra vonatkozó IDC számok szerint a Lenovo és az IBM egyesített részesedése a világpiacon körülbelül 8%. A tranzakció drámai módon megerősíti a Lenovo jelenlétét a gyorsan növekvő notebook PC-k világpiacán.
"A mai bejelentés tovább erősíti az IBM azon képességét, hogy kihasználja a legnagyobb értékű lehetőségeket a gyorsan változó információtechnológiai iparban" - jelentette ki Samuel J. Palmisano, az IBM elnök-vezérigazgatója. "Az elmúlt néhány évben agresszív módon újrapozícionáltuk az IBM-et, hogy a világ vezető megoldásszállítójává váljon a bármilyen méretű vállalatok és intézmények, és minden iparág számára kínált innovatív megoldások területén és jelenleg is komoly beruházások vannak folyamatban, amelyek kutatás-fejlesztésre és szellemi tőke létrehozására irányulnak. Ugyanakkor az iparág PC szegmense továbbra is közeledik az otthoni és fogyasztói elektronika területeihez, ahol a gazdaságos gyártási volumen előnyt jelent, és ami az egyéni felhasználókra és vásárlókra koncentrál.
A mai bejelentés révén az IBM a jövőben a vállalatokra koncentrálhat, ugyanakkor létrehoz egy olyan világméretű vállalkozást, amely jobb helyzetben van a PC-iparban felmerülő lehetőségek kihasználása szempontjából.
"A Lenovóban olyan partnert találtunk, amely nagyon versenyképes Kínában és Ázsiában, valamint a fogyasztói és asztali PC-k területén. Amikor együtt dolgoztunk a Lenovóval, nagyon ügyeltünk arra, hogy az erős, sikeres és hosszan tartó stratégiai szövetség minden eleme a helyén legyen. Az IBM ügyfelei számára a szövetségen keresztül továbbra is biztosítja az IBM és Think márkanevű személyi számítógépeket. Ezenkívül az IBM fontos szerepet játszik majd az otthoni készülékek és a fogyasztási piacok területén is egy fejlett mikroprocesszor és nyílt szoftver technológia kifejlesztésével a következő generációs számítástechnikai platform számára - ezek olyan lehetőségek, amelyek nagymértékben építenek az IBM innovációs képességeire."
Amíg a tranzakció le nem zárul, mindkét cég PC-kkel kapcsolatos tevékenysége - beleértve a vevőszolgálatot és a termékek rendelkezésre állását is - várhatóan a szokásos módon folytatódik. A tranzakció lezárását követően a Lenovo azt várja, hogy a vevőszolgálat és a termékek rendelkezésre állása a szokásos módon folyik tovább, mivel a két vállalat működését integrálják.
Yuanqing Yang, a Lenovo jelenlegi elnöke és vezérigazgatója kijelentette: "Az internet kialakulása nagy lehetőségeket és nagy kihívásokat is jelent a PC ipar számára. Ahhoz, hogy sikeresek legyenek, a PC vállalatoknak világméretű lefedettséget, naprakész technológiát és nagyon hatékony működést kell biztosítaniuk. Az IBM világméretű PC-üzletágának megvásárlása, és a létrehozott stratégiai szövetség révén a Lenovo felveszi és integrálja mindkét fél ismereteit, világméretben elismert márkanevet, nemzetközi és diverzifikált ügyfélkört, világméretű és világszínvonalú forgalmazói hálózatot szerez, többféle terméket tud kínálni, javítani tudja működését és a legfejlettebb technológiát alkalmazza."
Az 1984-ben alapított Lenovo volt az első olyan vállalat, amibevezette a személyi számítógép koncepcióját a Kínai Népköztársaságban, és 1997 óta a vezető PC-márka Kínában és Ázsiában. Éves bevétele kb. 3 milliárd dollár. Az IBM PC üzletága 2003-ban 9 milliárd dollár bevételt produkált és az asztali és notebook PC-rendszerek teljes választékát kínálja.
A Lenovo öt évre licenceli az IBM globális márkanevet és megvásárolta a Think védjegyet. A stratégiai üzleti szövetség részeként az IBM marketingtámogatást és keresletgeneráló szolgáltatásokat biztosít a Lenovo termékei számára az IBM kb. 30 ezer szakemberből álló meglevő vállalati értékesítési munkatársi körén és az IBM.com-on keresztül. A Lenovo termékeit ezenkívül azok az IBM szakemberek is értékesítik akik a Lenovóhoz csatlakoznak.
"Ez egy nyerő tranzakció mindkét vállalat ügyfelei számára" - mondta Stephen M. Ward, Jr.. "A két cég tökéletesen illeszkedik egymáshoz; közös az innováció, a vevők magas színvonalú kiszolgálása és a tulajdonosi érték iránt elkötelezett vállalati kultúra. A jövőben a Lenovo agresszív, de óvatos növekedési stratégiát követ; a céget egy kiváló nemzetközi vezetői team irányítja majd, amely a két cég jelenlegi felső vezetőiből és technológiai vezetőiből áll. Nagyon bízom ennek az új vállakozásnak a jövőjében."
A Lenovo Csoport PC üzletágának világközpontját New York-ban hozza létre, a legfontosabb tevékenységek pedig Pekingben és Raleigh-ben (North Carolina) folynak majd. Értékesítési irodák mindenütt a világon működnek majd. A tranzakció lezárása után a Lenovónak körülbelül 19 ezer alkalmazottja lesz. Eszerint mintegy 10 eszer jelenlegi IBM-alkalmazott - több mint 40%-uk már Kínában dolgozik, és kevesebb, mint 25%-uk van az Egyesült Államokban - csatlakozik majd a Lenovóhoz. A tranzakciónak mindkét országban várhatóan csak minimális hatása lesz általában a munkaviszonyra, a juttatásokra és a fizetésekre.
A tranzakció ellenértékeképpen az IBM legalább 650 millió dollár készpénzt és 600 millió dollár értékben Lenovo csoport törzsrészvényt kap. 18,9%-os tulajdonrészével az IBM lesz a Lenovo második legnagyobb részvényese. Ezenkívül a Lenovo kb. 500 millió dollár értékben átvesz majd a vagyonmérlegben szereplő kötelezettségeket is az IBM-től. A tranzakció lezárásának várható időpontja 2005 második negyedéve; ehhez meg kell szerezni a Lenovo részvényeseinek jóváhagyását, és a tranzakciót meg kell vizsgálniuk az illetékes hatósági szervezeteknek is. A Lenovo Holdings - a Lenovo Csoport feletti ellenőrzést gyakorló tulajdonos - már beleegyezett abba, hogy részvényeivel a tranzakció mellett szavazzon. Az IBM és a Lenovo szándéka az, további jogi követelmények teljesítése és ipari kapcsolatokkal összefüggő eljárások lezárása után helyi megállapodásokat kössön néhány országban az Egyesült Államokon kívül.
A tranzakcióval a világ harmadik legnagyobb PC-gyártó vállalata jön létre, és a Lenovo számára elérhetővé válik a világpiac Kínán és Ázsián kívüli részének elérése. A Lenovo személyi számítógépekből származó összegzett éves bevétele kb. 12 milliárd dollár, a gyártott PC-k száma pedig 11,9 millió lesz; ez a 2003-as eredmények alapján számolva négyszeres növekedést jelent a cég jelenlegi PC forgalmához képest. A Leonovo új PC vállalata élvezi majd a 160 országot lefedő, világméretű, erős forgalmazói és értékesítési rendszer, az IBM nagyra értékelt Think márkanevű notebook franchise rendszerének és a Lenovo Kínában elismert vezető márkanevének egyesítése révén létrejövő globálisan elismert márkanév, a vállalati és magánügyfelek részére nyújtott jobb szerviz és támogatási szolgáltatások, valamint a kínai vásárlóerő és a világ leggyorsabban növekvő piacát jelentő kínai piacon betöltött vezető szerep előnyeit.
A tranzakció lezárása után a Lenovo lesz a vállalatok piacvezető notebook szállítója, vezeti majd a kutatás-fejlesztési munkát és a termékdifferenciálási ismeretek fejlesztését, biztosítva ezzel a nagyobb innovációt és az ügyfelek számára kínált termékek szélesebb választékát. A tranzakció részeként a Lenovo és az IBM széles alapokon nyugvó, stratégiai szövetséget hoz létre az IBM-mel, amelyben az IBM lesz a Lenovo által preferált szerviz- és vevőfinanszírozási partner.
Stephen M. Ward, Jr., aki jelenleg az IBM vezető alelnöke és az IBM személyi számítógépes rendszerek vállalatcsoportjának (IBM's Personal Systems Group) vezérigazgatója lesz a Lenovo első számú vezetője. A Lenovo igazgatótanácsának jelenlegi elnökhelyettese, elnöke és vezérigazgatója, Yuanqing Yang lesz a tranzakció lezárása után a Lenovo igazgatótanácsának elnöke. Chuanzhi Liu a Lenovo Csoport jelenlegi elnöke kijelentette: "Mint a Lenovo alapítója, nagyon izgalmasnak találom ezt az áttörést azon az úton, amelyen a cég halad a nemzetközi vállalattá válás irányába. Az elmúlt 20 évben láttam, hogy a társaság hogyan válik a Kína és Ázsia vezető informatikai vállalatává. A kezdetektől fogva szilárd célunk volt azonban az, hogy egy valódi nemzetközi vállalatot hozzunk létre. 2003-tól, amikor megváltoztattuk nemzetközi márkanevünket 2004-ig, amikor bejelentettük partneri kapcsolatunkat a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal, az IBM-mel kötött mai stratégiai szövetségünkig nagy öröm számomra, hogy láthatom, ahogy a Lenovóból valódi világméretű vállalat lesz."
A IBM 18,9%-os tulajdoni részesedést szerez a Lenovo Csoportban és várhatóan nyereséget realizál majd a tranzakción annak lezárását követően. A tranzakciónak alig lesz közvetlen pénzügyi hatása az IBM 2004 negyedik negyedévi eredményeire. A 2003-ra vonatkozó IDC számok szerint a Lenovo és az IBM egyesített részesedése a világpiacon körülbelül 8%. A tranzakció drámai módon megerősíti a Lenovo jelenlétét a gyorsan növekvő notebook PC-k világpiacán.
"A mai bejelentés tovább erősíti az IBM azon képességét, hogy kihasználja a legnagyobb értékű lehetőségeket a gyorsan változó információtechnológiai iparban" - jelentette ki Samuel J. Palmisano, az IBM elnök-vezérigazgatója. "Az elmúlt néhány évben agresszív módon újrapozícionáltuk az IBM-et, hogy a világ vezető megoldásszállítójává váljon a bármilyen méretű vállalatok és intézmények, és minden iparág számára kínált innovatív megoldások területén és jelenleg is komoly beruházások vannak folyamatban, amelyek kutatás-fejlesztésre és szellemi tőke létrehozására irányulnak. Ugyanakkor az iparág PC szegmense továbbra is közeledik az otthoni és fogyasztói elektronika területeihez, ahol a gazdaságos gyártási volumen előnyt jelent, és ami az egyéni felhasználókra és vásárlókra koncentrál.
A mai bejelentés révén az IBM a jövőben a vállalatokra koncentrálhat, ugyanakkor létrehoz egy olyan világméretű vállalkozást, amely jobb helyzetben van a PC-iparban felmerülő lehetőségek kihasználása szempontjából.
"A Lenovóban olyan partnert találtunk, amely nagyon versenyképes Kínában és Ázsiában, valamint a fogyasztói és asztali PC-k területén. Amikor együtt dolgoztunk a Lenovóval, nagyon ügyeltünk arra, hogy az erős, sikeres és hosszan tartó stratégiai szövetség minden eleme a helyén legyen. Az IBM ügyfelei számára a szövetségen keresztül továbbra is biztosítja az IBM és Think márkanevű személyi számítógépeket. Ezenkívül az IBM fontos szerepet játszik majd az otthoni készülékek és a fogyasztási piacok területén is egy fejlett mikroprocesszor és nyílt szoftver technológia kifejlesztésével a következő generációs számítástechnikai platform számára - ezek olyan lehetőségek, amelyek nagymértékben építenek az IBM innovációs képességeire."
Amíg a tranzakció le nem zárul, mindkét cég PC-kkel kapcsolatos tevékenysége - beleértve a vevőszolgálatot és a termékek rendelkezésre állását is - várhatóan a szokásos módon folytatódik. A tranzakció lezárását követően a Lenovo azt várja, hogy a vevőszolgálat és a termékek rendelkezésre állása a szokásos módon folyik tovább, mivel a két vállalat működését integrálják.
Yuanqing Yang, a Lenovo jelenlegi elnöke és vezérigazgatója kijelentette: "Az internet kialakulása nagy lehetőségeket és nagy kihívásokat is jelent a PC ipar számára. Ahhoz, hogy sikeresek legyenek, a PC vállalatoknak világméretű lefedettséget, naprakész technológiát és nagyon hatékony működést kell biztosítaniuk. Az IBM világméretű PC-üzletágának megvásárlása, és a létrehozott stratégiai szövetség révén a Lenovo felveszi és integrálja mindkét fél ismereteit, világméretben elismert márkanevet, nemzetközi és diverzifikált ügyfélkört, világméretű és világszínvonalú forgalmazói hálózatot szerez, többféle terméket tud kínálni, javítani tudja működését és a legfejlettebb technológiát alkalmazza."
Az 1984-ben alapított Lenovo volt az első olyan vállalat, amibevezette a személyi számítógép koncepcióját a Kínai Népköztársaságban, és 1997 óta a vezető PC-márka Kínában és Ázsiában. Éves bevétele kb. 3 milliárd dollár. Az IBM PC üzletága 2003-ban 9 milliárd dollár bevételt produkált és az asztali és notebook PC-rendszerek teljes választékát kínálja.
A Lenovo öt évre licenceli az IBM globális márkanevet és megvásárolta a Think védjegyet. A stratégiai üzleti szövetség részeként az IBM marketingtámogatást és keresletgeneráló szolgáltatásokat biztosít a Lenovo termékei számára az IBM kb. 30 ezer szakemberből álló meglevő vállalati értékesítési munkatársi körén és az IBM.com-on keresztül. A Lenovo termékeit ezenkívül azok az IBM szakemberek is értékesítik akik a Lenovóhoz csatlakoznak.
"Ez egy nyerő tranzakció mindkét vállalat ügyfelei számára" - mondta Stephen M. Ward, Jr.. "A két cég tökéletesen illeszkedik egymáshoz; közös az innováció, a vevők magas színvonalú kiszolgálása és a tulajdonosi érték iránt elkötelezett vállalati kultúra. A jövőben a Lenovo agresszív, de óvatos növekedési stratégiát követ; a céget egy kiváló nemzetközi vezetői team irányítja majd, amely a két cég jelenlegi felső vezetőiből és technológiai vezetőiből áll. Nagyon bízom ennek az új vállakozásnak a jövőjében."
A Lenovo Csoport PC üzletágának világközpontját New York-ban hozza létre, a legfontosabb tevékenységek pedig Pekingben és Raleigh-ben (North Carolina) folynak majd. Értékesítési irodák mindenütt a világon működnek majd. A tranzakció lezárása után a Lenovónak körülbelül 19 ezer alkalmazottja lesz. Eszerint mintegy 10 eszer jelenlegi IBM-alkalmazott - több mint 40%-uk már Kínában dolgozik, és kevesebb, mint 25%-uk van az Egyesült Államokban - csatlakozik majd a Lenovóhoz. A tranzakciónak mindkét országban várhatóan csak minimális hatása lesz általában a munkaviszonyra, a juttatásokra és a fizetésekre.
A tranzakció ellenértékeképpen az IBM legalább 650 millió dollár készpénzt és 600 millió dollár értékben Lenovo csoport törzsrészvényt kap. 18,9%-os tulajdonrészével az IBM lesz a Lenovo második legnagyobb részvényese. Ezenkívül a Lenovo kb. 500 millió dollár értékben átvesz majd a vagyonmérlegben szereplő kötelezettségeket is az IBM-től. A tranzakció lezárásának várható időpontja 2005 második negyedéve; ehhez meg kell szerezni a Lenovo részvényeseinek jóváhagyását, és a tranzakciót meg kell vizsgálniuk az illetékes hatósági szervezeteknek is. A Lenovo Holdings - a Lenovo Csoport feletti ellenőrzést gyakorló tulajdonos - már beleegyezett abba, hogy részvényeivel a tranzakció mellett szavazzon. Az IBM és a Lenovo szándéka az, további jogi követelmények teljesítése és ipari kapcsolatokkal összefüggő eljárások lezárása után helyi megállapodásokat kössön néhány országban az Egyesült Államokon kívül.