Berta Sándor
Kína már nem az olcsó másolatok szinonimája
A Haier cég viszonylag ismeretlen Európában, ugyanakkor egyike a legsikeresebb kínai társaságoknak. Sun Shubao, a Haier európai vezetője úgy vélte: már nem igaz az a mondás, hogy a Kínában készülő termékek mind olcsó másolatok.
"A Haier nem csak az eladott háztartási berendezések száma alapján számít piacvezetőnek. Rendkívül innovatívak vagyunk, évente kereken 60 millió dollárt fordítunk kutatás-fejlesztésre, ami a bevételünk négy százaléka. 2010-ben több, mint 3000 szabadalmat nyújtottunk be, tehát technológiai szempontból nagyon versenyképesek vagyunk a vetélytársainkkal. Kifejlesztettünk például egy olyan televíziót, amely a jelek közvetítésétől kezdve az áramcsatlakozóig teljesen kábelek nélkül működik. Függetlenül attól, hogy videóról vagy energiáról van szó, mindent vezeték nélkül továbbítunk. A vezetékek nélküli televízió már Kínában kapható, más innovációk pedig nemzetközi viszonylatban is megjelentek."
"Nekünk semmit sem kompenzálnunk. Ugyan nem vagyunk olyan nevesek, mint az európai vetélytársaink, de mivel a nevünk európainak hat, így nem is kezelnek minket kínai cégként. Ugyanakkor az komoly tévedés, hogy amin a Made in China felirat szerepel az automatikusan olcsó másolat. Az iPhone készülékek vagy a csúcstechnikás televíziók mellett számos innovatív szórakoztató elektronikai és számítástechnikai terméket fejlesztenek ki vagy gyártanak Kínában. Annyi különbség, hogy sok árucikken nem a gyártó, hanem a kereskedőcég nevét és logóját helyezik el" - jelentette ki az üzletember.
A nálunk inkább mosógépeiről és hűtőiről ismert gyártó 46 colos tévéje
Sun Shubao szerint a Haiert olyan márkaként akarják pozicionálni, amely a jó ár-érték arány szinonimája. Ugyan a kínai központban születnek meg stratégiai döntéseik, de a többi ázsiai cégnél sokkal jobban figyelnek az ügyfelek és a regionális piacok igényeire, visszajelzéseire. Jelenleg is keresik az új közép-európai üzemük helyét, a létesítményben háztartási berendezéseket gyártanak majd. Mindez kínai szempontból szokatlan, hiszen általában az a gyakorlat, hogy helyi üzemekben készülnek az árucikkek, a Haier azonban szakítani akar ezzel a gyakorlattal. Ugyan Európában a bérköltségek magasabbak, viszont így nem kell a fél világon keresztül konténerhajókkal utaztatni a termékeket. Nürnbergben már korábban létrehozták a kutatási központjukat.
"A jövőben sokkal jobban akarunk koncentrálni a szórakoztató elektronikára, emellett mobiltelefonokkal is megjelenünk majd az európai piacon. Számos egyéb területen is képviseltetni akarjuk magunkat, legyen szó víz- vagy energiaügyről. Nem akarunk semmilyen piaci szereplőt sem lemásolni, de nem tiltakoznék ellene, ha öt év múlva globális értelemben is meghatározó márkává válnánk" - zárta gondolatait a menedzser.
"A Haier nem csak az eladott háztartási berendezések száma alapján számít piacvezetőnek. Rendkívül innovatívak vagyunk, évente kereken 60 millió dollárt fordítunk kutatás-fejlesztésre, ami a bevételünk négy százaléka. 2010-ben több, mint 3000 szabadalmat nyújtottunk be, tehát technológiai szempontból nagyon versenyképesek vagyunk a vetélytársainkkal. Kifejlesztettünk például egy olyan televíziót, amely a jelek közvetítésétől kezdve az áramcsatlakozóig teljesen kábelek nélkül működik. Függetlenül attól, hogy videóról vagy energiáról van szó, mindent vezeték nélkül továbbítunk. A vezetékek nélküli televízió már Kínában kapható, más innovációk pedig nemzetközi viszonylatban is megjelentek."
"Nekünk semmit sem kompenzálnunk. Ugyan nem vagyunk olyan nevesek, mint az európai vetélytársaink, de mivel a nevünk európainak hat, így nem is kezelnek minket kínai cégként. Ugyanakkor az komoly tévedés, hogy amin a Made in China felirat szerepel az automatikusan olcsó másolat. Az iPhone készülékek vagy a csúcstechnikás televíziók mellett számos innovatív szórakoztató elektronikai és számítástechnikai terméket fejlesztenek ki vagy gyártanak Kínában. Annyi különbség, hogy sok árucikken nem a gyártó, hanem a kereskedőcég nevét és logóját helyezik el" - jelentette ki az üzletember.
A nálunk inkább mosógépeiről és hűtőiről ismert gyártó 46 colos tévéje
Sun Shubao szerint a Haiert olyan márkaként akarják pozicionálni, amely a jó ár-érték arány szinonimája. Ugyan a kínai központban születnek meg stratégiai döntéseik, de a többi ázsiai cégnél sokkal jobban figyelnek az ügyfelek és a regionális piacok igényeire, visszajelzéseire. Jelenleg is keresik az új közép-európai üzemük helyét, a létesítményben háztartási berendezéseket gyártanak majd. Mindez kínai szempontból szokatlan, hiszen általában az a gyakorlat, hogy helyi üzemekben készülnek az árucikkek, a Haier azonban szakítani akar ezzel a gyakorlattal. Ugyan Európában a bérköltségek magasabbak, viszont így nem kell a fél világon keresztül konténerhajókkal utaztatni a termékeket. Nürnbergben már korábban létrehozták a kutatási központjukat.
"A jövőben sokkal jobban akarunk koncentrálni a szórakoztató elektronikára, emellett mobiltelefonokkal is megjelenünk majd az európai piacon. Számos egyéb területen is képviseltetni akarjuk magunkat, legyen szó víz- vagy energiaügyről. Nem akarunk semmilyen piaci szereplőt sem lemásolni, de nem tiltakoznék ellene, ha öt év múlva globális értelemben is meghatározó márkává válnánk" - zárta gondolatait a menedzser.