Berta Sándor

Több mint 23 000 szerveren gyűjti az adatokat az Acxiom

A vállalat gyűjti, összehasonlítja és elemzi az amerikai felhasználókkal kapcsolatos személyes adatokat. Ezek között vannak az internetezők korára, nemére, súlyára, családi állapotára, iskolai végzettségére, politikai hovatartozására és vásárlási szokásaira vonatkozó információk.

Az Acxiom Corporation marketing adatbázisok üzemeltetésével foglalkozik és jelenleg 23 000 szerveren tárolja az összegyűjtött adatokat. Több információhoz fér hozzá, mint a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI), a Google vagy éppen a Facebook. A cég gyakorlatilag ismeretlen a felhasználók előtt, ettől függetlenül elemzők úgy vélték, hogy a nevéhez fűződik a világ legnagyobb adatbázisának a kiépítése. A szerverei évente több mint 50 milliárd tranzakciót dolgoznak fel és a társaság tájékoztatása alapján világszerte több mint 500 millió internetezőről vannak információi. Minden személyről átlagosan 1500 adatot őriznek meg.

A jelenlegi jogszabályok szerint teljesen legális tevékenységet végző vállalat jól keres az üzleten. Az előző üzleti évben a forgalma 1,13 milliárd dollárt tett ki, míg a nyeresége 77,26 millió dollár volt. Az adatokat különböző nyilvántartásokból és felmérésekből szerzi be. Az ügyfelei között van számos bank, például a Wells Fargo és a HSBC, továbbá befektetési cégek (E*Trade), autógyártók (Toyota, Ford) és áruházláncok (Macy's). A személyes információkat a legapróbb részletekig kielemzik és annak adják el, aki a legtöbb pénzt ajánlja értük. Ráadásul ezekről a tranzakciókról a legtöbb ember nem is tud, a cégekről pedig nem is hallott.

Az amerikai szövetségi hatóságok álláspontja szerint a jelenlegi törvények nem képesek megfelelni a pénzügyi és egészségügyi adatok kereskedésével kapcsolatos kihívásokra. Julie Brill, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) munkatársa azt szeretné, ha az adatbrókerek nyilvánosságra hoznák, hogy milyen információkat gyűjtenek, ezeket miként tárolják, ki férhet hozzá a fájlokhoz és hogyan használják fel őket. "Amennyiben például valaki cukorbeteg vagy terhes, akkor mi történik az adataival?" - tette fel a kérdést a szakember. Jennifer Barrett Glasgow, az Acxiom adatvédelmi biztosa és a társaság más munkatársai ugyanakkor nem reagáltak a felvetésre.

Mark Zgutowicz, a Piper Jaffray elemzője kiemelte, hogy számos vállalat dolgozik ezen a területen. "Az Acxiom előnye, hogy rendelkezik egy olyan offline adatokból létrehozott adatbázissal, amibe az információkat immár 40 éve gyűjtik. Ezt a rendszert pedig bármikor átvihetik a digitális világba" - tette hozzá Zgutowicz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #1
    na ezeket a cégeket se fogják elmeszelni, sztem 2 éven belül hoznak olyan törvényt, hogy a CIA/FBI/NSA stb. szépen megszerezheti tőlük, amit akarnak (de lehet h a Patriot Act miatt már csinálják is)