Berta Sándor
Már a fejlesztéskor figyelni kell az adatvédelemre
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság azt szeretné elérni, hogy a cégek termékeik kifejlesztésének minden fázisában vegyék figyelembe az adatvédelmi szempontokat és vezessenek be önszabályozást.
A testület az ajánlásában azt szorgalmazta, hogy a vállalatok és a felhasználók számára biztosítani kell az adataik felhasználásával kapcsolatos döntés szabadságát. Az egyes társaságoknak részletes betekintést kell adniuk az embereknek abba, hogy miként kezelik a birtokukban lévő adathalmazokat. Az FTC rá szeretné venni a cégeket az ajánlások alkalmazására. A pontok között szerepel, hogy ajánlott használni a böngészők Do Not Track funkcióját, amelynek segítségével az internetezők megakadályozhatják, hogy nyomon kövessék a felhasználói szokásaikat.
A szövetségi bizottság azt kérte a mobil szolgáltatások üzemeltetőitől, hogy a jelenleginél erősebben védjék az ügyfeleik adatait, hogy azok véletlenül se kerülhessenek információkereskedők kezébe, egyúttal pedig tegyék átláthatóbbá a tranzakcióikat. A testület aggódik amiatt, mert az internetszolgáltatók, az operációs rendszerek és a böngészők fejlesztői, továbbá a közösségi hálózatok üzemeltetői egyre inkább szeretnék ellenőrizni az emberek online szokásait. Az FTC el akarja érni, hogy a cégek maguk szabályozzák ezt a területet és olyan szabályokat dolgozzanak ki, amiket utána be is tartanak.
Jon Leibowitz, az FTC vezetője szerint, amennyiben a vállalatok megfogadják az ajánlásban leírtakat, úgy innovatív és kreatív szolgáltatásokat kínálhatnak a felhasználóknak anélkül, hogy feláldoznák ügyfeleik magánéletét. A rövid távú célok között szerepel egy egyszerű és hatékony Do Not Track eljárás kidolgozása. A szakember ugyanakkor hozzátette: ha a piac szereplői nem teszik meg a szükséges lépéseket, úgy a törvényhozók fognak beavatkozni.
A testület az ajánlásában azt szorgalmazta, hogy a vállalatok és a felhasználók számára biztosítani kell az adataik felhasználásával kapcsolatos döntés szabadságát. Az egyes társaságoknak részletes betekintést kell adniuk az embereknek abba, hogy miként kezelik a birtokukban lévő adathalmazokat. Az FTC rá szeretné venni a cégeket az ajánlások alkalmazására. A pontok között szerepel, hogy ajánlott használni a böngészők Do Not Track funkcióját, amelynek segítségével az internetezők megakadályozhatják, hogy nyomon kövessék a felhasználói szokásaikat.
A szövetségi bizottság azt kérte a mobil szolgáltatások üzemeltetőitől, hogy a jelenleginél erősebben védjék az ügyfeleik adatait, hogy azok véletlenül se kerülhessenek információkereskedők kezébe, egyúttal pedig tegyék átláthatóbbá a tranzakcióikat. A testület aggódik amiatt, mert az internetszolgáltatók, az operációs rendszerek és a böngészők fejlesztői, továbbá a közösségi hálózatok üzemeltetői egyre inkább szeretnék ellenőrizni az emberek online szokásait. Az FTC el akarja érni, hogy a cégek maguk szabályozzák ezt a területet és olyan szabályokat dolgozzanak ki, amiket utána be is tartanak.
Jon Leibowitz, az FTC vezetője szerint, amennyiben a vállalatok megfogadják az ajánlásban leírtakat, úgy innovatív és kreatív szolgáltatásokat kínálhatnak a felhasználóknak anélkül, hogy feláldoznák ügyfeleik magánéletét. A rövid távú célok között szerepel egy egyszerű és hatékony Do Not Track eljárás kidolgozása. A szakember ugyanakkor hozzátette: ha a piac szereplői nem teszik meg a szükséges lépéseket, úgy a törvényhozók fognak beavatkozni.