Berta Sándor
Szoftverfejlesztésre vált a Dell
Az amerikai számítógép-gyártó a közeljövőben stratégiát vált és az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a szoftverek fejlesztésére, illetve meg akar felelni a mobil készülékek tulajdonosainak is.
A társaság menedzsmentje elfogadta a Mobility Strategy nevű tervet, amelynek fő célkitűzése, hogy a klasszikus hardvercégből a következő évek alatt egy innovatív infrastruktúra-megoldásokat kínáló vállalat váljon. A hangsúly az OEM konfigurációkról a felhasználói szoftverek fejlesztésére helyeződne át. "Szeretnénk egy olyan szolgáltató lenni, ami szinte minden területen képviselteti magát és amelynek a termékkínálata A-től Z-ig terjed" - jelentette ki Daryl Coldwell, a Dell üzletfejlesztési menedzsere. Az üzletember hozzátette, hogy az erős konkurencia és a jelenlegi elszomorító üzleti eredmények miatt a nagyobb jövedelemtermelú képességű IT-megoldások felé fordultak.
Az egykor a világ legnagyobb PC-gyártójának számító társaság forgalma és nyeresége évek óta csökken, ezért kényszerült piaci stratégiája módosítására. Első lépésként a vezetők egymilliárd dollárt fordítottak adatközpontok építésére, ezekből ma már tíz létezik. Emellett a cég új kutatási-fejlesztési központokat hozott létre a Szilícium-völgyben és kisebb izraeli vállalkozásokat vásárolt fel. A menedzsment ezzel párhuzamosan új szoftvercsoportokat szervezett, amelyek önálló részlegekként működnek. A konszern évente átlagosan nyolc vállalatot vásárol fel, különösen olyanokat, amelyek a számítási felhő technológiával, az adattárolással és -biztosításssal foglalkoznak.
A gyártó filozófiája 24 éven át az volt, hogy a kínált termékeket közvetlenül ő terjessze, mindez azonban napjainkra megváltozott. Bár a társaság szembesült azzal, hogy a felhasználók az asztali számítógépek helyett inkább a táblagépeket részesítik előnyben, Michael Dell kijelentette, hogy kitartanak a PC-üzletáguk mellett. Ugyanakkor a cég próbál előre menekülni és új szolgáltatásokat kínálni az ügyfeleinek, többek között kiépítette szolgáltatási üzletágát, a jövőben pedig elsősorban a vállalati ügyfelekre koncentrálna. Ezzel a stratégiaváltással az IBM példáját követi, Mostanra egyértelművé vált, hogy a konfigurációk eladásánál jóval több hasznot hoz a szerverközpontok üzemeltetése vagy az IT-tanácsadás.
A társaság menedzsmentje elfogadta a Mobility Strategy nevű tervet, amelynek fő célkitűzése, hogy a klasszikus hardvercégből a következő évek alatt egy innovatív infrastruktúra-megoldásokat kínáló vállalat váljon. A hangsúly az OEM konfigurációkról a felhasználói szoftverek fejlesztésére helyeződne át. "Szeretnénk egy olyan szolgáltató lenni, ami szinte minden területen képviselteti magát és amelynek a termékkínálata A-től Z-ig terjed" - jelentette ki Daryl Coldwell, a Dell üzletfejlesztési menedzsere. Az üzletember hozzátette, hogy az erős konkurencia és a jelenlegi elszomorító üzleti eredmények miatt a nagyobb jövedelemtermelú képességű IT-megoldások felé fordultak.
Az egykor a világ legnagyobb PC-gyártójának számító társaság forgalma és nyeresége évek óta csökken, ezért kényszerült piaci stratégiája módosítására. Első lépésként a vezetők egymilliárd dollárt fordítottak adatközpontok építésére, ezekből ma már tíz létezik. Emellett a cég új kutatási-fejlesztési központokat hozott létre a Szilícium-völgyben és kisebb izraeli vállalkozásokat vásárolt fel. A menedzsment ezzel párhuzamosan új szoftvercsoportokat szervezett, amelyek önálló részlegekként működnek. A konszern évente átlagosan nyolc vállalatot vásárol fel, különösen olyanokat, amelyek a számítási felhő technológiával, az adattárolással és -biztosításssal foglalkoznak.
A gyártó filozófiája 24 éven át az volt, hogy a kínált termékeket közvetlenül ő terjessze, mindez azonban napjainkra megváltozott. Bár a társaság szembesült azzal, hogy a felhasználók az asztali számítógépek helyett inkább a táblagépeket részesítik előnyben, Michael Dell kijelentette, hogy kitartanak a PC-üzletáguk mellett. Ugyanakkor a cég próbál előre menekülni és új szolgáltatásokat kínálni az ügyfeleinek, többek között kiépítette szolgáltatási üzletágát, a jövőben pedig elsősorban a vállalati ügyfelekre koncentrálna. Ezzel a stratégiaváltással az IBM példáját követi, Mostanra egyértelművé vált, hogy a konfigurációk eladásánál jóval több hasznot hoz a szerverközpontok üzemeltetése vagy az IT-tanácsadás.