Berta Sándor
A vállalati ügyfelekre koncentrálna a jövőben a Dell
Az amerikai óriáscég szeretni megszabadulni a PC-gyártói imázstól és a vállalati ügyfeleknek kínálható termékekre, illetve szolgáltatásokra akar összpontosítani. A PC piac haldoklik.
Michael Dell, a cég első embere kijelentette: "Nem PC-gyártó, hanem egy End-to-End megoldásokat kínáló vállalat vagyunk." Az üzletember ezzel egyértelműen arra utalt, hogy lezárult az a korszak, amikor a Dell kizárólag PC-, szerver- és monitorgyártót jelentett. A társaság 110 000 alkalmazottjából jelenleg már 47 000 az üzleti szolgáltatások részlegnél dolgozik, ez a terület egyre fontosabb a társaság stratégiájában.
Michael Dell hozzátette: a globális IT-piacon a végfelhasználókkal kötött üzletek csak egy viszonylag kis szeletet jelentenek, a fő hangsúly a céges ügyfeleken van. Éppen ezért nem lehet csodálkozni azon, hogy ők is nagyobb figyelmet szentelnek ennek a szegmensnek. A cégvezető ugyanakkor arról nem nyilatkozott, hogy kilépnek-e a végfelhasználói piacról, tény viszont, hogy az üzleti szolgáltatások részlegük nyeresége az elmúlt 5-6 évben a kétszeresére nőtt és jelenleg már ez teszi ki a vállalat nyereségének a felét.
David L. Johnson, a Dell stratégiai ügyekért felelős elnöke azt hangsúlyozta, hogy az üzleti és a szolgáltatási területeken már drámai változtatásokat eszközöltek. Erre szükség is volt, hiszen a piacon komoly változások történtek, a PC-részleg komoly veszteségeket szenvedett el, egyre kevesebb számítógépet sikerült értékesíteni. A memória- és hálózati termékek forgalma tavaly 10, a PC-ké 4 százalékkal csökkent. Az már tavaly nyárra nyilvánvalóvá vált, hogy a Dell lemaradt a piac mögött, a vállalat vezetői éppen ezért átszervezésekbe fogtak. Akkor Michael Dell kijelentette, hogy kitartanak a PC-üzletáguk mellett. Az elmúlt hónapokban azonban a cég szembesült azzal, hogy a felhasználók az asztali számítógépek helyett inkább a táblagépeket részesítik előnyben.
Michael Dell, a cég első embere kijelentette: "Nem PC-gyártó, hanem egy End-to-End megoldásokat kínáló vállalat vagyunk." Az üzletember ezzel egyértelműen arra utalt, hogy lezárult az a korszak, amikor a Dell kizárólag PC-, szerver- és monitorgyártót jelentett. A társaság 110 000 alkalmazottjából jelenleg már 47 000 az üzleti szolgáltatások részlegnél dolgozik, ez a terület egyre fontosabb a társaság stratégiájában.
Michael Dell hozzátette: a globális IT-piacon a végfelhasználókkal kötött üzletek csak egy viszonylag kis szeletet jelentenek, a fő hangsúly a céges ügyfeleken van. Éppen ezért nem lehet csodálkozni azon, hogy ők is nagyobb figyelmet szentelnek ennek a szegmensnek. A cégvezető ugyanakkor arról nem nyilatkozott, hogy kilépnek-e a végfelhasználói piacról, tény viszont, hogy az üzleti szolgáltatások részlegük nyeresége az elmúlt 5-6 évben a kétszeresére nőtt és jelenleg már ez teszi ki a vállalat nyereségének a felét.
David L. Johnson, a Dell stratégiai ügyekért felelős elnöke azt hangsúlyozta, hogy az üzleti és a szolgáltatási területeken már drámai változtatásokat eszközöltek. Erre szükség is volt, hiszen a piacon komoly változások történtek, a PC-részleg komoly veszteségeket szenvedett el, egyre kevesebb számítógépet sikerült értékesíteni. A memória- és hálózati termékek forgalma tavaly 10, a PC-ké 4 százalékkal csökkent. Az már tavaly nyárra nyilvánvalóvá vált, hogy a Dell lemaradt a piac mögött, a vállalat vezetői éppen ezért átszervezésekbe fogtak. Akkor Michael Dell kijelentette, hogy kitartanak a PC-üzletáguk mellett. Az elmúlt hónapokban azonban a cég szembesült azzal, hogy a felhasználók az asztali számítógépek helyett inkább a táblagépeket részesítik előnyben.