Ötvös Tibor

Leállt a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztése

Rossz hírrel kell szolgálnunk a S.T.A.L.K.E.R. sorozat rajongóinak.

Tegnap délelőtt ugyanis felbukkant a neten egy pletyka, mely arról szólt, hogy a GSC tulajdonosa, Sergei Grigorovich bezárja a csapatot és ezzel leáll a népszerű és sikeres FPS második részének fejlesztése. Délutánra azonban mindez ténnyé is vált, így a S.T.A.L.K.E.R. 2 munkálatai is leálltak.

Most már csak az a kérdés, hogy a közel 40-50 alkalmazott folytatja-e valami más néven a munkát vagy végleg eltemetik a Csernobilben játszódó szériát. Mi az előbbiben reménykedünk, hiszen az eddig megjelent információk alapján egy, az előd hibáit kiküszöbölni vágyó és valóban érdekes módokkal rendelkező folytatást kaptunk volna.

Sajnáljuk a dolgot és csak reménykedünk benne, hogy egy nagyobb kiadó lát fantáziát a projektben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Skynet #23
    Hát szerencsés vagy...Az első pár hónapban egy kínlódást okozó bugos szemét volt a STALKER,és ez szinte az összes részére elmondható csak valamelyest csökkenő bug szinttel.
  • NovaTerra #22
    Azért csak felhozott AC-ről és ME-ről írtam, mert azokkal játszottam. Halo és Skyrim kimaradt egyelőre. Mindenesetre sajnálnám, ha nem lenne Stalker 2, mert egyedi játék, remek hangulattal. Lehet szerencsés vagyok, mert nem premier napján játszottam a Stalkerrel, így rögtön raktam fel a javításokat. Mondjuk ez már trend kezd leni, hogy megjelenés után fél vagy 1 évvel mondható késznek a játék, feltéve, ha van terméktámogatás.
  • Skynet #21
    És mondom mindezt úgy hogy nem vagyok a HALO játékok rajongója,egy végigjátszást megértek nekem,de mégis elismerem mert a világának összetettsége,a sztori, és legfőbbképpen a manapság fpsekből hiányzó AI okozta kihívás erősen jelen van benne,sőt kiemelkedő.
  • Skynet #20
    Ezekkel amiket leírtál nagyban egyet értek,de az említett címek többsége már csak azért se hasonlítható mert teljese más műfajok. A HALO-t pedig lehet nem szeretni de sterilnek műanyagszerünek nevezni,amikor az egyik legjobb AI-val rendelkező FPS a piacon nagyban azt tükrözi hogy KÖZE sem volt a játékhoz,csak konzol cím tehát fikázni kell.
    Skyrim pedig kismilliószor összetettebb mint a STALKER,kismilliószor nagyobb bejárható területtel,eseménnyel,sztorival,ésmégis lehet hogy bugos de tizedanyira sem mint a STALKER,amiben az első 4-5 patchig csak a fejemet fogtam és röhögtem...
  • NovaTerra #19
    Abban igazat kell adnom neki, hogy a ME és az AC is sokkal sterilebb. AC-ban hiába szaladgálsz nagy területen, nem lehet megszólítani mindenkit, főleg nem kereskedni vele, szépen vannak elkülönítve a küldetések, de a városok és lakóik is csak díszlet. Nem történnek önálló események, mint a Stalkerben. Egy AC-ban vagy ME-ben nem lesz olyan, mint a Stalkerben, tehát a banditák harcolnak a mutánsokkal, majd az arra járó katonák irányába lőnek, ők is csatlakoznak a harchoz. Te meg az egészet szemléled, közbe avatkozhatsz, ha akarsz, de nem fontos. Tényleg olyan, mintha élne a környezet. Nem pedig csak úgy látszik. Mass Effect ilyen téren az AC-nél is kevesebbet nyújt. Ráadásul bizonyos mértékig a táj is változik az amomáliák miatt. Bugok? Stalkerben szépen ki vannak javítva, lehet voltak az elején, de legalább javították őket. AI? Amikor képzett frakciók ellen harcol az ember, akkor bekerítenek, elterelnek. Nem csak annyi, mint manapság, hogy max. bebújnak a fedezékbe, lásd Rage. Olyan apróságról nem is beszélve, mint a játék elején eldobok egy fegyvert. 20 óra játék után arra keveredek és még mindig ott van, nincs olyan, hogy csak eltűnik, mint más játékokban. Olyan apróságról, mint a fegyverek kitárazása, karbantartása, az étkezés, stb., csak emelik a színvonalt. Hangulat terén pedig nem igen van vetélytársa. Amikor megy az ember a zónában és egyre nyomasztóban érzi az egészet. Tényleg olyan, mintha stalker lenne az ember és inkább visszamenne a zóna szélére, csak ott nem legyen. Lehet soknak nem jön be ez a játékmenet. De nekem jobban tetszik, mint a CoD vagy BF által képviselt álrealisztikus háborúzás.
  • Skynet #18
    "cod, assassins creed, masseffect, halo és többi hipersteril, műanyagszerű, erőltetett,cod, assassins creed, masseffect, halo és többi hipersteril, műanyagszerű, erőltetett,"
    Cod - egyetértek.
    Assasins Creed: mitől is erőltetett? Sandbox játék,minimális nagyon minmális bugokkal gyönyörű helyszíneken,elég nagy szabadsággal.
    Mass Effect: Az első rész hatalmas volt,nem hiába nem kis siker minden platformon,a sztorija mérföldeket ver a Stalker játékokéra.
    És végül HALO. A HALOt lehet szeretni, vagy nem szeretni, de minőségben messze felülmúlja a csodálatos stalkert. Nem egy hatalmas bughalmaz az egész és olyan mesterséges intelligencia van benne amiről a STALKER készítői csak álmodnak,meg mostanság sajnos a játékosok is mivel minden egy rakás scripthalmaz.

    Skyrimben 20szor annyi bug: hát nekem nem tünt fel, egyébként Skyrim komlexitását tömöttségét és bejárható területét össze sem lehet hasonlítani a STAKER-rel,jóval nagyobb volumenű alkotás mérföldekel nagyobb tartalommal mint a STALKER,ehhez képest mégsem olyan idegölően bugos szemét mint mondjuk a STALKER első része volt.

    Félreértés ne essék,végigvittem a STALKER részeket,be is jöttek,mert hatalmas hangulata van. De művészinek és minőséginek rohadtul nem nevezném,mert a buta esterséges intelligencia,és a rettenetesen szánalmas ALFA verziókra emlékeztető bugok igencsak pecsételik. Metro2033 ilyen téren jóval elörébb járt.
  • koschwarz #17
    számomra pc-n három fps sorozat emelkedik ki a híg fos tengeréből: operation flashpont-arma, a half life, és a stalker. remélem csak összejön ez a 2. rész...
  • RoyalPredator #16
    Ami játékok érdekelnek, és szeretném azokat jobb állapotban viszontlátni, ott felveszem a kapcsolatot a fejlesztőkkel.

    Bárki megteheti.
  • lammaer #15
    "pár GSC fejesztős ismerőseim"

    Mi a szösz? Neked ilyenek is vannak?
  • gombabácsi #14
    én az elődeit megvettem mind a 3-at, és nem becsületből, hanem mert marha jó játék, bugokkal semmi gondom nem volt

    a híres-neves skyrimben 20x annyi bug van pedig még csak tizede annyit játszottam vele mint a stalkerekkel