• NovaTerra
    #19
    Abban igazat kell adnom neki, hogy a ME és az AC is sokkal sterilebb. AC-ban hiába szaladgálsz nagy területen, nem lehet megszólítani mindenkit, főleg nem kereskedni vele, szépen vannak elkülönítve a küldetések, de a városok és lakóik is csak díszlet. Nem történnek önálló események, mint a Stalkerben. Egy AC-ban vagy ME-ben nem lesz olyan, mint a Stalkerben, tehát a banditák harcolnak a mutánsokkal, majd az arra járó katonák irányába lőnek, ők is csatlakoznak a harchoz. Te meg az egészet szemléled, közbe avatkozhatsz, ha akarsz, de nem fontos. Tényleg olyan, mintha élne a környezet. Nem pedig csak úgy látszik. Mass Effect ilyen téren az AC-nél is kevesebbet nyújt. Ráadásul bizonyos mértékig a táj is változik az amomáliák miatt. Bugok? Stalkerben szépen ki vannak javítva, lehet voltak az elején, de legalább javították őket. AI? Amikor képzett frakciók ellen harcol az ember, akkor bekerítenek, elterelnek. Nem csak annyi, mint manapság, hogy max. bebújnak a fedezékbe, lásd Rage. Olyan apróságról nem is beszélve, mint a játék elején eldobok egy fegyvert. 20 óra játék után arra keveredek és még mindig ott van, nincs olyan, hogy csak eltűnik, mint más játékokban. Olyan apróságról, mint a fegyverek kitárazása, karbantartása, az étkezés, stb., csak emelik a színvonalt. Hangulat terén pedig nem igen van vetélytársa. Amikor megy az ember a zónában és egyre nyomasztóban érzi az egészet. Tényleg olyan, mintha stalker lenne az ember és inkább visszamenne a zóna szélére, csak ott nem legyen. Lehet soknak nem jön be ez a játékmenet. De nekem jobban tetszik, mint a CoD vagy BF által képviselt álrealisztikus háborúzás.