Ötvös Tibor

Jön a S.T.A.L.K.E.R. 2

A S.T.A.L.K.E.R. első része számos hibával rendelkezett, pedig hosszú éveken át készült, ám ennek ellenére egy nagyon hangulatos FPS lett belőle, mely ráadásul anyagilag is jól szerepelt.

A Shadow of Chernobyl után következett az előzményeket taglaló Clear Sky és a második részként elkönyvelt Call of Pripyat, melyek szintén szépen hoztak a konyhára. A mai napon pedig a GSC Game World hivatalos honlapján megjelent a hét/hónap híre, mely szerint készül a valódi S.T.A.L.K.E.R. 2, mely ráadásul multiplatform lesz. Ez annyit jelent, hogy a Crysis 2-höz hasonlóan ez a sorozat is átlátogat konzolokra.



"Miután a sorozat hivatalos eladásai átlépték a 4 milliós példányt, már nem volt kétséges: újabb játékot kell készítenünk a S.T.A.L.K.E.R. világban" - áll a GSC elnöke, Sergiy Grygorovych nyilatkozatában. Sajnos konkrétumot még nem árultak el, de az biztos, hogy teljesen megújult alapokra építik fel a második részt, mely csak 2012-ben jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zenith #17
    Ritkán írok ilyen fórumokba de most kénytelen vagyok egy velem történt sajnálatos bug miatt.
    Végigtoltam az első Stalkert, az szép is volt jó is, pár patch és sima ügy.
    A Clear sky viszont botrányosan bugos volt mikor én toltam. Frankón óránként kellett valami megoldás után kutatnom mert szétesőben volt a játék. És ne mondja nekem senki, hogy "Mekkora balfasz, hogy nem tud egy PATCH exére kattintani!!" mert 4-5 mindig mást javító patchet raktam fel a cuccra de olyan orbitális bugok voltak, hogy nem engedte a játék, hogy átlépjek egyik régióból a másikba, pedig működnie kellett volna. Na de még erre is találtam megoldást... Na de akkor telt be a pohár mikor olyan 4-6 óra játék után volt egy figura akinek ha kb 50 m-es rádiuszába léptem kifagyott a játék.
    Na ekkor uninstallálta a faszba káromkodva a játékot, kapják be. Majdnem annyi időt töltöttem patch-ek meg megoldásokat kutatva mint amennyit játszottam, nem vicc.
    Pripjat már játszható volt de valami penetránsan szar a sztori sajnos.
  • RoyalPredator #16
    Elég sok BALFASZ kommentelő írt már ide, úgyhogy nekem már kötelező megjegyeznem pár dolgot.

    A Stalker nem CODhoz hasonlítható FPS, hanem más.
    Most mondanám is, h miért nem, de a lényeg, hogy van benne inventory, itemek, fejlesztések, stb. Tehát az egész egy RPG szerű dolog.
    Az tény, hogy eléggé bugos, de akinek van esze, leszedi a patcheket, meg vmi overhaul modot felrak, és máris minimálisra csökkent a bugok száma.
    SoC (1. rész) most Oblivion Lost 2.2 moddal fut fél éve, és azóta nem láttam bugot. Egyébként meg fasznak kell egyedül modolgatni... meg kell várni, míg hozzáértő megcsinálja, mert a konfigurációs fileoknál nagyon szépen belelehet szarni a rendszerbe, és annak legjobb esetben is fagyás lessz a vége.

    Szóval, a Stalker VILÁGA ami érdekes, és nem pedig a játéka maga, ami persze hogy nem valami nagy cucc. Hozzáteszem, még így is lazán felülmúlja a cigány CounterStrike-ot. Egyébként meg az egész horror szerű, és ha a lenti lúzer kommentelők nem rookie módban, hanem pl veteránban játszanának, lehet össze is fosnák magukat. Call of Pripyatban már énis komolyabban szorongtam pár környéken, mert teljesen bele tudtam élni magam a játékba.

    Mellesleg magyarországon is rendeznek már STALKER LARP-ot. idén eddig 2 is volt.
    (Live Action Role Playing)

    Továbbbá. A GSC Egy mezei szoftvergyártó cégnek számított a nagy STALKER-ig, ami csak igen nehezen jött meg. Abból hozza magát fel szépen.
    Melyik hülye várja el, hogy egy mondjuk ArenaNet szintű szervezettséggel és profizmussal dolgozzanak.

    ÉN NAGYON VÁROM MÁR A MÁSODIK RÉSZT ! :)
    Addigis, élőben játszok >:F
  • JASON13 #15
    Azt hittem hogy a film!
  • JTBM #14
    Ha kihozzák konzolra is, akkor vagy fejlesztenek egy PC-s játékot és butítják konzolra (ideális eset) v. fejlesztenek egy szar konzol játékot, ami majd senkinek sem kell PC-n.

    Mindenesetre elég sanszos, hogy az első rész lesz az, amivel továbbra is játszani lehet majd PC-n, mint a Suppreme Commander, aminél a 2. résszel csak a konzolosok játszanak.
  • sanyicks #13
    Az hogy te mikben hiszel az nem jelent semmit, már bizonyítottad más topikban is. De az a tény hogy !rétegjátékokat! is (ofp, arma sorozat) több milliós nagyságrendben adnak el, nem igazán ezt támasztja alá... a stalker pedig nem igazán rétegjáték, sokkal mainstreamebb.
  • Lowosan #12
    Mondtál egy fontos dolgot: patch!
    A GSC még nem tart ott hogy DDL-ben adja ki a játék hibajavításait, vagy akár magának a játéknak a felét. És ezért mindenképp megérdemlik a tiszteletet :D
  • Skynet #11
    Nem hinném,pc-ről van szó. Még a 4 millát is csodálom. Bár hosszú évek alatt összejöhetnek akár pc-n is ilyen eladások..:D
  • sanyicks #10
    "4 millát adtak el és becsüljék meg a pc-seket? 4 millát xy év alatt 3-4 Stalker játék...Komoly megbecsülendő adat lol:DDD"

    Ne vedd készpénznek ezt az adatot, az sg-s cikkírók "tájékozottságát" figyelembe véve, ugyanis egy 2008 novemberi bejegyzés alapján csak a SOC-ból 1,7 millánál tartottak ;)
    Lehet hogy az a 4 milla az alapjátékra vonatkozik.
  • sanyicks #9
    mint írtam max az első patchekig volt zavaróan bugos, aztán nem (nem mintha sok jóval nagyobb költségvetésű játék nem lenne konkrétan játszhatatlan patchek előtt (pl nfs shit)).

    Stalker egy single játék volt, nagyon jól felépített, néhány patch után már bugokból sem volt sok, emellett gépigénye sem volt nagy, főleg mert széles körben lehetett configolni (gyak egy geforce4 ti-n is simán lehet vele játszani).
  • sanyicks #8
    Konzoljáték gagyi, lásd mafia2.
    Mafia1: autók csúsztal, sokat igen nehéz volt vezetni. Fegyverek visszarúgtak, tommygunnal csak rövid sorozatokat volt érdemes lőni.
    Mafia2 immár konzolra: autó úgy mozog mint egy szappantartó a bobpályán, fegyverek nem rúgnak vissza, minden elveszett amiben az 1 kiemelkedett a többi közűl.

    Konzol mindig gagyibb játékokat eredményez, mert a kontroller gagyi, és a játékosok is kihívás helyett csak gyorsan végig akarnak vinni mindent

    Sima sandbox fps? Lássuk csak: volt valaha ilyen hangulatos, ilyen jól felismerhető környezettel felépített játék? Nemnagyon. Ilyen élethű fegyverkezelés(röppája, visszarúgás, elakadás), és karakter menedzselés(súlykorlát, besugárzódás, vérzés, kajálás)? Messze nem.
    Bugos? Hát aki egy patchet nem képes felrakni annak biztos. Furcsa módon nekem sikerült rákattintani a patch exéjére, és 4 végigjátszás után nem tudnék komolyabb bugot mondani.
    Nem vagyok konzolhater, régóta egy x360-on filózom. Inkább buta konzolplayer hater vagyok akik 90%-ban alkotják a konzoljátékosok táborát, és már a pacman is túl bonyolult nekik, ezért egyre butábbak a játékok.
    Menjél szépen indítsd el a drm-es assasins creedet, és örüljél (tudom hogy szereted a drm-et :D),