Ötvös Tibor

2012-ben jön az ArmA III

Sokan meglepődve fogadták, mikor a Bohemia Interactive következő játékaként a Take on Helicopters címet kapott szimulátort nevezte meg és nem valamelyik korábbi sikerének folytatását.

De "szerencsére" ezt ma korrigálták és alig pár perccel ezelőtt hivatalosan is bejelentették a sikeres ArmA harmadik részét. A fejlesztők elárulták, hogy a program által használt engine "radikális változásokon esett át" és egy "egyedi, sandbox stílusú játékmenetet hoznak be a katonai akciójáték világába". Az ArmA III hivatalos megjelenési sátummal is rendelkezik. Ezek szerint 2012 nyarán kezünk közé is szoríthatjuk a programot, mely csak és kizárólag PC-re jelenik meg.

Klikk ide! Klikk ide!

Az ArmA III története a nem túl távoli jövőben játszódik, amikor is az éveken át tartó Keleti támadások és csaták miatt Európa lett a NATO sereg utolsó mentsvára. Mintegy végső megoldásként elindítják az Operation Magnitude nevet kapott eseménysort, melynek lényege, hogy egy kis létszámú és különlegesen kiképzett egység (katonák és tudósok vegyesen) eljutnak egy mediterrán szigetre, mely mélyen az ellenséges vonalak mögött található.

Sajnos azonban a küldetés balul sül el és a csapat magára marad. Scott Miller kapitány feladata lesz, hogy egységét kijuttassa az ellenséges területről, ahol is a legmodernebb fegyverekkel és képzett ellenfelekkel néznek szembe.

Klikk ide! Klikk ide!

A készítők elmondása szerint a történet kellően hosszú és nyitott lesz, mely a pletykák szerint ráadásul nem kap végleges lezárást. Ebből következik, hogy a Bohemia nem ezzel az epizóddal akarja lezárni a sorozatot. Lehetőségünk lesz az ellenfelek járműveit is használni, így - szó szerint - földön, vízen, levegőben zajlanak majd a harcok.

A mellékelt képeken látható, hogy az ArmA III már most pazarul fest és ha sikerül egy rendes játékmenetet adni a játékhoz, akkor a komolyabb FPS-ek rajongói már most várhatják a jövő nyarat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #36
    Az első OFP-ben nekem nem tűnt fel semmiféle bosszantó probléma, pedig a Red Hammer és Resistance kiegekkel együtt vagy 6x végig játszottam. Az igaz, hogy az embereim állandóan lemaradtak és eltévedtek, de ezt én a szimuláció javára írom. Az ARMA II viszont hihetetlen buogsnak tűnt és hiányzott belőle az a variábilitás, ami az elsőben meg volt. A sztori, a sok átvezető film, a több speciális karakter. Az egész hangulat lapos az új változatban. Valahogy a 80-as évek bája sokkal jobban megfogott a régiben. Modern hadszintéres játékokból 12 egy tucat.
  • kukacos #35
    1. megfigyelés: szar, akadó nettel, lagos szerverrel egyik játék se fog jól futni. Az Arma netes része nem jó, de nem is kiemelkedően borzalmas.

    2. megfigyelés: végtelen mentés probléma: talán el kéne jutni a nehézségi fokozat beállításainak tanulmányozásához.

    3. megfigyelés: az Arma nem optimalizálatlan, csak lehetőséget ad arra, hogy csúcsra járasd a géped. Azon a beállításokon, amin elfut az enyémen, már gyönyörűszép. Nem izgat különösebben, hogy nem tudok minden very high-ra felnyomni.

    4. tény: az Arma tényleg tele van buggal, de az nem a single player küldikben érdekes, hanem a scriptelésnél jön elő. A legtöbbre viszont a bug ismeretében van work-around. Jól megírt küldinél nem nagyon fogsz buggal találkozni.

    A legfontosabb: bolond az, aki az armában a hivatalos küldikkel szórakozik, vagy az alapján ítéli meg a játékot. Vedd azt demónak. Ha azzal akarsz nyomulni, elő se vedd. A BIS nem igazán szórakozik azzal, hogy totál csúcsra járassa a single-player élményt.

    Az Arma egy military sandbox game, a lényege a közösség által megírt küldetéseken, és a netes csapatjátékban van. Ez nem olyan, hogy végigjátszod aztán kész. Évek óta nyomom, már az egyest is, de úgy emlékszem, az Arma2 single playert mai napig nem vittem végig. Unalmas, a sztori meg érdektelen.

    Viszont írtam rá tonnányi saját scriptet, missiont, az órákig tartó, lagmentes, bugmentes, élvezetes játék lehetséges, csak jól megírt küldetésekkel kell próbálkozni. És annál nincs jobb, amikor Warfare-ben az ellenséges járművek mozgását figyelve, hallgatózva, fél órás hasonkúszás után megpillantod az ellenfél titkos táborát egy rejtett völgyben, és rávezeted a fent keringő haver bombáit lézerrel.

    Vagy azt az adrenalint is nehéz pótolni, amikor te vagy a parancsnok, és őrülten veszed a kanyarokat az MHQ-val a kisvárosban, mert két tank van a nyomodban... vagy épp tizenhatan ordítanak veled, amikor elkúrtál valamit... :)

    Szigorúan szerintem.
  • RoyalPredator #34
    Neeem, csak utána, aztán később írtam meg.
  • dronkZero #33
    Azért ugye nem nyolc órán keresztül gondolkodtál rajta? :P :)
  • dronkZero #32
    Persze, a küldetésszerkesztő az elismerésre méltó. Csináltam én is egy pár küldetést OFPben.

    Igen, tudom, hogy a legkomolyabb szimulációs játék, és érdekelne is, de ÍGY nem.

    BF-et meg tönkrekúrták, ez a BC2 valami istentelenül szar lett. Elvesztettem a reményt is, hogy a BF3 jó lesz... :(
  • RoyalPredator #31
    Végiggondoltam a hsz-met, és mielőtt visszaugatnátok, pontosítok:

    Szeretem az ARMA lényegét.
    A kivitelezését már nagyon nem.
    A problémám az újfent elcseszett célzással van, amihez az animáció, grafika, engine csak tovább bosszant...

    Egy dolog, hogy szimulátor, de már felnőhetne annyira, hogy igazán megpróbálja a tájakat valósan modellezi, és próbáljon a csupasz objektumokra rápakolni jópár dolgot, minimum a realisztikusság kedvéért. Bátran effektezhetnék őket, főleg a reflekciókat, a textúrákat, legyen piszkosabb a vizuális élmény, mert bizony nagyon fontos, legalább a rejtőzködés szempontjából.

    Utóbbi állításomat meg se próbáljátok megcáfolni, nem akarok senkit se beoltani ^^
  • Sith #30
    Az igaz hogy minden moddolható de azért azt el kell ismerni hogy ha nem akartál új járműveket, fegyvereket bele tenni "csak" egy új küldetést csinálni akkor mindenféle különösebb tudás nélkül esetleg egy két tutorial elolvasásával megtehetted.

    Egyébként sajnos realitás terén minden hibájával együtt az ARMA áll az élen sajnos ha szimulációra vágysz akkor nincs nagy választásod. (tudom kicsit lightosabba ott van a BF, de a BF ezen s téren nem éri el az ARMA szintjét)
  • RoyalPredator #29
    Nem kéne az ilyen pocsék játékok gyártását abbahagyni? ....
  • dronkZero #28
    Én az ArmAII-ről beszéltem, ahogy nézem, te az OFP-ről. Azzal nekem igazából semmi bajom nincs, korához képest teljesen rendben van. A bajom azzal van, hogy az ArmAII gyakorlatilag semmit nem fejlődött a grafikán kívül, viszont egy bughalmaz még a nyolcadik peccs után is.

    1. E8400 3.0Ghz, 6G RAM, 8800GT, 30Mbit-es UPC net, feltöltést nem tudom pontosan. kb 60 fps, nem szaggat, nem vagyok hülye, belövöm a beállításokat úgy, hogy bírja a gépem. OFPnek is olyan volt a netkódja, hogy multiban kifutottam a sarkon, megláttam az ellenséget, fejbelőttem, bevérzett a feje, rám nézett, célzott, lelőtt, aztán összeesett, meghalt. Nem csodálkoznék, ha azóta sem sikerült volna összehegeszteniük...

    3. Ez nem játszik be, mert itt már nem csak egy mentés van, mindegyik külön fájlba, külön névvel jön létre. És mindegyik a pálya elejére tesz vissza.

    4. Tíz éve nekem sem. De 2011-ben ez már gáz.

    5. Ja, OFP-ben kevés CQB volt. Itt több. És szar. Az 5. pálya, amit megcsináltunk vagy hatszor, az végig városban van, épületek közt, bennük, a tetejükön. Ha tudják, hogy erre szar a motorjuk, akkor miért erőltetik? Lehet, hogy később jobb lesz, a 6. pálya már tényleg utazgatós, nyílt teres volt. Az első ilyen talán.
    5.b Tényleg csak 10 pálya van? Amiből az első 3 kvázi tutorial?

    6. Persze, saját küldetésekben. Amivel akkor foglalkoztam volna, amikor végzünk a kampánnyal. De a kampányban voltak ilyenek az ellenségek. De mindegy, ezen túlteszem magam, csak itt is szánalmas, hogy 10 éve semmi fejlődés az égvilágon.

    7. Ok, tényleg ez lenne a legkevesebb. Azért meg tudom állni, hogy két lépésenként rányomjak a save-re...

    "az OFP azzal is több a többi tucatFPS-nél, hogy olyan szabadon programozható és paraméterezhető az alap motor, mint egy önálló fejlesztési környezet. "

    Hát ez mondjuk nem nagy újdonság, a legtöbb FPS motor ilyen, tizenöt éve. UE, Source, ID engine-ek mind moddolhatók.
  • kakimakifsz #27
    Pont ez tetszett at OFP-ben anno. A valóságban is meghalsz, ha PK-val, vagy Ak-73-ból kapsz 500 m-ről párat (2).
    Nem tudom az Arma nekem kimaradt. A BF2-ben az AI a szokásos szarakodást csinálta. Fűben vagyok, vagy fedezék mögött és lát a bot....
    Az OFP-ben n+1 tudtam kúszva osonni. A demoban a T-72 alá is bekúsztam nem 1x és, ha gránátot dobtam 4 kis csoportban szaladó ember közé, akkor mind a 4 meghalt.
    Az OFP kicsit halvány színű volt stb. Sok búgja is volt aláírom, de a lövések szimulációja az mai napig példaértékű. Megint a BF-2-vel jövök....: BF2-ben MP-5-tel 15 méterről szóródik a lövedék, mint állat... naneeeeeeeee