Dojcsák Dániel
Megjelent az America's Army: Special Forces
Az Egyesült Államok hadserege lerántotta a a leplet a soron következő taktikai akció játékáról, az America's Army: Special Forcesről.
Úgylátszik hiába sokkolja az amerikai közönséget nap mint nap a terrorizmussal és saját katonáik elvesztésével teli híradó, mégis igen nagy érdeklődést mutatnak ez iránt a játék iránt. A projekt lényege, hogy az amerikai hadsereg finanszírozza egy teljesen mai igényeknek megfelelő 3D taktikai akció játék fejlesztését, mely arra serkenti a fiatalokat, hogy csatlakozzanak a hadsereghez, mert az szép, jó, könnyű és nemes feladat.
Magyarországon is vannak hasonló elképzelések, melyek valószínűleg ennek az ötletnek a hatására pattantak ki véletlenül valamelyik HM-tag fejéből, és egyből százezrekben, milliókban kezdtek el gondolkodni (ami persze nem sokmindenre elég), de sajnos ebből eddig úgy fest, hogy 3D akció helyett csak egy szimpla webes stratégiára futja majd.
A játék új kiegészítője a hadsereg speciálisan kiképzett tagjaira fókuszál, akik a háborúban különleges terrorista ellenes akciókat hajtanak végre. A játékosok, akik megfelelnek a SFAS folyamatnak (Special Forces Assesment and Selection), lehetőségük lesz betekintést nyerni a Speciális erők, az A-team lehetőségeibe és teljesíteni a gyakorló feladatokat, mint járművek megszerzése, fegyverek azonosítása vagy éppen menekülés. AKiknek sikerül ezeken a tesztküldetéseken túlesniük, és a becsületpontjaik száma legkevesebb 15, azon részt vehetnek a multiplayer bevetéseken is, mint a Green Beret.
A 6 vadonatúj egyjátékos és multiplayer küldetésben találkozunk CSAR, azaz Combat Search and Rescue küldetésekkel, ahol egy lelőtt helikopter pilótáját kell megkeresni és hazavinni, aztán sebesült ellenállási vezetőt kell mentenünk egy városi kórházból, éjszakai bevetésen megfigyelést végezhetünk az ellenség táborán, stb.
A játék grafikailag és egyéb szempontból nem hagy kívánnivalót maga után, lehet hogy más játékok mellé is kéne állítani fejlesztés közben egy osztag tengerészgyalogost, viszont maga a koncepció számomra etikai és morális problémákat vet fel, ugyanis főleg fiatalkorúakba sulykolja bele azt, hogy a háború egyszerű dolog, vér nélküli és nagy dicsőség. Ez ugye hazugság, de a 11 éves srác ezt még nem tudja.
Úgylátszik hiába sokkolja az amerikai közönséget nap mint nap a terrorizmussal és saját katonáik elvesztésével teli híradó, mégis igen nagy érdeklődést mutatnak ez iránt a játék iránt. A projekt lényege, hogy az amerikai hadsereg finanszírozza egy teljesen mai igényeknek megfelelő 3D taktikai akció játék fejlesztését, mely arra serkenti a fiatalokat, hogy csatlakozzanak a hadsereghez, mert az szép, jó, könnyű és nemes feladat.
Magyarországon is vannak hasonló elképzelések, melyek valószínűleg ennek az ötletnek a hatására pattantak ki véletlenül valamelyik HM-tag fejéből, és egyből százezrekben, milliókban kezdtek el gondolkodni (ami persze nem sokmindenre elég), de sajnos ebből eddig úgy fest, hogy 3D akció helyett csak egy szimpla webes stratégiára futja majd.
A játék új kiegészítője a hadsereg speciálisan kiképzett tagjaira fókuszál, akik a háborúban különleges terrorista ellenes akciókat hajtanak végre. A játékosok, akik megfelelnek a SFAS folyamatnak (Special Forces Assesment and Selection), lehetőségük lesz betekintést nyerni a Speciális erők, az A-team lehetőségeibe és teljesíteni a gyakorló feladatokat, mint járművek megszerzése, fegyverek azonosítása vagy éppen menekülés. AKiknek sikerül ezeken a tesztküldetéseken túlesniük, és a becsületpontjaik száma legkevesebb 15, azon részt vehetnek a multiplayer bevetéseken is, mint a Green Beret.
A 6 vadonatúj egyjátékos és multiplayer küldetésben találkozunk CSAR, azaz Combat Search and Rescue küldetésekkel, ahol egy lelőtt helikopter pilótáját kell megkeresni és hazavinni, aztán sebesült ellenállási vezetőt kell mentenünk egy városi kórházból, éjszakai bevetésen megfigyelést végezhetünk az ellenség táborán, stb.
A játék grafikailag és egyéb szempontból nem hagy kívánnivalót maga után, lehet hogy más játékok mellé is kéne állítani fejlesztés közben egy osztag tengerészgyalogost, viszont maga a koncepció számomra etikai és morális problémákat vet fel, ugyanis főleg fiatalkorúakba sulykolja bele azt, hogy a háború egyszerű dolog, vér nélküli és nagy dicsőség. Ez ugye hazugság, de a 11 éves srác ezt még nem tudja.