36
-
Ender Wiggin #36 Az első OFP-ben nekem nem tűnt fel semmiféle bosszantó probléma, pedig a Red Hammer és Resistance kiegekkel együtt vagy 6x végig játszottam. Az igaz, hogy az embereim állandóan lemaradtak és eltévedtek, de ezt én a szimuláció javára írom. Az ARMA II viszont hihetetlen buogsnak tűnt és hiányzott belőle az a variábilitás, ami az elsőben meg volt. A sztori, a sok átvezető film, a több speciális karakter. Az egész hangulat lapos az új változatban. Valahogy a 80-as évek bája sokkal jobban megfogott a régiben. Modern hadszintéres játékokból 12 egy tucat. -
kukacos #35 1. megfigyelés: szar, akadó nettel, lagos szerverrel egyik játék se fog jól futni. Az Arma netes része nem jó, de nem is kiemelkedően borzalmas.
2. megfigyelés: végtelen mentés probléma: talán el kéne jutni a nehézségi fokozat beállításainak tanulmányozásához.
3. megfigyelés: az Arma nem optimalizálatlan, csak lehetőséget ad arra, hogy csúcsra járasd a géped. Azon a beállításokon, amin elfut az enyémen, már gyönyörűszép. Nem izgat különösebben, hogy nem tudok minden very high-ra felnyomni.
4. tény: az Arma tényleg tele van buggal, de az nem a single player küldikben érdekes, hanem a scriptelésnél jön elő. A legtöbbre viszont a bug ismeretében van work-around. Jól megírt küldinél nem nagyon fogsz buggal találkozni.
A legfontosabb: bolond az, aki az armában a hivatalos küldikkel szórakozik, vagy az alapján ítéli meg a játékot. Vedd azt demónak. Ha azzal akarsz nyomulni, elő se vedd. A BIS nem igazán szórakozik azzal, hogy totál csúcsra járassa a single-player élményt.
Az Arma egy military sandbox game, a lényege a közösség által megírt küldetéseken, és a netes csapatjátékban van. Ez nem olyan, hogy végigjátszod aztán kész. Évek óta nyomom, már az egyest is, de úgy emlékszem, az Arma2 single playert mai napig nem vittem végig. Unalmas, a sztori meg érdektelen.
Viszont írtam rá tonnányi saját scriptet, missiont, az órákig tartó, lagmentes, bugmentes, élvezetes játék lehetséges, csak jól megírt küldetésekkel kell próbálkozni. És annál nincs jobb, amikor Warfare-ben az ellenséges járművek mozgását figyelve, hallgatózva, fél órás hasonkúszás után megpillantod az ellenfél titkos táborát egy rejtett völgyben, és rávezeted a fent keringő haver bombáit lézerrel.
Vagy azt az adrenalint is nehéz pótolni, amikor te vagy a parancsnok, és őrülten veszed a kanyarokat az MHQ-val a kisvárosban, mert két tank van a nyomodban... vagy épp tizenhatan ordítanak veled, amikor elkúrtál valamit... :)
Szigorúan szerintem. -
#34 Neeem, csak utána, aztán később írtam meg. -
#33 Azért ugye nem nyolc órán keresztül gondolkodtál rajta? :P :) -
#32 Persze, a küldetésszerkesztő az elismerésre méltó. Csináltam én is egy pár küldetést OFPben.
Igen, tudom, hogy a legkomolyabb szimulációs játék, és érdekelne is, de ÍGY nem.
BF-et meg tönkrekúrták, ez a BC2 valami istentelenül szar lett. Elvesztettem a reményt is, hogy a BF3 jó lesz... :( -
#31 Végiggondoltam a hsz-met, és mielőtt visszaugatnátok, pontosítok:
Szeretem az ARMA lényegét.
A kivitelezését már nagyon nem.
A problémám az újfent elcseszett célzással van, amihez az animáció, grafika, engine csak tovább bosszant...
Egy dolog, hogy szimulátor, de már felnőhetne annyira, hogy igazán megpróbálja a tájakat valósan modellezi, és próbáljon a csupasz objektumokra rápakolni jópár dolgot, minimum a realisztikusság kedvéért. Bátran effektezhetnék őket, főleg a reflekciókat, a textúrákat, legyen piszkosabb a vizuális élmény, mert bizony nagyon fontos, legalább a rejtőzködés szempontjából.
Utóbbi állításomat meg se próbáljátok megcáfolni, nem akarok senkit se beoltani ^^ -
Sith #30 Az igaz hogy minden moddolható de azért azt el kell ismerni hogy ha nem akartál új járműveket, fegyvereket bele tenni "csak" egy új küldetést csinálni akkor mindenféle különösebb tudás nélkül esetleg egy két tutorial elolvasásával megtehetted.
Egyébként sajnos realitás terén minden hibájával együtt az ARMA áll az élen sajnos ha szimulációra vágysz akkor nincs nagy választásod. (tudom kicsit lightosabba ott van a BF, de a BF ezen s téren nem éri el az ARMA szintjét)
-
#29 Nem kéne az ilyen pocsék játékok gyártását abbahagyni? .... -
#28 Én az ArmAII-ről beszéltem, ahogy nézem, te az OFP-ről. Azzal nekem igazából semmi bajom nincs, korához képest teljesen rendben van. A bajom azzal van, hogy az ArmAII gyakorlatilag semmit nem fejlődött a grafikán kívül, viszont egy bughalmaz még a nyolcadik peccs után is.
1. E8400 3.0Ghz, 6G RAM, 8800GT, 30Mbit-es UPC net, feltöltést nem tudom pontosan. kb 60 fps, nem szaggat, nem vagyok hülye, belövöm a beállításokat úgy, hogy bírja a gépem. OFPnek is olyan volt a netkódja, hogy multiban kifutottam a sarkon, megláttam az ellenséget, fejbelőttem, bevérzett a feje, rám nézett, célzott, lelőtt, aztán összeesett, meghalt. Nem csodálkoznék, ha azóta sem sikerült volna összehegeszteniük...
3. Ez nem játszik be, mert itt már nem csak egy mentés van, mindegyik külön fájlba, külön névvel jön létre. És mindegyik a pálya elejére tesz vissza.
4. Tíz éve nekem sem. De 2011-ben ez már gáz.
5. Ja, OFP-ben kevés CQB volt. Itt több. És szar. Az 5. pálya, amit megcsináltunk vagy hatszor, az végig városban van, épületek közt, bennük, a tetejükön. Ha tudják, hogy erre szar a motorjuk, akkor miért erőltetik? Lehet, hogy később jobb lesz, a 6. pálya már tényleg utazgatós, nyílt teres volt. Az első ilyen talán.
5.b Tényleg csak 10 pálya van? Amiből az első 3 kvázi tutorial?
6. Persze, saját küldetésekben. Amivel akkor foglalkoztam volna, amikor végzünk a kampánnyal. De a kampányban voltak ilyenek az ellenségek. De mindegy, ezen túlteszem magam, csak itt is szánalmas, hogy 10 éve semmi fejlődés az égvilágon.
7. Ok, tényleg ez lenne a legkevesebb. Azért meg tudom állni, hogy két lépésenként rányomjak a save-re...
"az OFP azzal is több a többi tucatFPS-nél, hogy olyan szabadon programozható és paraméterezhető az alap motor, mint egy önálló fejlesztési környezet. "
Hát ez mondjuk nem nagy újdonság, a legtöbb FPS motor ilyen, tizenöt éve. UE, Source, ID engine-ek mind moddolhatók. -
#27 Pont ez tetszett at OFP-ben anno. A valóságban is meghalsz, ha PK-val, vagy Ak-73-ból kapsz 500 m-ről párat (2).
Nem tudom az Arma nekem kimaradt. A BF2-ben az AI a szokásos szarakodást csinálta. Fűben vagyok, vagy fedezék mögött és lát a bot....
Az OFP-ben n+1 tudtam kúszva osonni. A demoban a T-72 alá is bekúsztam nem 1x és, ha gránátot dobtam 4 kis csoportban szaladó ember közé, akkor mind a 4 meghalt.
Az OFP kicsit halvány színű volt stb. Sok búgja is volt aláírom, de a lövések szimulációja az mai napig példaértékű. Megint a BF-2-vel jövök....: BF2-ben MP-5-tel 15 méterről szóródik a lövedék, mint állat... naneeeeeeeee -
#26 FUBAR? -
Shiny Copperpot #25 1. Én az OFP-ben ilyet nem tapasztaltam alapból, csak ha valaki elrontotta a pálya scriptelését, és nem volt egyértelmű, hogy ki futtatja a szervert. Hasonló effekteket még a packet loss is okozhat, de az meg hálózati hiba. Elképzelhető az is, hogy egyszerűen kicsi volt a szerver (hwben), ez főleg akkor lehetséges, ha nem dedikált szervert használtatok, hanem egyikőtök csatlakozott a másikhoz, és ez leterhelte a gépet. Amúgy innen már elég sok dolog bejátszik, kezdve pl. a szerverként futó gép feltöltési sávszélességétől és késleltetésétől...
2. Erről nem tudok nyilatkozni, de ha jól tudom, már páran azért valahogy végigjátszották...
3. Előfordult az OFP-ben is, hogy valami miatt a pályaközi save elbaszódott (az okra már sajna nem emlékszem), de ha letörölted és csináltál egy újat, akkor utána megint jól működött.
4. Az irányítással nekem semmi problémám nem volt az OFP-ben.
5. Az épületek kezelése a motor gyenge pontja, ezt elfogadom (de a játékban az CQB eléggé mellékszerepet kapott).
6. Az AI-t akár újra is írhattad (én pl. írtam egy egyszerű, alaputasításokra épülő AI-t), de az alap is elég jól skálázódott. Mondjuk fullra húzva tényleg lelőtt egy lövéssel 500 méterről egy PK-val... :) Minden címezhető objektum (részben még a térképen levő fixek is) viselkedését tudtad szabályozni, így a halált is magad kezelhetted le, ha nem volt szimpatikus az alap megoldás.
7. A 3-as pontban éppen a mentés lehetőségének elvesztéséért lamentáltál, most meg nincs kihívás? "és ezt így hogy?" ;)
Félre ne érts, elhiszem, hogy neked ez a tapasztalatod, és nem tetszik, amit látsz. Úgyhogy nem is vitának szántam ezt az írást, csak arra, hogy lásd, hogy az OFP azzal is több a többi tucatFPS-nél, hogy olyan szabadon programozható és paraméterezhető az alap motor, mint egy önálló fejlesztési környezet. Ez tette lehetővé, hogy annyi fajta-féle egység, fegyver, cucc, játékmód, pálya, stb. legyen hozzá.
Persze elismerem, hogy a grafikája (legalábbis az OFPnek) mai szemmel szánalmas, de nekem még így is tetszik - nyilván elfogult vagyok egy pöppet. :) -
#24 És? Kérdezte valaki? Bejárható terület volt a kérdés.
De egyébként is magasról, taccsanósat a grafikára, ha a játék FUBAR. -
#23 Szépnek szép. A mostani gépem talán elviszi -
#22 Ööö, ki ne találd már, hogy az nem autogenerált táj. BTW 1000 éves játék, milyen felbontású és objetktum sűrűségű...? Az F-29 Retaliatior grafikiával "lemodellezem" az egész földet neked, akkor sem kell senkinek. Miért? Mert ma pl. ez a színvonal.
http://outerra.blogspot.com/ -
nenad #21 mire a játék kijön fele ilyen jól nem fog sem kinézni... -
Lowosan #20 Azt tárgyaljuk hogy bugos a játék, nem azt hogy szar. A kettő nem feltétlenül jelenti ugyanazt. -
#19 Elder Scrolls: Daggerfall. 487ezer négyzetkilométer, kétszer akkora, mint Nagy-Britannia. Elég nagy?
Egyébként meg a szigetet egyszerre sosem járod be, no meg nem ettől lesz jó egy játék.
De tényleg nincs másik játék, ahol ilyen nagy szabású csaták lennének, értem, mit akarsz mondani. Éppen ezért sajnálom én is nagyon, hogy ekkora szar lett ebből. -
#18 Alap ArmAII, legújabb peccsel (A NYOLCADIK), koopban. Egy délután alatt amit tapasztaltunk:
1. Két embernél 50-es pinggel két-három másodperces lagok vannak. Én vagyok a host, beülök egy humveeba, haver beül géppuskásnak, és tíz másodpercenként leüvölti a fejem, hogy "micsináááááálsz!!!", mert ő úgy látja, hogy teljes sebességgel zúzunk be a fák közé, mikor a valóságban én teljesen rendben követem az utat. Gondolom, akkor milyen kurvapontosak a lövések, ha azok is ugyanígy 2-3 másodperces késéssel szinkronizálódnak...
2. Az ötödik pálya végén megnéztük a videót, aztán utána nem a következő küldetés indult el, hanem ugyanaz. Megcsináltuk megint. És megint. És megint. És megint. Aztán valahogy, singleplayerben tovább sikerült jutnom, amit aztán tudtunk folytatni koopban.
3. Amiben nem volt túl sok örömünk, mert a következő küldetés elején amit kaptunk, helit, nem lehetett irányítani, a pilóta nem hallgatott a parancsokra. Ez még nem is lett volna nagy baj, lehet menni humveeval is, de ennél nagyobb probléma volt, hogy megszűnt a mentési lehetőség, innentől kezdve hiába mentettem, minden alkalommal a pálya elejére baszott vissza loadgame alkalmával.
Végülis csak game-breaking bugok, semmi komoly. Éppen csak végigjátszhatatlan lett tőle a játék, nem nagy ügy...
Plusz a szokásos, OFP-ben jól megszokott hülyeségek, hogy: az irányítás ugyanolyan darabos, mintha késve követné az egeret; épületekben alig lehet mozogni és néha átlátsz a falon ha közel mész hozzá; az ellenségek halál előtt még befejezik a mozdulatot; néha kilométerekről lövik el a légy tökét, néha meg három méterről szerencsétlenkednek; a fizika változatlanul borzalmas, meg úgy nagyjából és egészében SEMMIVEL nem tud többet, mint az OFP, csak és kizárólag a grafikája jobb.
Ja, bocs, vannak változások is. Ha lelőnek, akkor a haverod feléleszthet, és végtelen számú mentés van, úgyhogy viszlát, OFPben megismert feszültség, izgalom... -
#17 Ez jó még az Arma 2-höz is alg van olya gép hoy totál fullon szaladjanak,ehhez mikell majd...?:D
Ám várós...De az hogy IGÉNYES...na ezen röhögtem.:)
Maradjunk annyiba hogy fps szimulációba a egyik legjobb de hogy igényes???!..:D -
#16 Érdemes figyeli benne a minimum core i5-re -
#15 http://www.pcgamer.com/2011/05/19/arma-3-system-requirements-revealed/ -
EnxTheOne #14 Milyen gép kell majd hozzá? :D -
JohnBart #13 Személyes tapasztalataim szerint (toltam eddig mindegyik katonai szimulátorát a csapatnak), a BIS játékaira a "fostenger" titulus a megjelenésük utáni pár hétig/hónapig szokott állni - általában olyan fél év és 800 megányi patch után pokoli szórakoztató milsim, mert addigra az idegesítő hibák zömét kijavítják (leszámítva a dronkZero említette darabosságot a mozgásban, ez sajna a Real Virtuality motor baromsága).
Az OpFlashnek a netkódja volt ultragáz 1.46-ig, az ArmA1-nél az 1.14-es patch changelogja 100%-os teljesítményjavulást ígért a legtöbb rendszeren (micsoda optimalizáció lehetett ott előtte kérem!), az ArmA2 meg a brutális gépigény mellett az 1.07-es javításig többek között azért volt poénos, mert ha felszálltál egy tehergéppel, rögtön felrobbantál a levegőben. :DDD
Kiragadott példák, de jól mutatja azokat a bugokat, ami miatt megosztja a sorozat a népeket. Én a küldetésszerkesztője miatt nagyon szeretem tolni őket, de alapszabály, hogy várjon az ember legalább fél évet, amíg megpolírozzák a játékot, mert akkor élvezhetők. -
sanyicks #12 optimalizációban egy foskupac, kb 10 éve könyörög a játékosok fele hogy csináljanak már valamit hogy kiadáskor ne csak az aktuális majdnem csúcsgépen lehessen játszani vele. De nem nagyon érdekli a bis-t.
De vannak azért ennél nagyobb foskupacok is, pl 2033-as metró, ami egy csőfps még is csúcsgép kell hozzá.
Én is úgy vagyok, hogy akármennyire is szeretem a játékot, ezért NEM fogok semmit újítani, majd akkor ha ezen kívül már több játék futtatásával is gondom van, de nincs. -
#11 Én is azt akartam kérdezni, hogy mitől foskupac. Jó lenne bizonyítani... -
chuky123 #10 Egy rahedli patch van már hozzá ami javitja a bugokat. A fikázokat kérdezem mutassanak már még egy játékot amibe ekkora tereket járhatunk be.
Vagy menjenek vissza codozni az nekik való. -
Shiny Copperpot #9 Hát az tény, hogy voltak-vannak benne bugok, de az, hogy szánalmas szarkupacnak titulálod, az kicsit erős, és inkább arra utal, hogy te ismered felületesen a játékot. Bár én felelősséggel csak az OFP-ről tudok nyilatkozni, de vannak ismerősök, akik az ARMAII-t is nyúzzák, alaposan, és azt hiszem nyugodtan mondhatom az ő nevükben is, hogy nincs még egy ilyen komplex, részletesen paraméterezhető harctéri szimuláció a piacon. De ha te tudsz ilyet, ami szerinted jobb, elő a farbával, azonnal ki akarom próbálni! :)
Csak szólok, hogy az ilyen COD, meg Battlefield nem szimuláció, az IL-2 meg a LOMAC pedig nem harctéri. -
#8 Nem volt egyértelmű, hogy a IIIról beszélsz, mert Lowosan, akire válaszoltál, teljesen egyértelműen a kettőről szólt.
Egyébként szerintem még mindig ugyanarról a bugtenger motorról húzzák le a kb 8. rókabőrt, úgyhogy borítékolom, hogy ugyanolyan fostömlő lesz, mint az ArmAII, csak még csillivillibb. -
#7 Egyébként te a II részről beszélsz. A III-at te hol próbáltad...? -
#6 A :) jel nem egyértelmű? Csak a demót próbáltam. Hallomásból ismerem csak azt, hogy bugos. Valaki szerint meg nem annyira.
Egykébként meg tényleg nem bírnak el a konzolosok egy repszimet sem, ezért nem is készül ár. Lásd. H.A.W.X... -
#5 Na ne. Láttad te egyáltalán ezt a szarkupacot? Ez alapján a hozzászólásod alapján erősen kétlem... -
#4 Én ezzel vitatkoznék egy picit.
Szerintem meg pont az a baja az ArmAII-nek, hogy egy az egyben ugyanaz, mint az OFP, csak csillivilli grafikával.
A gond ott van, hogy amit TÍZ ÉVE még elnéztem egy játéknak, ma már nem nagyon tudom. Azt hittem eldobom az agyam, amikor először elindítottam, és ugyanazok a játékmechanikai faszságok, ugyanaz a darabosság, ugyanaz a faszfej AI, ugyanazok a bugok tömegével, mint amik az OFP-ben voltak. Ez 2001-ben még elnézhető volt, de 2011-ben már szánalmasan szarnak számít. -
Ender Wiggin #3 Khm, igényes...maradjunk annyiban, hogy az eredeti OFP-nek a közelében sem volt az armaII. -
#2 Az igénytelen konzolok és felhasználóik nem bírnánek el egy igényes szimulátort. :) -
Lowosan #1 "mely csak és kizárólag PC-re jelenik meg" értsd: még az esetleges next gen konzolok se bírnának ki ekkora optimalizálatlanságot és bugtengert