Ötvös Tibor

Az első Operation Flashpoint: Red River infók

Az Operation Flashpoint 2001-es megjelenése óta kínál alternatívát a Quake-Doom-Medal of Honor által képviselt stílusnál realisztikusabb háborús élményt kínáló játékosoknak.

A tavaly megjelent Dragon Rising az év végén jelent meg és bár már a piacon volt a Call of Duty: Modern Warfare 2 mégis képes volt a milliós eladásokra, amivel szép sikereket hozott a Codemasternek. Ám sokan kritizálták a programot és a fejlesztők ezért most komoly változásokat eszközölnek az új, Red River alcímmel rendelkező epizódba.

"A visszajelzések szerint a Dragon Rising játékosok 90 százaléka imádta a programot és csak 10 százalék talált benne kifogást" - állítja Sion Lengton, a sorozat kreatív igazgatója. "Ők is többnyire azt kifogásolták, hogy a Dragon Rising nem volt elég nehéz. Mindenesetre Skira nyitott világa tesztnek jó volt, ám a Red Riverben számos változtatás lesz látható."



Az első és legfontosabb, hogy ezúttal egy valós helyszínen, a közép-ázsiai Tádzsikisztánban kalandozhatunk csapatainkkal, mely nem messze található Pakisztántól, Afganisztántól és Kínától. A Red River - ahogy elődei is - a nem túl távoli jövőben játszódik, mikor is egy afgán csoport elindul elfoglalni az említett országot. Amerika odaküldi erőit, hogy megoldja a dolgot, de a kínai Független Hadsereg már ott van és nem kérnek a segítségből.

"Az első pályáknál szándékosan arra törekedtünk, hogy a Call of Duty illetve Bad Company sorozatok kezdő szakaszait idézzék fel" - folytatta Lengton. Ám a Red River összesen 200 kilométernyi bejárható területet kínál, melyet a kampány három fő szakasza során teljesen bejárhatunk.

A játékmenetben is lesznek változások. A fegyverek kezelésén például sokat javítottak és ennek köszönhetően sokkal könnyebb lett a használatuk. Távoli célzásnál például lelassul a célkereszt, ha ellenfélhez ér (vagyis kicsit rajta marad és nem fordul velünk), míg középtávon a Call of Dutyból ismert módszert használják. Ez annyit jelent, hogy befoghatjuk az ellenfelet a célkeresztbe és addig rajta is maradunk, míg meg nem hal.



Mindezt természetesen ki is lehet kapcsolni és a hardcore játékosok mindenféle segítség nélkül játszhatnak kedvencükkel. A Red Riverben négy különböző karakter közül választhatunk: mesterlövész, lövész, gránátos és automata fegyveres. Alap kiosztásként mindegyiküknél lesz egy M4A1 automata gépfegyver, de természetesen a karakternek megfelelő "speciális eszköz" is nálunk lesz.

A Red River mesterséges intelligenciája is sokat javul a Dragon Risingban látottakhoz képest és végre nem lesznek teljesen hülyék a gép irányította társaink. Jobban helyezkednek majd és a szituációnak megfelelően használják fegyvereiket. Természetesen lehetőség lesz a 4 fős ko-opra is, de a többi multis lehetőségről még nem árultak el több információt.

Az Operation Flashpoint: Red River 2011-ben jelenik meg konzolok mellett PC-re is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Retechegér #10
    Fos cikk, fingom nincs miről írjak de kéne már pénz,
    SG. fizetett randomszargenerátor
  • sanyicks #9
    te amúgy miről beszélsz? Egyrészt az arma2 az arma1 egyenes ági fejlesztése, új lehetőségekkel, jobb grafikával, de 0 játék filozófiai változással.

    Konzolra NEM jött ki arma2. A checkpoint rendszer pedig nem tudom feltűnt-e, de az ofp1- óta olyan, 1 szabad mentéssel (bár asszem az arma2-ben már akárhányszor menthetsz).
    Grafikája átlagos? Hát lol, te nem nagyon nézted meg, mert bizony gyönyörű, bár atomerőmű kell hozzá. Scriptes kampányról meg... Amúgy is multis játék, sőt már az ofp 1 is multiban ment a legdurvábban.
  • Ender Wiggin #8
    Sajnos nagyon szar lett az új OFP. Kénytelen vagyok a régivel játszani :-D Az első ArmA (ami akkor készült, mikor a Codemastert elhagyták a cseh fiúk) ugyan az, mint az első OFP csak ajánlani tudom. Bár bug-osabb. Az új ArmA meg a Drgon Rising-hoz hasonlóan túl nagy falatnak bizonyult fejlesztési szempontból. Csupa scriptes bug, átlagos grafika nagy gépigénnyel. És mindkettő esetében undorító volt a konzolos check point rendszer. h amár egyszer őrül nehéz egy játék legalább anyi szánalomból odalökött mentési lehetőség lett volna, mint a 2001-es OFP-ben (azaz 1 slot)...
  • es5eNCe #7
    Nekem is voltak vele problémáim. Számomra úgy tűnt hogy nehezíteni csak úgy tudták a játékot hogy nem megfelelő fegyvert adtak pár misszióhoz. Emlékszem arra pályára amikor csak egy sima m4-et adtak optika meg minden nélkül és a felénél már a pisztolyommal lövöldöztem mert nem volt lehetőség az ellentől elvenni a famas-át és kifogytam a lőszerből. Ha én választok fegyvert nem lett volna nehéz a pálya egyáltalán. Utálom amikor ilyenekkel szórakoznak a fejlesztők. Engem ami különösen kiakasztott az a stinger (lehet h más a neve) használata volt. Ki kellett lőni valamit erre volt vagy 1 perc mire tüzelésre képes állapotba rakta az általad irányított karakter de ha mégse használtad aztán később újra elővetted tölthetted meg újra. Szóval voltak benne bőven bakik ha hasonlítanom kellene akkor azt mondom az Arma magasan veri ezt a gammát minden tekintetben!
  • amitakartok #6
    Hozzátétel az 1-es kommenthez:

    "A Red River - ahogy elődei is - a nem túl távoli jövőben játszódik..."
    Honnan a rákból szalasztották ezt a cikkírót?! Az OFP 1986-ban játszódott, nem a jövőben!!!
  • RoyalPredator #5
    Annyira imádom ezeket a statisztikákat :D
    Az a 90 százalék, akit egy kibaszott fanfórumon találtak meg :D
    Gondolom volt vagy 50-100 fő az egész bagázs :D

    Amúgy igen, teljesen csőd volt az egész, egy szutyok.
    Stratégia-FPS akart lenni, vagy nemis tudom, de valami nagyon hanyag szimuláció volt az egész, amiben SEMMI élveznivalót nem találtam....
    Na jó... Tetszett a narancsos napfény :) FPSekben ez qrva fontos! :D

    A cikkírók pedig EPIC FAIL kategóriások :D
    El kellene kezdenünk értelmes cikkeket olvasni :).
  • DrRadon #4
    "Távoli célzásnál például lelassul a célkereszt, ha ellenfélhez ér (vagyis kicsit rajta marad és nem fordul velünk), míg középtávon a Call of Dutyból ismert módszert használják. "

    OMG, esetleg auto fire, auto move, meg mátrixos lövedékelhajlás? Ennyire ki kell nyalni a hülyegyerekek seggét?
  • m1c1mack0 #3
    "A visszajelzések szerint a Dragon Rising játékosok 90 százaléka imádta a programot és csak 10 százalék talált benne kifogást"
    Ekkora kibaszott hazugságot, a dragon rising egy csőd. Senki sem játszik vele.

    Cikkíró valóban nincs tisztában az FPS-ek ezen szegmensével (ami tán érthető is, mert az Arma műfaja az átlagos FPS játékosok 1%-át ha érdekli),de azzal sincs tisztában, hogy a kilométer a távolság mérésére szolgáló mértékegység, nem pedig a területé.
  • Mcsiv #2
    Attól a neve még Operation Flashpoint:Dragon rising, pont.
    Az hogy az eredeti koncepciótól elkanyarodtak, számomra annyira nem gond, az új forma jobban bejönne, ha normálisan megcsinálják és nem az lenne a problémám hogy egy normális gépen az az egyetlen egy tökéletes és megbízható tulajdonsága, hogy 5 perc után szarráfagyasztja a gépet.
  • lenox01 #1
    A cikkírónak fingja sincs ezekről a játékokról.
    "Az Operation Flashpoint 2001-es megjelenése óta"
    "A tavaly megjelent Dragon Rising"
    Nos a kettőnek a nevén kívül az égvilágon semmi köze egymáshoz. Ugyanis a Dragon Rising nem egy valódi folytatás, hiszen az eredeti cseh fejlesztők Armed Assault (vagy röviden ArmA) néven folytatták a projektet. Azonban a Codemasters kiadó – birtokában a jól csengő névvel – egy teljesen új játékot készített, teljesen új koncepció alapján, teljesen új csapattal.

    Vagy is csak a névhasználat jogát vették meg... Ennyit erről.