MTI
Táblagépet dobott piacra a Lenovo
Táblagéppel jelenik meg Kínában a Lenovo, amely LePad nevű készülékével akar betörni e gyorsan növekvő piacra.
A Google Android operációs rendszerére specializált eszközt elsőként a kínai vásárlók vehetik meg, már e héttől, a nemzetközi értékesítés pedig júniustól várható - közölte Jay Chen, a Lenovo szóvivője. A LePad az első nagyobb újdonság azóta, hogy a táblagépek és okostelefonok fejlesztésére külön részleget alakított a Lenovo, amely a világ legnagyobb személyiszámítógép-gyártójaként bízik az internetkapcsolatra képes mobileszközök piacában. A 10,1 colos kijelzővel rendelkező, 16 gigabájtos tárkapacitással és vezeték nélküli internetkapcsolattal (Wi-Fi) piacra kerülő modell ajánlott fogyasztói ára 3499 jüan (100 ezer forint) lesz.
A táblagép gyártását is érintheti a Japánban gyártott memóriaáramkörök szállításának akadozása. A társaság alelnöke az új eszköz bemutatásakor tett említést a lehetséges szállítási problémákról, de konkrétumot nem közölt arra vonatkozóan, hogy mikor lehet számítani fennakadásokra. Kínában a vállalat három éven belül a táblagépek piacán is olyan részesedést szeretne elérni, mint a személyi számítógépeknél, ahol most a Lenovo a legnagyobb: a negyedik negyedében eladott 15,7 millió számítógépből 32,2 százalék a Lenovótól származott. A Lenovo a LePad újabb változatát idén a negyedik negyedévben tervezi piacra dobni.
A Gartner piackutató szerint a hagyományos laptopok és netbookok rovására idén összesen 54,8 millió táblagép értékesítésére lehet számítani világszerte. A táblagépekben rejlő lehetőségeket mutatja, hogy az Apple tavaly összesen 15 millió iPadet adott el, ami 10 milliárd dollár (1900 milliárd forint) bevételt hozott.
A Google Android operációs rendszerére specializált eszközt elsőként a kínai vásárlók vehetik meg, már e héttől, a nemzetközi értékesítés pedig júniustól várható - közölte Jay Chen, a Lenovo szóvivője. A LePad az első nagyobb újdonság azóta, hogy a táblagépek és okostelefonok fejlesztésére külön részleget alakított a Lenovo, amely a világ legnagyobb személyiszámítógép-gyártójaként bízik az internetkapcsolatra képes mobileszközök piacában. A 10,1 colos kijelzővel rendelkező, 16 gigabájtos tárkapacitással és vezeték nélküli internetkapcsolattal (Wi-Fi) piacra kerülő modell ajánlott fogyasztói ára 3499 jüan (100 ezer forint) lesz.
A táblagép gyártását is érintheti a Japánban gyártott memóriaáramkörök szállításának akadozása. A társaság alelnöke az új eszköz bemutatásakor tett említést a lehetséges szállítási problémákról, de konkrétumot nem közölt arra vonatkozóan, hogy mikor lehet számítani fennakadásokra. Kínában a vállalat három éven belül a táblagépek piacán is olyan részesedést szeretne elérni, mint a személyi számítógépeknél, ahol most a Lenovo a legnagyobb: a negyedik negyedében eladott 15,7 millió számítógépből 32,2 százalék a Lenovótól származott. A Lenovo a LePad újabb változatát idén a negyedik negyedévben tervezi piacra dobni.
A Gartner piackutató szerint a hagyományos laptopok és netbookok rovására idén összesen 54,8 millió táblagép értékesítésére lehet számítani világszerte. A táblagépekben rejlő lehetőségeket mutatja, hogy az Apple tavaly összesen 15 millió iPadet adott el, ami 10 milliárd dollár (1900 milliárd forint) bevételt hozott.