Ötvös Tibor
Az első XCOM-információk
Júniusban, az OXM kiemelten foglalkozik a 2K Australia korábban bejelentett új XCOM játékával, ám a cikk közel egy hónappal hamarabb kikerült a netre, így mi is tudunk foglalkozni a témával.
Eredetileg úgy volt, hogy a BioShockot készítő 2K Marine és a 2K Australia közösen dolgozik a továbbra is csak XCOM címen futó játékon, ám a mai napon kiderült, hogy csak utóbbi fejleszti a programot. Mindenesetre azt nem lehet mondani, hogy nem tesznek meg mindent az ügy érdekében, hiszen a fejlesztést vezető Ed Orman első körben minden munkatársának kiadta, hogy játszanak végig legalább kettő régebbi UFO vagy X-Com játékot így kapva képet a klasszikus cím világáról.
De lássuk, mit derítettek ki az újságírók. Első körben immáron biztos, hogy az új rész egy FPS lesz, ám nem az agyatlanabb fajtából. Számos taktikai megoldásra lesz lehetőségünk és a készítők szerint minden egyes küldetés nagymértékben különbözik majd az előzőtől. A játékos egy titkos földalatti bázison kezdi meg kalandját, mely egyben az otthonunk és a csapatunk központja is.
Főhősünk a Carter nevet viseli, de a múltjáról a 2K Australia egyetlen szót sem volt hajlandó elárulni. A bázist egyébként a briliáns elmével megáldott Dr. Goldberg vezeti, amely amúgy több részlegre van osztva. Az egyik részlegben a különböző rádióadásokat hallgatják le erre kiképzett emberek és ezekből számos segítséget nyerhetünk, melyekkel megkönnyíthetjük a küldetéseinket.
Egy másik részlegben a technikus Malcolm Quinn különböző hasznos kütyüket próbál kifejleszteni a számunkra. Ő a mi saját bejáratú M-ünk. A tervezőszobában a következő lépésünket választhatjuk ki. Itt lép be a stratégiai rész, hiszen a térkép előtt állva mi dönthetjük el, hogy mely területekre szállunk ki és melyeket vizsgáljuk meg.
A falon található hatalmas Amerika-térkép több részre van osztva, de az újságírók által látott változatban "csak" Kansas, Maine és Arizona államba juthattak el. A küldetést érdemes körültekintően kiválasztani, hiszen az események folyamatosan zajlanak, így attól, hogy az egyik helyszínen ezerrel osztjuk az áldást, attól a másikon is történnek a dolgok. Vagyis simán lecsúszhatunk egy-egy fontosabb momentumról, küldetésről.
Minden misszióra kapunk legalább két társat. A 2K Australia elmondása szerint az ügynökök jelenléte hozza be a régi X-Comokban látott stratégiázást, ám a látottak alapján ezen kijelentés elég merész, hiszen a rendszer az amúgy nagyszerű Rainbow Six: Vegas megoldásait veszi át. Vagyis utasíthatjuk társainkat, de csak adott határokon belül (Menj oda!, Fedezz! stb).
Bár a játékot az Unreal Engine 3 hajtja és ezért a grafikával nem lesz gond. Ám a beszámoló szerint a játékosok meglepődve vették tudomásul, hogy a küldetés helyszínére megérkezvén egy teljesen kihalt városba jutottak. Egyetlen járókelő vagy élőlény sem volt a városban. Mindenesetre a történetet nem ismerjük, így erről még nem alkotnánk véleményt.
Innen azonban teljes szabad kezet kapunk. Akár azt is megtehetjük, hogy egyet lövünk a levegőbe és visszautazunk a bázisra. Ekkor azonban a pályán található és a fejlesztéseinkhez létfontosságú Elerium nevezetű ásvány mind kárba vész. Jó hír, hogy minden házba, épületbe bemehetünk és a pincétől a padlásig átkutathatjuk őket. Ráadásul a városok hatalmasak és több szintből is állnak (bányajáratok, alagutak stb), így a fejlesztők szerint egy-egy küldetés TELJES végigjátszása akár több órát is igénybe vehet.
Még nem szóltunk a fegyverekről. A megszokott puskák és pisztolyok mellett bal kezünkben folyamatosan valamely extra "találmányunk" lesz. Ilyen például a Dr. Goldeberg által adott Petri-csésze, melyben egy titokzatos fekete anyag "él". Ez úgy működik, mint egy iránytű, hiszen a csészében egy idegen anyag található, mely folyamatosan próbál visszatalálni "társaihoz" és így mindig elvezet minket az ellenfelekhez.
Másik, a demóban is bemutatott találmányunk a Blobatov nevet viseli. Ez tulajdonképpen egy gránát, melyet megtörve képesek vagyunk "felszívni" a tüzet és így az ezzel támadó ellenségeket hatástalanítani vagy a lángoló épületeket megmenteni.
Első körben ennyit sikerült kideríteni az új XCOM játékról, mely azért jóval több mint azt a bejelentéskor vártuk. A jelek szerint a fejlesztők valóban odafigyelnek a programra és talán egy újabb klasszikus résszel bővülhet a sorozat. A megjelenés dátuma még nem ismert, de konzolok mellett PC-re is jön majd.
Eredetileg úgy volt, hogy a BioShockot készítő 2K Marine és a 2K Australia közösen dolgozik a továbbra is csak XCOM címen futó játékon, ám a mai napon kiderült, hogy csak utóbbi fejleszti a programot. Mindenesetre azt nem lehet mondani, hogy nem tesznek meg mindent az ügy érdekében, hiszen a fejlesztést vezető Ed Orman első körben minden munkatársának kiadta, hogy játszanak végig legalább kettő régebbi UFO vagy X-Com játékot így kapva képet a klasszikus cím világáról.
|
Főhősünk a Carter nevet viseli, de a múltjáról a 2K Australia egyetlen szót sem volt hajlandó elárulni. A bázist egyébként a briliáns elmével megáldott Dr. Goldberg vezeti, amely amúgy több részlegre van osztva. Az egyik részlegben a különböző rádióadásokat hallgatják le erre kiképzett emberek és ezekből számos segítséget nyerhetünk, melyekkel megkönnyíthetjük a küldetéseinket.
Egy másik részlegben a technikus Malcolm Quinn különböző hasznos kütyüket próbál kifejleszteni a számunkra. Ő a mi saját bejáratú M-ünk. A tervezőszobában a következő lépésünket választhatjuk ki. Itt lép be a stratégiai rész, hiszen a térkép előtt állva mi dönthetjük el, hogy mely területekre szállunk ki és melyeket vizsgáljuk meg.
|
Minden misszióra kapunk legalább két társat. A 2K Australia elmondása szerint az ügynökök jelenléte hozza be a régi X-Comokban látott stratégiázást, ám a látottak alapján ezen kijelentés elég merész, hiszen a rendszer az amúgy nagyszerű Rainbow Six: Vegas megoldásait veszi át. Vagyis utasíthatjuk társainkat, de csak adott határokon belül (Menj oda!, Fedezz! stb).
Bár a játékot az Unreal Engine 3 hajtja és ezért a grafikával nem lesz gond. Ám a beszámoló szerint a játékosok meglepődve vették tudomásul, hogy a küldetés helyszínére megérkezvén egy teljesen kihalt városba jutottak. Egyetlen járókelő vagy élőlény sem volt a városban. Mindenesetre a történetet nem ismerjük, így erről még nem alkotnánk véleményt.
Innen azonban teljes szabad kezet kapunk. Akár azt is megtehetjük, hogy egyet lövünk a levegőbe és visszautazunk a bázisra. Ekkor azonban a pályán található és a fejlesztéseinkhez létfontosságú Elerium nevezetű ásvány mind kárba vész. Jó hír, hogy minden házba, épületbe bemehetünk és a pincétől a padlásig átkutathatjuk őket. Ráadásul a városok hatalmasak és több szintből is állnak (bányajáratok, alagutak stb), így a fejlesztők szerint egy-egy küldetés TELJES végigjátszása akár több órát is igénybe vehet.
Még nem szóltunk a fegyverekről. A megszokott puskák és pisztolyok mellett bal kezünkben folyamatosan valamely extra "találmányunk" lesz. Ilyen például a Dr. Goldeberg által adott Petri-csésze, melyben egy titokzatos fekete anyag "él". Ez úgy működik, mint egy iránytű, hiszen a csészében egy idegen anyag található, mely folyamatosan próbál visszatalálni "társaihoz" és így mindig elvezet minket az ellenfelekhez.
Másik, a demóban is bemutatott találmányunk a Blobatov nevet viseli. Ez tulajdonképpen egy gránát, melyet megtörve képesek vagyunk "felszívni" a tüzet és így az ezzel támadó ellenségeket hatástalanítani vagy a lángoló épületeket megmenteni.
Első körben ennyit sikerült kideríteni az új XCOM játékról, mely azért jóval több mint azt a bejelentéskor vártuk. A jelek szerint a fejlesztők valóban odafigyelnek a programra és talán egy újabb klasszikus résszel bővülhet a sorozat. A megjelenés dátuma még nem ismert, de konzolok mellett PC-re is jön majd.