Ötvös Tibor

Az évtized legfontosabb PC-s játékai

Miután kiderült, hogy az angolok számára a Half Life 2 az évtized legjobb játéka, a németek is listát készítettek. Ám germán társaink nem készítettek sorrendet, hanem szimplán felsorolták - kis indoklással - a 2000-2009 közötti időszak 25 legfontosabb PC-s játékát. Lássuk a résztvevőket.

Rome: Total War
A The Creative Assembley már a Shogun: Total Warral bebizonyította, hogy remek érzékkel rendelkezik a stratégiai játékok terén, ám a csúcspontot mindenképpen a 2004-es Rome: Total War jelentette a széria történetében. Az epikus és hatalmas, mégis teljesen átlátható és könnyen befolyásolható csaták, a menedzselési lehetőségek és a korábbi hibák kijavításával megérdemelten szerepel a listán.

Grand Theft Auto III
A játék, amely stílust teremtett. A játék, amely az egekbe röpítette a Rockstar csapatát. A játék, amely ezreket változtat agyatlan lövöldözőkké - legalábbis Jack Thompson és pár szervezet szerint. Már az első két rész is kiemelt figyelmet kapott, ám a 3D-be áthelyezett harmadik fejezet minden elképzelést felülmúlt.



Battlefield 2
A DiCE 2005-ös játéka megmutatta, hogy van élet a Counter-Strike világán kívül is. A Battlefield 2 remekül hozza a modernkori hadviselés hangulatát, csodásan néz(ett) ki, remek fejlődési rendszerrel bírt és megfelelően volt kiegyenlítve mindkét oldal erőviszonya.

The Sims 2
Szívesen beültem volna arra a megbeszélésre, ahol a Maxis és Will Wright előadják az Electronic Arts milliárdos tulajdonosainak következő nagy dobásuk tervezetét: egy játékot, melyben saját életünket kell játszanunk. A The Sims jött, látott és minden letarolt, a második rész pedig mindezt továbbfejlesztette. A The Sims 2 elképesztő siker lett és megmutatta a nőknek, hogy igenis van olyan program, amiben hosszú napokra el lehet merülni anélkül, hogy megunnánk.

Call of Duty 4: Modern Warfare
Bátor dolog egy jól menő és milliós eladásokat produkáló játékot kiragadni megszokott környezetéből és egy teljesen más világba áthelyezni. Az Infinity Ward azonban sikerrel vette az akadályt és a sokak számára már unalmasnak ható világháborús témát dobva - egy évre - modern környezetbe helyezte át a Call of Duty negyedik részét. Világsiker lett, sokak számára a franchise legjobb darabja mind a mai napig.

Operation Flashpoint: Cold War Crisis
A Bohemia Interactive gondolt egyet és az FPS-ek túlzsúfolt és Quake-klónoktól hangos világába bedobta az abszolút élethűségre törekvő Operation Flashpoint: Cold War Crisist. A 2001-es játék szép sikert aratott, a rajongók a mai napig gyártják hozzá a különböző modokat.



WarCraft 3
A WarCraft sorozat a Command & Conquer mellett a másik nagy múltra visszatekinthető stratégiai sorozat, ám előbbinek mindössze három rész is elég volt az örök klasszikussá válásához. A harmadik résszel a Blizzard is kilépett a harmadik dimenzióba és RPG-elemekkel is meglocsolták a játékot. Az elegy nagyon jó lett, a következő ember-ork háborút viszont elsöpörte az MMORPG sikere.

Diablo 2
Egy újabb Blizzard játék következik, mely alapvetően reformálta meg az akció-RPG műfaját. A Diablo 2 fogta elődje minden pozitívumát, majd az előző rész hibáiból tanulva tovább tökéletesítette azokat és így egy még jobb játékot kaphattunk a kezünkhöz. A sikert jol mutatja, hogy még a mai napig, közel 10 évvel a megjelenése után is néha fel-felbukkan az eladási listákon.

World of WarCraft
A harmadik Blizzard játék, mely mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A World of WarCraft alapvetően reformálta meg az MMO-k haldokló műfaját és a mai napig kategóriája legsikeresebbje. A több, mint 10 millió stabil előfizető pedig hamarosan újabb kiegészítővel gazdagodik.

Half-Life 2
Az angolok szerint az évtized játéka és a jelek szerint a német kritikusoknak is tetszett. A Valve stílusreformáló Half-Life-ja bankot robbantott, a 2004-es második rész pedig újból bebizonyította, hogy a siker nem volt véletlen. A játék eddig két kiegészítőt kapott, az Episode Three pedig már hosszú évek óta készül. Reméljük jövőre már meg is jelenik.



Mafia: The City of Lost Heaven
A GTA-klónok közül magasan emelkedik ki a hangulatilag a Keresztapa-filmek legjobb pillanatait idéző 2002-es Mafia, melynek folytatása is "hamarosan" elkészül. A játék nagyon valósághűen adta vissza a gengszterek uralta Amerika hangulatát és ehhez jöttek még a korhű fegyverek és járművek.

Need for Speed: Porsche Unleashed
A Need for Speed fénykorában az Electronic Arts gondolt egyet és kiadott egy, kifejezetten egy géptípus fejlődését bemutató részt. A 2000-es Porsche Unleashed a mai napig az egyik leghangulatosabb és legjobban kivitelezett NfS a rajongók szemében. Mondjuk teljes élvezetéhez szükséges a kiválasztott autómárka szeretete is.

Gothic 2
Mivel németek készítették a listát, így meglepő lett volna, ha nincs rajta egy hazai játékuk. A Gothic 2 szerencsére nem csak ezért kapott helyet a felsorolásban, a Piranha Bytes akció-RPG-je megérdemelten szerepel itt. A 2002-es játék remek hangulattal bírt és maga a történet is nagyon jó volt. A folytatás(ok) már készül(nek).

Mass Effect
A 2008-as akció-RPG talán a BioWare eddig legnagyobb dobása volt. Az először csak X360-on, majd később PC-n is megjelent program remekül ötvözte az RPG-t az akcióval, ráadásul maga a történet is kifejezetten jó volt. Januárban érkezik a folytatás, mely nagyobb, hosszabb és akciódúsabb lesz.



Left 4 Dead
A Valve egyszer már megmutatta a Counter-Strike-kal, hogy milyen is egy hangulatos multi-lövölde, de a tavaly megjelent Left 4 Dead hangulatilag teljesen lepipálta elődjét. A zombis akció már csak azért is mérföldkő a fejlesztők életében, mert a folytatásra nem kellett éveket várni, hanem már idén készhez kaptuk azt.

Portal
A The Orange Box tartalmaként jelent meg eme remek játék, melyet Half-Life rajongók dobtak össze. A kis mod végül szép sikereket aratott a szűk játékosi körökben és erre már a Valve is felfigyelt. Azóta pedig zöld utat kapott a folytatás is. Így kell ezt csinálni.

BioShock
Ismét egy viszonylag frissnek mondható játék következik. A BioShock a klasszikus System Shock legszebb emlékeit hozta elő az egyszeri játékosból, amihez társult egy nagyon beteg képi világ, remek mesterséges intelligencia és jól megoldott harcjelenetek. Hamarosan itt is jön a folytatás.

Fallout 3
Az Interplay megszűnésével a kultklasszikus Falloutnak sokan végleges búcsút intettek. Szerencsére azonban a Bethesda látott fantáziát a dologban, és 2008-ban ki is adták a világsikert arató harmadik részt. A program azóta kapott négy kiegészítőt is, melyekkel tovább tágították az amúgy is terjedelmes Fallout-univezumot.

Prince of Persia: The Sands of Times
A Ubisoft 2003-ban úgy döntött, hogy felújítja a klasszikus Prince of Persiat. Az elképzelést tett követte és a nagyon nem sikerült első 3D-s epizód után megérkezett az akrobatikus Herceg. A The Sands of Time minden tekintetben lenyomta az akkor már hanyatló Lara Croftot. A Warrior Within és a The Two Thrones további élményekkel gazdagította a sorozatot, ám a leguóbbi, ellentmondásos cell-shadedes rész után a fejlesztők most visszatérnek a klasszikus látványhoz és megoldásokhoz.



Neverwinter Nights 2
Az Obsidian 2006-ban adta ki a Neverwinter Nights folytatását, mely hatalmas sikert aratott az RPG-rajongók körében. A játékban remek dialógusok, pompás történet, kiváló karakterek és pazar grafika fogadott minden kalandozót, akik a mai napig százával játszanak a második résszel.

The Elder Scrolls 4: Oblivion
A Bethesda az évek során mindig visszatért a The Elder Scrolls sorozatához és a harmadik, Morrowind alcímű epizód után a rajongóknak hatalmas elvárásai voltak a fejlesztők irányába - akik szerencsére meg is feletek mindegyiknek. A 2006-os játéknak remek grafikája és érdekes története volt és a játékélmény miatt megérdemelten szerepel a felsorolásban.

Civilization IV
A Civilization nevet gondolom senkinek nem kell bemutatni, hiszen az egyik legrégebbi sorozatról beszélünk. A Firaxis a nem túl sikeres Sid Meier's Alpha Centauri után nem kockáztatott, és inkább megvásárolta a Civilization jogait, így készítették el a remek negyedik részt. A 2005-ös játék megjelenése óta több, mint 3 millió példányban talált gazdára, így már csak idő kérdése, mikor jelentik be az ötödik részt.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines
A Fallout egykori alkotóiból verbuválódott Troika Games gondolt egyet és megalkotta a 2000-ben megjelentetett Vampire: The Masquerade - Redemption folytatását, mely a Bloodlines címet kapta. A játék a Half-Life 2 motorját használta, ám ebben a programban a hangulat az, ami megfogta a játékosokat. A mai napig sokan esküsznek rá, mint az eddigi legjobb vámpíros PC-s játékra.



Street Fighter IV
Elsőre kicsit túlzásnak található a Street Fighter IV szereplése a felsorolásban, ám jobban belegondolva ebben az évtizedben a kiadók egyáltalán nem kényeztették el a PC-s verekedős játékok szerelmeseit. Így a Capcom jól tette, hogy számítógépre is megjelentette a programot - ezt szerencsére az eladások is tükrözik.

Baldur's Gate 2
A frissen megjelent Dragon Age: Origins elődje az utolsó felsorolt. A 2000-ben bemutatkozó programot rengetegen próbálták meg leutánozni, ám ez szinte senkinek nem sikerült. A Baldur's Gate 2 hangulata és egyedi megoldásai miatt a mai napig az egyik legjobban sikerült RPG a játékok történelmében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kanduhr #124
    Tökmindegy mikor végződött, 1980 már a 80-as éveknek számít.
  • ede0001 #123
    Ha már Krisztusnál tartunk, ma már egyértelműen megállapították, hogy nem 1-ben született. A három legfontosabb érv:

    1. A Biblia említ egy népszámlálást. Az említett első censust i.e. 8-ban rendelték el Rómában, s a végrehajtás a távoli tartományokban i.e. 7-ben fejeződhetett be.
    2. Herodes Ie. 4-ben halt meg.
    3. A Bibliában leírt csillagászati jelenség valószínűleg bolygóegyüttállás lehetett. I.e. 7-ben a Jupiternek és a Szaturnusznak úgy esett egybe a szembeállási pályahurkuk, hogy abban az évben három együttállás is volt, ez nevezzük legnagyobb konjugációnak (együttállásnak). Ez nagyon ritka jelenség. 1981-ben volt még ilyen, s legközelebb 2238/39-ben lesz.
  • Stirner #122

    1 évtized = 10 év. Ami tíz évig tart az egy évtizeden át tart. Okostojás.

    Egyébként meg annak hogy Krisztus mikor született, semmihez semmi köze, mert történelmi évtizedeket csak a 20.sz-tól tartunk számon, úgy mint 30-as évek, 70-es évek, stb. És mindegyik hagyomány szerint akkor kezdődött amikor a második tizedeshelyen a számjegy megváltozott. Semmi nem kényszerít hogy az egyjegyű, kétjegyű háromjegyű, és általában 1910 előtti éveket is mind pontosan tizesével csoportosítsuk, mert azt nem szokás. Ennyi.
    Válasz 'RYO21' üzenetére (#56)

    Óriási tévedés. A többiek azt állitották, helyesen, hogy egy évtized=10 év
    Na mármost Krisztus 1-ben született, nem pedig 0-ban mert nullával nem kezdünk időszámítást.
    Épp ezért egy évtized vége a tizedik év. A hetvenes évek utolsó éve nem 1979 hanem 1980. Akkor lenne '79 ha 0-val kezdődött volna az időszámítás.
    Ezt próbálták a többiek megmagyarázni neked. És egyébként a történelmi segédtudományokon belül a kronológia ezt hivatalosan így tanítja.
    Hogy az átlagember mit gondol az lényegtelen.
    Ergo a 2000-es évek utolsó éve 2010, és nem 2009 volt.
  • Dobronski #121
    Guild Wars, Dragon Age?
  • Pares #120
    Egyetértek a listával, bár hiányolom a Vietcongot egy kicsit... Az első része odabaszós volt annak idején...

    És hát a mostanában kijött Dragon Age se kispályás. Szerintem az is simán felférne erre a listára, bár lehet csak a nemrégi megjelenése miatt nincs ott...
  • Justil #119
    ha tápolni akarsz, felejtős a második részben uj karaktert inditani.
    az élményen meg tényleg ront, de nekem bőven elég szokott lenni 4 npc a csapatban...
  • fade2black #118
    sztem nagyon sokat ront az élményen a sokszoros karakter import.

    tápolni akar vki inditson Monkot... :)
  • Justil #117
    ügyes vagy..
  • lokko #116
    hamár valami meghatároz valamit, akkor én azt tartom meghatározó erejű játéknak, ami komolyan változtatott a hozzállásomon

    ebben az évtizedben részemről két ilyen játék van:

    Beyond the Good & Evil - ez volt az első játék, amin néztem egy nagyot: lehet, hogy a konzolos arcok nem csak a levegőbe beszélnek ???

    Crysis : ami után elhatároztam, hogy soha többé nem fejlesztek PC-t, sőt inkább veszek konzolt ...
  • gibson9 #115
    Undergroundnál én a 2. részre gondoltam, de az valahogy lemaradt. Bár lehet a véleményed arról is ugyan az, de nekem az tetszett. Far Cry-nál pedig én nem tapasztaltam ilyen bugokat amiket leírtál (falon, sátron átlátás) pedig többször is végigjátszottam. Ofp alatt pedig gondolom az Operation Flashpointra gondolsz, amihez nem volt szerencsém így ebben neked adok igazat a terület kérdésében.