Gyurkity Péter

Szoftverfejlesztésre helyezné a hangsúlyt az nVidia

A grafikus chipeket gyártó cég első embere szerint a jövő a szoftverfejlesztésben rejlik, így ezen a területen is nagy erőfeszítéseket tesznek majd a saját megoldások kialakítása és elterjesztése érdekében.

Jen-Hsun Huang, az nVidia vezérigazgatójának kijelentése némiképp meglepő, bár ő a fenti megállapítást teljesen szokványosnak tartja, az Apple-t hozva fel példaként, amely szoftvercég létére bátran dob piacra hardveres megoldásokat is (és nagyon jól profitál azokból). Arra számíthatunk tehát, hogy a cég a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet majd saját szoftveres fejlesztéseire, amelyek az egyes termékeket kísérik majd a boltok polcain.

A gyártó jelenleg a GeForce sorozattal igyekszik lefedni az otthoni és vállalati felhasználókat, a professzionális szegmensben pedig a Quadro család hivatott hódítani, ám egyre nagyobb felhajtást keltenek a nagy számítási kapacitásra és tudományos felhasználásra kiélezett Tesla, valamint a mobil és beágyazott megoldásokba szánt Tegra chipek körül is. Ezeket a szoftveres oldalon a Directx és OpenGL, valamint az általános célú számításokra kihegyezett OpenCL technológiát is támogató meghajtók egészítik ki, miközben a cég nagy figyelmet fordít az olyan kiegészítő, igencsak érdekes platformokra is, mint a PhysX, a Stereo 3D Vision, valamint a CUDA (utóbbinak különösen nagy szerepet szánnak a jövőt illetően).

A mostani nyilatkozat azonban mindenképpen érdekes, hiszen a vezető korábban mindig azt húzta alá, hogy az nVidia azon cégek egyike, amelyek kiállták a próbát, és megengedhetik maguknak a súlyos százmilliókba kerülő hardveres fejlesztések kidolgozását. Ez a gondolat most kissé módosított formában köszönt vissza, miszerint bárki kifejleszthet chipeket (bár ez továbbra is nagyon drága mulatság), az igazi átütőerő azonban a szoftveres oldalon található, ezzel lehet ugyanis kiemelkedő alkotásokat létrehozni. Az nVidiának minden rendelkezésére áll (architektúra, eszközök, fordítók, programozási nyelvek, valamint a szoftver), így bármire képesek lehetnek.

Meglátjuk, hogy ez a felfogás eredményez-e érdekes változásokat a hardverpiacon, ahol az AMD szerezte meg a vezetést az új generációnak köszönhetően.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bully1993 #16
    Sziasztok nem tom hogy ide tartozik e de van egy nagy gondom! Nekem Nvidia Geforce 8500 GT videókártyám van és 1 évig semmi gond nem volt vele ám most a gépen lévő programok nagy része nem fut nem tudok videókat nézni a gépen mert állandóan lefagynak és játékokat se tudok elíndítani mert szintén lefagy! Mi lehet a gond mert amikor újratettem a gépet és még nem volt fennt a videókártya ment renesen a videók is meg miden de amikor föltettem elromlott minden megint !
  • nkmedve #15
    Az igaz, hogy ingyenes, de nem nyilt, tehát AMD például nem matathat hozzá a kódhoz. Ebből következik, hogy a CUDA minden gyártó minden termékén úgy fog menni ahogy NV akarja. Ugyan ez a helyzet a PhysX-el is. Ezért nem támogatja ezeked a technológiákat senki más az NV-n kivül, és amig nem lesznek megnyitva addig ez nem is fog változni.
  • Rexhawk #14
    " mert mindkettore van vagy lesz nyilt es ingyenes"
    mondok valami meglepőt. A CUDA és a Physix ingyenes és nyilt...csak nem független ezért támogatja az opencl-t a CUDA helyett.
  • Locutos #13
    Pontosan! En sem tanulok CUDA-t hanem OpenCL-t...
    Az a helyzet hogy "egeszseges" verseny van, sem az AMD, sem az NVIDIA nem hulyebb a masiknal, mindegyik tudja mivel probalt meg "egyedi" lenni, es azt is tudjak hogy kozos iranyba is haladnak.
  • nkmedve #12
    Igaza van readswift-nek olyan szinten, hogy a GPGPU jo dolog.
    A CUDA viszont, a PhysX-el egyutt halalra van itelve, mert mindkettore van vagy lesz nyilt es ingyenes alternativa, ami raadasul sokkal jobb is.
  • Skyline #11
    Szart olcsón, Ati szintüt méregdrágán....Nvidia....
    Kamufiziksz ha elbukik (elfog:D ) elég nagy gondban lesz az envidija....
  • zoliapu #10
    Nem féltem az NV bár nem hinném, hogy hamarosan komoly oprendszert adna ki X86 PC re (tény hogy értenek a programozáshoz lásd profi driver -ek voltak mindig, működő bsd linux driver ek igényes, gyors meg minden techdemók stb, hordozható eszközökben pda/telefon is jelen vannak) tőkeerős is... Sokféle felhasználás van a megoldásainak nem csak PC high-end videó piaci szegmens létezik és szerintem lassan helyezik át a súlypontot innen, észre sem vesszük majd.
  • Locutos #9
    readswift -nek igaza van. Es hogy milyen dolgokat fejlesztenek CUDA-val csak az NVIDIA oldalara kellene kicsit ellatogatni. Es szerintem mar fel kene hagyni a DirectX dicsoitesevel, mert az NVIDIA tudja hogy jo uton jar a GPGPU-val, maxi az lessz hogy ketteszakad majd a szoftwerkornyezet egy DirectX-es utvonalra a jatekokra(bar az NVIDIA itt is ott akar lenni, lasd OptiX), es egy CUDA-ra az altolanos dolgokra, de a DirectX-ben is mar a legujabban megvan hogy altalanos celra is lehessen programozni a GPU-t.
  • Mike at home #8
    ajaj, gond van a hardverfejlesztéssel
  • pixx #7
    "a jövő a szoftverfejlesztésben rejlik," miután az Ati előbb jött a direct x 11 kártyákkal én is ezt mondanám, főleg miután még mindig nem tudják mikorra lesz saját kártya...
    Nekem Nvidia kártyáim voltak, de a következő biztos Ati lesz...