Specker Balázs
Yahoo! Music - névre szóló zene DRM nélkül
A Yahoo bízik benne, hogy az új Jessica Simpson nóta egyénire szabott verziójával elősegítheti a DRM-mentes zenék letöltését. Szerintük a másolásvédelem csak a technológiai cégek érdekeit szolgálja.
A csak a tengerentúlon elérhető szolgáltatás Simpson új dalát másolásvédelemtől mentes MP3 fájlként kínálja, amelybe a vevők beilleszthetik akár saját nevüket is - írja a PC Pro. A kiváltságáért 1,99 dollárt (körülbelül 400 forint) kell majd fizetni, kétszer annyit, mint amennyibe egy DRM-es (Digital Rights Management verzió kerül. Ian Rogers, a Yahoo! Music szakembere szerint a hangsúly azonban nem ezen van.
"Kedves digitális vásárló, még ha nem is vagy oda Jessica Simpsonért, és nem akarnál 2 dollárt adni egy zeneszámért, ez most nagyobb lehetőség, mint gondolnád" - írja Rogers Y! Music blogjában. "Nem csak arról van szó, hogy egy nóta olyan verzióját kapod meg, amely hozzád beszél, de ráadásul MP3 formátumban van, amiért nem jelentett gondot egy kicsit többet kiadni" - tette hozzá a Yahoo oldalán. Majd azt is közölte, hogy az 1,99 dollár már a személyreszabásért járó prémium ár, és nem a DRM hiánya miatt drágább.
A Yahoo! az egyetlen a vezető digitális zenei szolgáltatásokat kínálók közül, amely a DRM-mentes zenék szabadságát hirdeti. Dave Goldberg, a Yahoo! Music vezetője korábban úgy nyilatkozott a Music 2.0 konferencián, hogy a másolásvédelem csak hátráltatja a digitális piac növekedését.
"Álláspontunk egyszerű: a DRM semmilyen plusz értéket nem jelent a vásárló, az előadó, vagy a kiadó számára. Utóbbi a CD-k révén amúgy is nap, mint nap DRM-mentes zenét árul. Az egyetlen, akinek ez hasznot hoz, a technológiai vállalatok, amelyeknek fő érdekük, hogy a vásárlókat egy bizonyos technológiai megoldáshoz kössék" - ismertette cége elkötelezettségét Rogers.
A csak a tengerentúlon elérhető szolgáltatás Simpson új dalát másolásvédelemtől mentes MP3 fájlként kínálja, amelybe a vevők beilleszthetik akár saját nevüket is - írja a PC Pro. A kiváltságáért 1,99 dollárt (körülbelül 400 forint) kell majd fizetni, kétszer annyit, mint amennyibe egy DRM-es (Digital Rights Management verzió kerül. Ian Rogers, a Yahoo! Music szakembere szerint a hangsúly azonban nem ezen van.
"Kedves digitális vásárló, még ha nem is vagy oda Jessica Simpsonért, és nem akarnál 2 dollárt adni egy zeneszámért, ez most nagyobb lehetőség, mint gondolnád" - írja Rogers Y! Music blogjában. "Nem csak arról van szó, hogy egy nóta olyan verzióját kapod meg, amely hozzád beszél, de ráadásul MP3 formátumban van, amiért nem jelentett gondot egy kicsit többet kiadni" - tette hozzá a Yahoo oldalán. Majd azt is közölte, hogy az 1,99 dollár már a személyreszabásért járó prémium ár, és nem a DRM hiánya miatt drágább.
A Yahoo! az egyetlen a vezető digitális zenei szolgáltatásokat kínálók közül, amely a DRM-mentes zenék szabadságát hirdeti. Dave Goldberg, a Yahoo! Music vezetője korábban úgy nyilatkozott a Music 2.0 konferencián, hogy a másolásvédelem csak hátráltatja a digitális piac növekedését.
"Álláspontunk egyszerű: a DRM semmilyen plusz értéket nem jelent a vásárló, az előadó, vagy a kiadó számára. Utóbbi a CD-k révén amúgy is nap, mint nap DRM-mentes zenét árul. Az egyetlen, akinek ez hasznot hoz, a technológiai vállalatok, amelyeknek fő érdekük, hogy a vásárlókat egy bizonyos technológiai megoldáshoz kössék" - ismertette cége elkötelezettségét Rogers.