Gyurkity Péter
Szoftverhiba okozta a Yahoo kimaradásait
A hét első felében a felhasználók egy része a Yahoo szolgáltatásinak kimaradásai miatt panaszkodott. A cég szerint szoftverhiba okozta a gondokat, ám azt nem árulták el, hogy ez pontosan mit takar.
A bejelentkezéssel, illetve a szolgáltatások működésével kapcsolatos problémákról a nemhivatalos Yahoo blogon számoltak be, miután több alkalommal is észlelték a kimaradást. A kedden és szerdán jelentkező gondok a felhasználók egy jelentős hányadát érintette, akik sem levelezésükhöz, sem az azonnali üzenetküldő alkalmazás szolgáltatásához nem tudtak hozzáférni. A Yahoo meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a kérdésről.
"A reggeli órákban a Yahoo egyes részei szoftverhiba miatt elérhetetlennek bizonyultak a regisztrált felhasználók egy részének. Lokalizáltuk és kijavítottuk a hibát és egyben lépéseket tettünk annak érdekében, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő" - jelentette ki Kiersten Hollars, a cég szóvivője, elnézést kérve az érintettektől a szolgáltatások kimaradása miatt. Arról azonban nem árultak el semmilyen információt, hogy a felhasználók hány százalékát érintette a probléma, illetve hogy pontosan mi okozta a jelenséget - a szoftverhiba önmagában nem sokat mond, igaz, a jelek szerint a főoldal, a keresések, illetve hírek szekció mindvégig zavartalanul üzemelt.
Érdekes, hogy a kimaradás egybeesett a Yahoo Messenger azonnali üzenetküldő alkalmazás legújabb bétaverziójának megjelenésével. Ez utóbbi több új funkciót - például voice chat - is magában foglal és jóval több lehetőséget nyújt a beépülő alkalmazások terén, az API megnyitásával feltárva a kaput a külső fejlesztők előtt. Könnyen előfordulhat, hogy ezzel állt kapcsolatban a jelenség, ám a cég mélyen hallgat a részletekről.
Az új béta egyébként a Microsoft saját megoldására válaszul készült el. A szoftvercég hétfőn tette elérhetővé a Windows Live Messenger alkalmazást, amely a legfontosabb Live szolgáltatások elsőként rajtolt el nyilvánosan.
A bejelentkezéssel, illetve a szolgáltatások működésével kapcsolatos problémákról a nemhivatalos Yahoo blogon számoltak be, miután több alkalommal is észlelték a kimaradást. A kedden és szerdán jelentkező gondok a felhasználók egy jelentős hányadát érintette, akik sem levelezésükhöz, sem az azonnali üzenetküldő alkalmazás szolgáltatásához nem tudtak hozzáférni. A Yahoo meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a kérdésről.
"A reggeli órákban a Yahoo egyes részei szoftverhiba miatt elérhetetlennek bizonyultak a regisztrált felhasználók egy részének. Lokalizáltuk és kijavítottuk a hibát és egyben lépéseket tettünk annak érdekében, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő" - jelentette ki Kiersten Hollars, a cég szóvivője, elnézést kérve az érintettektől a szolgáltatások kimaradása miatt. Arról azonban nem árultak el semmilyen információt, hogy a felhasználók hány százalékát érintette a probléma, illetve hogy pontosan mi okozta a jelenséget - a szoftverhiba önmagában nem sokat mond, igaz, a jelek szerint a főoldal, a keresések, illetve hírek szekció mindvégig zavartalanul üzemelt.
Érdekes, hogy a kimaradás egybeesett a Yahoo Messenger azonnali üzenetküldő alkalmazás legújabb bétaverziójának megjelenésével. Ez utóbbi több új funkciót - például voice chat - is magában foglal és jóval több lehetőséget nyújt a beépülő alkalmazások terén, az API megnyitásával feltárva a kaput a külső fejlesztők előtt. Könnyen előfordulhat, hogy ezzel állt kapcsolatban a jelenség, ám a cég mélyen hallgat a részletekről.
Az új béta egyébként a Microsoft saját megoldására válaszul készült el. A szoftvercég hétfőn tette elérhetővé a Windows Live Messenger alkalmazást, amely a legfontosabb Live szolgáltatások elsőként rajtolt el nyilvánosan.