Gyurkity Péter
Zune néven jön a Microsoft zenelejátszója
A szoftvercég első alkalommal nyilatkozott a hordozható zenelejátszó közelgő megjelenéséről. Egy egész termékcsaláddal szeretnék felvenni a versenyt az Apple jelenlegi uralmával szemben.
Az első félhivatalos információk a frissen útnak indított internetes naplóban jelentek meg, amelynek szerzője maga is a Zune projekten dolgozik. A bejegyzésből kiderül, hogy a hordozható zenelejátszó piacra dobása csak az első lépés, és a vállalat - szokásához híven - egy több területet felölelő egységes megoldáson dolgozik, amely eséllyel szállhat szembe az Apple fejlesztéseivel. A Zune név alatt videólejátszó és minikonzol megjelenésére is számíthatunk.
A Billboard által készített interjúban Chris Stephenson, az MSN szórakoztatói részlegének marketingigazgatója elárulta, hogy a stratégia egyik legfontosabb pillére a különböző eszközök összekapcsolásának lehetősége. A zenelejátszó mellett ugyanis hordozható videólejátszó és egy minikonzol érkezőséről is szó esett, bár a terméklista még nem végleges, így ezekről nem tudhatunk meg részleteket. Az biztosnak tűnik, hogy az elsőként megjelenő iPod-ivális merevlemezzel és Wi-Fi csatlakozóval érkezik, bár azt még nem tudni, hogy ez utóbbit a Microsoft pontosan milyen módon hasznosítaná.
Több lehetőségről is folyik a vita, ezek között említik az azonos helyen található készülékek közötti tartalommegosztást, és természetesen a központi tárhelyről történő közvetlen (és fizetős) letöltéseket. Stephenson elmondása szerint az internethozzáférésre mindenképpen szükség van, mivel a szolgáltatást idővel egyéb eszközökre is ki szeretnék terjeszteni és egy olyan termékcsalád jönne létre, amely ötvözné a MySpace, az iTunes, valamint az Xbox Live előnyeit. A támogatott készülékek között szerepelne az Xbox 360, a már említett Zune család, a Windows Media Center operációs rendszert futtató PC-k, illetve a Windows Mobile-on futó telefonok.
A nagyobb kiadókat már tájékoztatták a fejlesztésről, ám azt egyelőre tagadják, hogy bármilyen megállapodást kötöttek volna a licencdíjakról. Az igazgató vélekedése szerint a költségek az Xbox 360 rajtjával érnek majd fel, vagyis elérik az 500 millió dollárt - az első készülékek még az idei év vége előtt, kiterjedt reklámhadjárat keretében rajtolnak el. A kinézetről ezúttal nem esett szó, így nem tudni, hogy a korábban napvilágot látott kép megfelel-e a valóságnak.
Az első félhivatalos információk a frissen útnak indított internetes naplóban jelentek meg, amelynek szerzője maga is a Zune projekten dolgozik. A bejegyzésből kiderül, hogy a hordozható zenelejátszó piacra dobása csak az első lépés, és a vállalat - szokásához híven - egy több területet felölelő egységes megoldáson dolgozik, amely eséllyel szállhat szembe az Apple fejlesztéseivel. A Zune név alatt videólejátszó és minikonzol megjelenésére is számíthatunk.
A Billboard által készített interjúban Chris Stephenson, az MSN szórakoztatói részlegének marketingigazgatója elárulta, hogy a stratégia egyik legfontosabb pillére a különböző eszközök összekapcsolásának lehetősége. A zenelejátszó mellett ugyanis hordozható videólejátszó és egy minikonzol érkezőséről is szó esett, bár a terméklista még nem végleges, így ezekről nem tudhatunk meg részleteket. Az biztosnak tűnik, hogy az elsőként megjelenő iPod-ivális merevlemezzel és Wi-Fi csatlakozóval érkezik, bár azt még nem tudni, hogy ez utóbbit a Microsoft pontosan milyen módon hasznosítaná.
Több lehetőségről is folyik a vita, ezek között említik az azonos helyen található készülékek közötti tartalommegosztást, és természetesen a központi tárhelyről történő közvetlen (és fizetős) letöltéseket. Stephenson elmondása szerint az internethozzáférésre mindenképpen szükség van, mivel a szolgáltatást idővel egyéb eszközökre is ki szeretnék terjeszteni és egy olyan termékcsalád jönne létre, amely ötvözné a MySpace, az iTunes, valamint az Xbox Live előnyeit. A támogatott készülékek között szerepelne az Xbox 360, a már említett Zune család, a Windows Media Center operációs rendszert futtató PC-k, illetve a Windows Mobile-on futó telefonok.
A nagyobb kiadókat már tájékoztatták a fejlesztésről, ám azt egyelőre tagadják, hogy bármilyen megállapodást kötöttek volna a licencdíjakról. Az igazgató vélekedése szerint a költségek az Xbox 360 rajtjával érnek majd fel, vagyis elérik az 500 millió dollárt - az első készülékek még az idei év vége előtt, kiterjedt reklámhadjárat keretében rajtolnak el. A kinézetről ezúttal nem esett szó, így nem tudni, hogy a korábban napvilágot látott kép megfelel-e a valóságnak.