Hunter
Jön a rakétaszövetség
Az X-díj kapcsán világszerte ismertté vált Peter Diamandis az X-díj Kupa után egy újabb kezdeményezéssel állt elő, a Rocket Racing League-gel.
A Rakétaverseny-szövetség RRL keretein belül nagydíj jellegű futamokat láthat majd a nagyérdemű, csak itt nem versenyautók, hanem rakéta-repülőgépek száguldoznak majd a számukra kijelölt "3D-s versenypályán", mindössze 1500 méter magasságban. Eleinte csak a liga saját fejlesztésű, úgynevezett X-Racerei állnak rajthoz, azonban a rendezők bíznak benne, hogy hamarosan további csapatok, új, saját tervezésű gépekkel jelennek meg a sorozatban. A versenyeket az Egyesült Államokban bonyolíják le. A sorozatot az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala is támogatja.
Diamandis szerint az RRL - akárcsak a korábbi, Ansari által szponzorált X-díj - technikai gyorsítóként szolgálna a repülőgépek, a hajtóművek és az űrrepülőgépek fejlődését tekintve. Talán nem nehéz megjósolni, hogy az RRL igen nagy tömegek érdeklődését fogja felkelteni, különösen ha a promóciója is jól sikerül. Ebben nagy segítséget jelenthet a sorozat társalapítója, Granger Whitelaw, aki 18 évet töltött el a profi autóversenyzés világában.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az első X-Racer prototípus már a hétvégén, az X-díj Kupán bemutatkozik. Az XCOR Aerospace által tervezett és épített járművet Rick Searfoss ezredes, egykori űrhajós és űrsikló-parancsnok fogja repülni.
Az első RRL versenyre jövő októberben kerülhet sor. Ekkor a tervek szerint négy pilóta méri össze tudását, 2007-től viszont már egy tízes mezőny vág neki a küzdelmeknek. Diamandis elmondta, a futamokat 1500 méter magasan kijelölt 3,2 kilométer hosszú és 1,6 kilométer széles légipályákon fogják teljesíteni. Az X-Racerek kifutópályáról startolnak el, lépcsőzetesen vagy egymás mellől, majd egy hosszú egyenesekkel, függőleges emelkedőkkel és mély lejtőkkel megtűzdelt háromdimenziós pályán fognak repülni.
Minden pilóta saját virtuális tércsatornáját követi, amit a sisakra vetítenek ki. A manőverezést műholdas navigációs rendszer segíti, miközben biztonságos, bár nem különösebben nagy távolságra repülnek ellenfeleiktől. A helyszínekre kilátogató nézők a gépek által húzott csíkok és kézi GPS nyomkövető eszközök alapján követhetik a versenyt. A gépeket fedélzeti kamerákkal is ellátják, valamint a játékos kedvűek egy virtuális X-Racer ligában, szimulátor segítségével otthoni konzolaikon vehetik fel a versenyt a valódi gépekkel.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az X-Racer prototípusa valójában az XCOR átalakított EZ-Rocketje. Két 1,8 kilonewton tolóerejű gyorsító rakétahajtóművel szerelik fel, amit folyékony oxigénnel és alkohollal hajtanak meg. A végleges változatokba egyetlen 8,1 kilonewton tolóerejű, folyékony oxigénnel és kerozinnal műkölő hajtómű kerül. Ez négy perc folyamatos égésre alkalmas, így a pilótáknak amikor csak tudnak, spórolniuk kell az üzemanyaggal, azaz a megfelelő pályarészeken ki kell kapcsolni a hatóművet és vitorlázva repülnek, magyarázta Searfoss, aki a prototípussal fogja bemutatni a műveletet.
A Rakétaverseny-szövetség RRL keretein belül nagydíj jellegű futamokat láthat majd a nagyérdemű, csak itt nem versenyautók, hanem rakéta-repülőgépek száguldoznak majd a számukra kijelölt "3D-s versenypályán", mindössze 1500 méter magasságban. Eleinte csak a liga saját fejlesztésű, úgynevezett X-Racerei állnak rajthoz, azonban a rendezők bíznak benne, hogy hamarosan további csapatok, új, saját tervezésű gépekkel jelennek meg a sorozatban. A versenyeket az Egyesült Államokban bonyolíják le. A sorozatot az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala is támogatja.
Diamandis szerint az RRL - akárcsak a korábbi, Ansari által szponzorált X-díj - technikai gyorsítóként szolgálna a repülőgépek, a hajtóművek és az űrrepülőgépek fejlődését tekintve. Talán nem nehéz megjósolni, hogy az RRL igen nagy tömegek érdeklődését fogja felkelteni, különösen ha a promóciója is jól sikerül. Ebben nagy segítséget jelenthet a sorozat társalapítója, Granger Whitelaw, aki 18 évet töltött el a profi autóversenyzés világában.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az első X-Racer prototípus már a hétvégén, az X-díj Kupán bemutatkozik. Az XCOR Aerospace által tervezett és épített járművet Rick Searfoss ezredes, egykori űrhajós és űrsikló-parancsnok fogja repülni.
Az első RRL versenyre jövő októberben kerülhet sor. Ekkor a tervek szerint négy pilóta méri össze tudását, 2007-től viszont már egy tízes mezőny vág neki a küzdelmeknek. Diamandis elmondta, a futamokat 1500 méter magasan kijelölt 3,2 kilométer hosszú és 1,6 kilométer széles légipályákon fogják teljesíteni. Az X-Racerek kifutópályáról startolnak el, lépcsőzetesen vagy egymás mellől, majd egy hosszú egyenesekkel, függőleges emelkedőkkel és mély lejtőkkel megtűzdelt háromdimenziós pályán fognak repülni.
Minden pilóta saját virtuális tércsatornáját követi, amit a sisakra vetítenek ki. A manőverezést műholdas navigációs rendszer segíti, miközben biztonságos, bár nem különösebben nagy távolságra repülnek ellenfeleiktől. A helyszínekre kilátogató nézők a gépek által húzott csíkok és kézi GPS nyomkövető eszközök alapján követhetik a versenyt. A gépeket fedélzeti kamerákkal is ellátják, valamint a játékos kedvűek egy virtuális X-Racer ligában, szimulátor segítségével otthoni konzolaikon vehetik fel a versenyt a valódi gépekkel.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az X-Racer prototípusa valójában az XCOR átalakított EZ-Rocketje. Két 1,8 kilonewton tolóerejű gyorsító rakétahajtóművel szerelik fel, amit folyékony oxigénnel és alkohollal hajtanak meg. A végleges változatokba egyetlen 8,1 kilonewton tolóerejű, folyékony oxigénnel és kerozinnal műkölő hajtómű kerül. Ez négy perc folyamatos égésre alkalmas, így a pilótáknak amikor csak tudnak, spórolniuk kell az üzemanyaggal, azaz a megfelelő pályarészeken ki kell kapcsolni a hatóművet és vitorlázva repülnek, magyarázta Searfoss, aki a prototípussal fogja bemutatni a műveletet.