25
  • valamit
    #25
    még valamit, tudott dolog, hogy a kamatláb (rajta keresztül az infláció) a - gazdasági - kockázatvállalás mértékének szabályozója. mivel manapság pénzre épül a világunk, gyakorlatilag minden kockázat is gazdasági. (az emberélet is sok tekintetben) na mármost, a fejlett országok mire törekszenek? alacsony inflációra, ezen keresztül alacsony kamatlábra, ezen keresztül alacsony kockázatra. alacsony kockázat meg alacsony(abb) szintű változást (pl. fejlődést) tesz lehetővé.
    mindehhez még hozzájön, hogy kényelemre és (ál)boldogságra épül a társadalom, ami szintén nem a változást (pl. fejlődést) ösztönzi. márpedig egy társadalomnak nagyon fontos, hogy képes legyen változni. lásd pl. római birodalom.
  • valamit
    #24
    szerzői jogvédelemre gondoltam
  • valamit
    #23
    nincs igazad, ott van példának amit írtam a Nasaról, vagy ott például az emberi klónozás esete és a többi... pl szoftverszabadalmak, jogvédelem, stb.
    egyszerűen vannak dolgok amiket nem látunk át, hogy milyen hasznossága lehet (pl. ki tudta, hogy ha felfedezik Amerikát azzal Eldorádót és Klondikeot is?) és így nem lehet azt mondani, hogy tudjuk, hogy milyen nyeresége lehet a befektetett pénznek: nagyon sok esetben nem tudjuk. csakis ha biztosan tudjuk, hogy lehet belőle nagy haszon akkor kockáztatnak, de ez már szvsz nem igazi kockázat.
  • NEXUS6
    #22
    Hát igen a világot télleg bizonyos emeberek kockázatvállalása és nem a mindent bebiztositó tervezés viszi előre.

    Bár a média hajlamos a szerencsétlenségeket is úgy bemutatni mintha bizonyos emberek kockáztattak volna és nem jött be a dolog. (Pl háború, szegénység, katasztrófák stb) Ez néha még az emberben némi kárörömöt is felidéz, mint amikor az ellenfél kocsija kisodródik.
    Csak a médiagecik azt felejtik el hangoztatni, hogy ezekben az esetekben már nincs visszatérés a pályára!

    Na és ekkor jön elő, hogy a hétköznapi de kockázatot rejtö dolgokat katasztrófává nagyitják. "Veszélyes" játszóterek betiltása, veszélyes élelemiszer adalékok miegymás.

    Élni veszélyes!
  • birthba
    #21
    Hat vitatkozzak egy picit: a pénz igen is szereti a rizikót, csak a rizikó mértékének és a várható haszon arányának kell stimmelnie.

    A haláleset meg a lehető legjobb reklám: lásd 2pac, Notorius BIG, Antal József. Másrészt az autó- és motorsport is sokkal kevésbbé lenne népszerű, ha nem lenne meg bennük a látványos és veszélyes balesetekre a potenciál.

    A balesetek,katasztrófák és háborúk a legjobban tejelő témák a médiának. A NASA-val ne keverd össze, az állami intézmény, nem gazdasági szervezet, döntéseit politikai szempontok vezérlik. Amíg egy nagy veszteségekkel járó háború rengeteg nyereséget hozhat a médiának, addig egy kormányt könnyen megbuktathat.
    Ha jó a marketing és globális versenysorozatban gonodolkodnak a szervezők, nagy jövője lehet a dolognak.
  • n4cr
    #20
    Hali.

    Valszeg lbf-ben van megadva a tolóerő az igazi forrásban (azaz "fonterő").
    Amúgy az angol mértékegységrendszer nagyon sokan anyázták már. Ha jól tudom például Ausztráliában valamikor teljesen át akarnak állni az SI-re.
  • NEXUS6
    #19
    Viszont súlymérték, és ezért tolóerőt is lehet vele kifejezni, akár a metrikus mértékegységekkel (lásd tonna/kg mint tolóerő, monnyuk asszem nem teljesen szabványos, de szokták).
  • gz8
    #18
    A hajtóművek tolóerejét newtonban, illetve kilonewtonban adják meg.

    Az angoloknak dunsztjuk sincs arról, hogy a font az nem erő.
  • [NST]Cifu
    #17
    Reno Air Race. Az USA-ban azt hiszem ez a legkomolyabb. Van mindenféle futam, a biplánoktól a jet (főleg L-39 Alba) egészen az "unlimited" osztályig (ez utóbbi főleg tökig felturbózott második világháborús légcsavaros gépeket takar).
  • Epikurosz
    #16
    400 font = kb. 181,4 kg
    1800 font = kb. 816,48 kg
  • Kornan
    #15
    "A gépeket fedélzeti kamerákkal is ellátják, valamint a játékos kedvűek egy virtuális X-Racer ligában, szimulátor segítségével otthoni konzolaikon vehetik fel a versenyt a valódi gépekkel"
    Hmm ez izgalmasnak hangzik,bár szerintem pénzbe fog kerülni.
  • Zedas
    #14
    Én csak archív felvételről láttam, azt hittem hogy régen eltörölték a balasetek miatt. Legalábbis abban a filmben sok volt :)
  • pilóta
    #13
    Az indexes cikkben írták, ebben tényleg nincs benne. De közben megnéztem az oldalt, és ott már 10 perc meghajtás nélküli repülésről van szó. Úgyhogy az index volt a hülye (meg én, mert nem néztem meg hamarabb az eredeti forrást) :))
  • valamit
    #12
    Amit megfogalmaztál az szvsz a jelen/közeljövő egy komoly problémája: a pénz nem szereti a kockázatot, (minél nagyob összeg, minél hosszabb táv, annál kevésbé) nem szereti az emberi veszélyt se (irtózatosan rossz reklám egy haláleset) márpedig veszély és kockázat nélkül a fejlődés könnyen lelasssulhat, bizonyos területeken hosszú időre be is állhat.

    Ilyen például a Nasa űrprogramja, jó ideje ember nélküli küldetésekben gondolkodik - Challenger tragédia - vagy a Columbia katasztrófája utáni állapotok is jó példa erre.
  • [NST]Cifu
    #11
    Ki beszélt itt egy órás versenyről?
  • [NST]Cifu
    #10
    Ilyen légiversenyek ma is vannak, bár főleg a tengerentúlon népszerűek.
  • Kis-Bob
    #9
    És mi van akkor amikor az új fejlesztésű gépek a nézők szeme előtt robbannak apró darabokra??? Ez inkább "grillparty" lesz, mintsem verseny. Bár lehet, h csak én vagyok kételkedő.
  • pilóta
    #8
    Na hát arra befizetek, hogy hogyan építenek olyan gépet, ami képes egy 2*1*1 mérföldes boxban levegőben maradni úgy, hogy egy óra alatt csak 4 percig mehet a hajtómű. Ahhoz kellene vagy 200-as siklószám... :D LOL
  • IMYke2.0.0.0
    #7
    Jó kis levegőszennyezéses, közönségbe zuhanós, sok halálos versenyek... hm, már előre sejtem a szalagcímeket...

  • waterman
    #6
    még ha nem is lenne látványos, remélem nem csak kósza nekifeszülés lesz a projectből. biztos kitalálnak még majd pár dolgot, amit más gépek meghajtásánál is lehetne alkalmazni. innen már csak pár lépés az antigravitációs hajtómű...:):)
  • reszcsi
    #5
    Ugyanmár, a F1 is költséges, veszélyes de nem felesleges, ahogy ez sem. A fejlődést húzza magával, és ahogy nézem egy kicseszett gyors és látványos ultrahighttech versenyről lesz szó, tuti a fél világ nézni fogja, ha meglesz a rendes 10-es vagy nagyobb mezőny.
  • nagro
    #4
    Ráadásul nem biztos, hogy a közönség számára is élvezhető.
  • nagro
    #3
    Sterintem nem lesz túl hosszútávú a dolog, mert túl költséges,veszélyes és felesleges.
  • Zedas
    #2
    Valóban meglepő. Régen voltak ilyenek, még kétfedelű gépekkel, kicsi körpályán.

    Az egyszerre indítás kissé balesetveszélyesnek tűnik nekem, de ők tudják...
  • n4cr
    #1
    WOW. Csak nem van új a nap alatt?
    Még ilyet, még ilyet...ezeret.