Gyurkity Péter
Cellre épülő megoldást mutatott be a Toshiba
A processzor fejlesztésén dolgozó cég mindent megtesz, hogy a Cell ne kizárólag a PlayStation 3 konzolban kapjon helyet. Megoldásuk egy, a chip köré épülő fejlesztői csomag, amelyet a fogyasztói-elektronikai piacra szánnak.
A Toshiba fejlesztését a japán PC Watch ismertette. E szerint a vállalat már elkészült egy referencia-alaplappal, amely Cell processzorral, illetve az I/O feladatokért felelős Super Companion Chippel érkezik. Ez utóbbi digitális AV, IEEE 1394 (FireWire), és hálózati interfésszel bír, míg az alaplapon tíz XDR DRAM chip és a szokásos illesztők, bővítőhelyek foglalnak helyet. A hardverhez megfelelő szoftveres támogatást ígérnek, operációs rendszert (Linux) és a szükséges fejlesztői eszközöket.
Az oldal értesülése szerint a Toshiba először október 4-én, a Ceatec Japan 2005 kiállításon mutatná be megoldását, de legkorábban csak a következő évben, áprilisban tudná azt leszállítani. A cél egyértelműen a fogyasztói-elektronikai piac meghódítása, vagy legalábbis a processzor felhasználási területének kiterjesztése. Ez ugyanis mindeképpen szükséges ahhoz, hogy a következő generációs konzol megjelenése előtt bebiztosítsák a platform sikerét, és legalább részben visszahozzák a fejlesztésbe ölt pénzeket.
Jól tudjuk, hogy a chip fejlesztését végző három nagyvállalat mindent megtesz annak népszerűsítéséért. A Sony saját konzolját, az IBM - a hadiiparban és gyógyászatban érdekelt partnereken keresztül - speciális megoldásokat, míg a Toshiba újgenerációs digitális televíziókat épít a Cell köré. Ez utóbbi akár 48 műsor (SDTV, MPEG2, 1920x1080) egyidejű lejátszásával is megbirkózik. Szükség is van ezekre a projektekre, hiszen a Cell nem versenyezhet az x86 processzorokkal a személy számítógépek piacán, és nem is feltétlenül ez a cél. A három cégnek inkább a vállalati szférában van keresnivalója, de ehhez előbb el kell fogadtatni közös fejlesztésüket.
A Toshiba fejlesztését a japán PC Watch ismertette. E szerint a vállalat már elkészült egy referencia-alaplappal, amely Cell processzorral, illetve az I/O feladatokért felelős Super Companion Chippel érkezik. Ez utóbbi digitális AV, IEEE 1394 (FireWire), és hálózati interfésszel bír, míg az alaplapon tíz XDR DRAM chip és a szokásos illesztők, bővítőhelyek foglalnak helyet. A hardverhez megfelelő szoftveres támogatást ígérnek, operációs rendszert (Linux) és a szükséges fejlesztői eszközöket.
Az oldal értesülése szerint a Toshiba először október 4-én, a Ceatec Japan 2005 kiállításon mutatná be megoldását, de legkorábban csak a következő évben, áprilisban tudná azt leszállítani. A cél egyértelműen a fogyasztói-elektronikai piac meghódítása, vagy legalábbis a processzor felhasználási területének kiterjesztése. Ez ugyanis mindeképpen szükséges ahhoz, hogy a következő generációs konzol megjelenése előtt bebiztosítsák a platform sikerét, és legalább részben visszahozzák a fejlesztésbe ölt pénzeket.
Jól tudjuk, hogy a chip fejlesztését végző három nagyvállalat mindent megtesz annak népszerűsítéséért. A Sony saját konzolját, az IBM - a hadiiparban és gyógyászatban érdekelt partnereken keresztül - speciális megoldásokat, míg a Toshiba újgenerációs digitális televíziókat épít a Cell köré. Ez utóbbi akár 48 műsor (SDTV, MPEG2, 1920x1080) egyidejű lejátszásával is megbirkózik. Szükség is van ezekre a projektekre, hiszen a Cell nem versenyezhet az x86 processzorokkal a személy számítógépek piacán, és nem is feltétlenül ez a cél. A három cégnek inkább a vállalati szférában van keresnivalója, de ehhez előbb el kell fogadtatni közös fejlesztésüket.