Franczy

Készülőben a Cell mikroprocesszor

Az IBM, a Sony és a Toshiba egymással együttműködő fejlesztőmérnökei a napokban elárultak néhány új információt arról a Cell névre keresztelt újgenerációs mikroprocesszorról, melyhez sokan nem titkoltan nagyon komoly reményeket fűznek. Az IBM munkatársai az új multimédiás processzorról mint egy szuperszámítógépet egy chipen belül megvalósító eszközről beszéltek, és elmondták, hogy a fejlesztési munkálatok a legnagyobb rendben folynak. Az IBM képviselői arról is említést tettek, hogy a Cell chip várhatóan fontos szerephez jut majd a Sony következő generációs játékkonzoljában, a PlayStation 3-ban, valamint bizonyos részmegoldásaival számos, közeljövőben napvilágot látó IBM-féle szerver termékben találkozhatunk majd.

A fejlesztőmérnökök elárulták, hogy a Cell mikroprocesszor tervezési munkálatai már majdnem teljesen készen vannak, ily módon a tervek hamarosan átkerülnek a gyártási technológiákkal foglalkozó mérnökökhöz, akiknek aztán nem kevesebb lesz a feladatuk, mint hogy legyártsák a Cell chipek prototípusait, majd pedig a végleges Cell processzorokat. Eközben a mérnökök egy része azzal van elfoglalva, hogy az újgenerációs chip egyes részegységeit magában, valamint más részegységekkel kombinálva tesztelje. Summa summarum, az IBM szakemberei úgy vélik, hogy amennyiben a fejlesztési munkálatok továbbra is rendben folynak, akkor a Cell processzorok már 2004 végén megjelenhetnek a kereskedelmi forgalomban.

Habár a Cell processzor architektúrájáról egyelőre még nem túl sokat lehet tudni, annyi biztosra vehető, hogy a Cell roppant nagy számítási teljesítménnyel fog rendelkezni. Egyes becslések szerint a Cell chip legalább 1, azaz egy teraflops-os teljesítményre lesz képes, vagyis megközelítőleg százszor gyorsabb lesz, mint az Intel jelenlegi csúcsprocesszora, a 2,53 GHz-es működési frekvencián üzemelő Pentium 4-es chip. Szakértők szerint a Cell óriási teljesítményének hátterében részben az áll, hogy minden egyes Cell chipben négy-tizenhat darab általános felhasználású processzormag kap majd helyet. Míg ezen processzormagok egy része adott esetben különböző alapvető számítási feladatokat végez, addig a többi processzormag a különböző audiovizuális feladatok végrehajtásával foglalkozik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Deus Ex #74
    Morgen.

    Meg kell kövesselek, felét írtam csak le annak, amit gondoltam. Belenyugodtam abba, hogy egy tisztán CNN szervezésű processzor nem általános célú proci, és azon kezdett el járni az agyam, hogy heydeszépis lenne, ha egyszer majd a CNN által villámnyorsan végezhető műveletekhez egy CNN alegységet építenének a processzorokba. Valahogy úgy, mint ahogyan a lebegőpontos egység szép lassan bemigrált a CPUba. Eközben eszembe jutott, hogy olvastam is valami effélét, és csak ezt írtam le. Valóban csak rendkívül felületesen értek a dologhoz, és talán helyesebb lenne, ha szabadidőmet műemlemzéssel tölteném.. ha ott kitalálok valami baromságot, akkor valahogy kimagyarázhatom magam, nem kell szembesülnöm azokkal a fránya tényekkel..:-)

    U.I.: A PC-be építhető CNN modul csak nagy jooindulattal nevezhető társprocesszornak.. ha jool emlékszem, akkor egy kupac PCI buszos kártya.
  • Deus Ex #72
    De CNN társprocesszor lehet.. ha jool tudom, gyártanak is valamiféle PC-be építhető modult.
  • Deus Ex #71
    Köszönettel.

    És a hiperkocka az mi fán terem?
  • MuERTe #68
    Szép, szép, de amíg az asztali gépembe nem tudok ilyet belepászítani különösebben nem érint. Konzolt meg elvből nem veszek.
  • mir #66
    A nagytávolságú hálózatok késleltetése túl nagy ahhoz, hogy nagybonyolultságú interaktív környezetet lehessen létrehozni thin-kliensekkel
    nem, nem, nem. nem így gondoltam. a hálózat nyilvántartja a környezetet, és ha te mondjuk a baltáddal suhintasz a gerenda felé, akkor van vagy fél másodperc, amíg a balta odaér. azalatt 1 broadband kapcsolattal, mint ami a PS3hoz kell majd bőven el lehet küldeni a problémát, hogy hogyan fog a balta lesúlytani a szerveren is nyilvántartott világ mely pontjára, és ott nem csak a texttúrák vannak meg, hanem mndjuk az anyag minősége, meg hasonlók is, és ott a szervernek van ideje kiszámolni, hogy mi történik, feldarabolni az objektumot, és minden szilánknak ami elrepuül megadni az indító erőket, aztán ki tudja számolni, hogy összedől-e az épület, és van ideje minden egyes gerendát feldarabolni, kiszámolni, hogy esnek le, és elküldeni az eredményt minden közelben tartózkodó kliensnek, akik ugyan úgy látják, hogy összeomlik az épület, mint az a barom, aki magárabontotta. nem kell a központi szervernek kiszámolni minden fizikát, csak mondjuk azt, amit télleg nem lehet a grafika mellé a PS3ra bízni. a PS3 már az akciógomb lenyomása pillanatában tudja, hogy hová fog az ütés becsapódni. és ha akkor elküldi, megkaphatja az eredményt, mire a fejsze valóban becsapódik. vagy ha ráüt valamelyik játékostársára, pontosabban lehet kiszámolni a sérülést. vagy esőben vagy porban lábnyomokat hagyhat.(na jó, ez nem új)

    télleg. cellről én is olvastam, hogy .09 mikron lesz.
  • versio #65
    "A Toshiba tervei szerint a cég ohitai gyárában még az év vége előtt megkezdődik a Sonyval közösen kifejlesztett 90 nanométeres gyártástechnológia bevezetése is.
    "

    ennyit az intelröl :LOL
  • Rive #64
    Aha.

    "hogy GRID technologiára tervezik a procit ez annyit jelent hogy a helyi Cell procis egységed mondjuk a PS3 hozzá kapcsolodik több 1000 GRID serverhez, amik segitenek neki egy komplett világ modellezéséhez"

    "Grid computing is a variation of distributed computing, and presumably involves networked game machines sharing software, processing power and data."

    Akkor szépen döntsd el végre, hogy is gondolod ezt az egészet, mert mostmár a SONY hivatalos dumáját vonod kétségbe, a saját szavaidról már nem is beszélve.
  • versio #63
    tévedésben vagy
    nem a ps3-ak fognak egymással kapcsolatban lenni

    hanem a ps3-ak a brutális központi serverekkel
  • Rive #62
    #61: Nem.
    #60: Döntsd el: időjárás-szimulátort akarsz, ez esetben ajánld fel a SONY-nak, hogy szerzel megrendelést a NASA-tol, vagy pedig játékgépek hálózatát, ahol az egyes gépek éppen eléggé el lesznek foglalva a saját nézőpontból látható kép kidolgozásával. Ez utóbbi esetben ugyanis semmi fölös kapacitást nem fognak hagyni arra, hogy egymásnak bármennyire is "segítsenek" az egyes konzolok.
    Más: az NPC karakterek viselkedésének modellezése még ma is igen jól megoldható akár XT-n is. A megjelenítésük pedig a grafikus motor dolga.
  • versio #61
    ezt irtam én:
    "hát nem azt ami a cache meg a memoria között van
    hanem azt ami a cache - ALU- regiszterek között van
    128 bites busznál minden regiszter 128 bites
    az alu is 128 bites stb...
    egyedül a cimbusz térhet el ettöl mert nincs értelme 128 bites cimzésnek"

    ezt meg te:
    "Az hogy egy proci hány bites, általában az általános célú regisztereinek a bitszáma határozza meg."

    mintha ugyanaz lenne nem ????????????????????