Rónai György
Jönnek a Cell processzoros munkaállomások
A Sony Corporation, és az International Business Machines az E3-on jelentette be, hogy még az év vége előtt piacra kerülnek az új, közös fejlesztésű Cell processzorra épülő eszközeik.
A forradalmi chipek várhatóan a film animációk készítői és a játékfejlesztők munkaállomásaiba kerülnek először, majd azt követően természetesen a PlayStation 3-ba is. A Cell mikroprocesszorok várhatóan masszív teljesítménynövekedést jelentenek a grafikus munkaállomásokban, amelyre nagy szükség is van. Azonban ezek teljesen új architektúrára épülő processzorok újfajta programozást is igényelnek. Ezért fontos tehát, hogy a Sony még jóval a PS3 előtt a piacra dobja a munkaállomásokat, hogy a fejlesztőknek legyen idejük szokni az újdonságokat, és időben kijöjjenek az új játékok. Kezdetben azonban a jelek szerint először a filmes ipar kóstolhat bele az új technológiába.
Azonban a Cell processzorok nem csak a high-end munkaállomásokat, és nagyteljesítményű konzolokat hajtják majd. Mivel az architektúrájuk sokban hasonlít az IBM Power processzoraihoz, valószínűleg elég rugalmasak lesznek ahhoz, hogy rengeteg más területen is elterjedjenek. Egyes hírek szerint a Sony speciálisan átalakított Cell processzorokat használ majd a következő generációs szórakoztatóelektronikai eszközeiben is.
Egyelőre konkrétabb architektúrális, vagy teljesítményadatokat nem árultak el az év végén megjelenő processzorról. Így az sem tisztázott, hogy a Sony és az IBM közös újdonsága hol, és milyen technológiákkal készül majd. A Cell technológiát még 2001 februárjában jelentették be, és a Sony, az IBM, valamint a Toshiba azóta is közösen fejleszti. A tömeggyártását azonban eredetileg csak 2006-ban tervezték megkezdeni.
A forradalmi chipek várhatóan a film animációk készítői és a játékfejlesztők munkaállomásaiba kerülnek először, majd azt követően természetesen a PlayStation 3-ba is. A Cell mikroprocesszorok várhatóan masszív teljesítménynövekedést jelentenek a grafikus munkaállomásokban, amelyre nagy szükség is van. Azonban ezek teljesen új architektúrára épülő processzorok újfajta programozást is igényelnek. Ezért fontos tehát, hogy a Sony még jóval a PS3 előtt a piacra dobja a munkaállomásokat, hogy a fejlesztőknek legyen idejük szokni az újdonságokat, és időben kijöjjenek az új játékok. Kezdetben azonban a jelek szerint először a filmes ipar kóstolhat bele az új technológiába.
Azonban a Cell processzorok nem csak a high-end munkaállomásokat, és nagyteljesítményű konzolokat hajtják majd. Mivel az architektúrájuk sokban hasonlít az IBM Power processzoraihoz, valószínűleg elég rugalmasak lesznek ahhoz, hogy rengeteg más területen is elterjedjenek. Egyes hírek szerint a Sony speciálisan átalakított Cell processzorokat használ majd a következő generációs szórakoztatóelektronikai eszközeiben is.
Egyelőre konkrétabb architektúrális, vagy teljesítményadatokat nem árultak el az év végén megjelenő processzorról. Így az sem tisztázott, hogy a Sony és az IBM közös újdonsága hol, és milyen technológiákkal készül majd. A Cell technológiát még 2001 februárjában jelentették be, és a Sony, az IBM, valamint a Toshiba azóta is közösen fejleszti. A tömeggyártását azonban eredetileg csak 2006-ban tervezték megkezdeni.