Hunter
A da Vinci Project is bejelentette indulási időpontját
Újabb rakétás csapat szállt ringbe a 10 millió dolláros Ansari X-díjért, akik tegnap amellett, hogy bemutatták űrjárművüket, hivatalosan is bejelentették első repülésük időpontját.
A torontói Brian Feeney nevével fémjelzett da Vinci Project október 2-án kívánja elindítani Wild Fire VI jelzésű űrrepülőjét, csupán napokkal a főesélyesnek tartott SpaceShipOne tervezett repülése után. A ballonról indítandó Wild Fire a tervek szerint két héten belül újabb repülést kísérel meg. "Meg akarjuk nyerni az X-díjat, amire kifejezetten jók az esélyeink" - mondta Feeney a Wild Fire hangárjában tartott sajtótájékoztatón, "A legfontosabb, hogy versenybe szálljunk."
"Történelmi nap ez a mai" - mondta Gregg Maryniak, a St. Louis központú Ansari X-díj Alapítvány igazgatója. "Amikor csak egy űrhajó áll a rendelkezésünkre, akkor még csak próbarepülésről beszélhetünk, amikor kettő, akkor viszont már versenyről." A SpaceShipOne és Wild Fire közötti versengés az időpontokat tekintve elég kiélezett, bár a Burt Rutan által tervezett gép már túl van egy éles próbaúton is, azt azonban nem minősítették X-díj kvalifikációs repülésnek, ezért a da Vinci csapat tagjai magabiztosan tekintenek az őszi csatározások elé. "Nagyon izgalmas lesz" - mondta Doug Gellatly, egy torontói könyvelő, aki két éven át segédkezett a kanadai csapat munkájában. "Már alig várom a kilövést."
Brian Feeney, a da Vinci project vezetője és Wild Fire Mark VI pilótája
A SpaceShipOne bejelentésekor Feeney nyilvánosan elismerte, hogy csapatának 500000 dollár hiányzik a repülés kivitelezéséhez, azóta azonban egy új névadó szponzor, a Golden Palace.com kaszinólánc tűnt fel a színtéren, aki biztosította a fránya anyagiakat, így mostantól a da Vinci Project Golden Palace.com Space Program néven fut. A rakétahajó első repülésén maga Feeney lesz a pilóta. A Wild Fire a SpaceShipOne-nal ellentétben semmilyen próbarepülésen nem esett még át, Feeney elmondása szerint élesben nem is vetik be a gépet, csupán néhány zuhanási tesztet végrehajtanak október 2-ig.
A Wild Fire Mark VI október másodikán fogja megkisérelni a díj elhódítását
Akárcsak a Scaled Composites gépe, a Wild Fire is tekintélyes magasságból vág neki a világűr peremének, a kanadaiak azonban hordozó repülőgép helyett a világ legnagyobb újrahasznosítható hélium ballonjára bízzák ezt a feladatot. A ballon a repülési tervezet szerint 24384 méteres magasságba viszi fel az űrjárművet, itt az addig egy kábelen lógó Wild Fire elvállik hordozójától és begyújtva hibrid rakétáját meglódul az űr felé, 115 kilométeres magasságba. A visszatérés során a gömbölyű 2 méteres legénységi modul leválik a Wild Fire hengeres törzséről, és egy szénszálas hővédő rendszer által védve mindkét fokozat belép a Föld légterébe. Ezután mindkét egységnél működésbe lépnek az ejtőernyők, biztosítandó hogy az űrjármű legalább 90 százaléka épségben visszatérjen a hangárba, ahol megkezdhetik a felkészülést a következő kilövésre. "Pokoli menet lesz" - jelentette ki Feeney.
A torontói Brian Feeney nevével fémjelzett da Vinci Project október 2-án kívánja elindítani Wild Fire VI jelzésű űrrepülőjét, csupán napokkal a főesélyesnek tartott SpaceShipOne tervezett repülése után. A ballonról indítandó Wild Fire a tervek szerint két héten belül újabb repülést kísérel meg. "Meg akarjuk nyerni az X-díjat, amire kifejezetten jók az esélyeink" - mondta Feeney a Wild Fire hangárjában tartott sajtótájékoztatón, "A legfontosabb, hogy versenybe szálljunk."
"Történelmi nap ez a mai" - mondta Gregg Maryniak, a St. Louis központú Ansari X-díj Alapítvány igazgatója. "Amikor csak egy űrhajó áll a rendelkezésünkre, akkor még csak próbarepülésről beszélhetünk, amikor kettő, akkor viszont már versenyről." A SpaceShipOne és Wild Fire közötti versengés az időpontokat tekintve elég kiélezett, bár a Burt Rutan által tervezett gép már túl van egy éles próbaúton is, azt azonban nem minősítették X-díj kvalifikációs repülésnek, ezért a da Vinci csapat tagjai magabiztosan tekintenek az őszi csatározások elé. "Nagyon izgalmas lesz" - mondta Doug Gellatly, egy torontói könyvelő, aki két éven át segédkezett a kanadai csapat munkájában. "Már alig várom a kilövést."
Brian Feeney, a da Vinci project vezetője és Wild Fire Mark VI pilótája
A SpaceShipOne bejelentésekor Feeney nyilvánosan elismerte, hogy csapatának 500000 dollár hiányzik a repülés kivitelezéséhez, azóta azonban egy új névadó szponzor, a Golden Palace.com kaszinólánc tűnt fel a színtéren, aki biztosította a fránya anyagiakat, így mostantól a da Vinci Project Golden Palace.com Space Program néven fut. A rakétahajó első repülésén maga Feeney lesz a pilóta. A Wild Fire a SpaceShipOne-nal ellentétben semmilyen próbarepülésen nem esett még át, Feeney elmondása szerint élesben nem is vetik be a gépet, csupán néhány zuhanási tesztet végrehajtanak október 2-ig.
A Wild Fire Mark VI október másodikán fogja megkisérelni a díj elhódítását
Akárcsak a Scaled Composites gépe, a Wild Fire is tekintélyes magasságból vág neki a világűr peremének, a kanadaiak azonban hordozó repülőgép helyett a világ legnagyobb újrahasznosítható hélium ballonjára bízzák ezt a feladatot. A ballon a repülési tervezet szerint 24384 méteres magasságba viszi fel az űrjárművet, itt az addig egy kábelen lógó Wild Fire elvállik hordozójától és begyújtva hibrid rakétáját meglódul az űr felé, 115 kilométeres magasságba. A visszatérés során a gömbölyű 2 méteres legénységi modul leválik a Wild Fire hengeres törzséről, és egy szénszálas hővédő rendszer által védve mindkét fokozat belép a Föld légterébe. Ezután mindkét egységnél működésbe lépnek az ejtőernyők, biztosítandó hogy az űrjármű legalább 90 százaléka épségben visszatérjen a hangárba, ahol megkezdhetik a felkészülést a következő kilövésre. "Pokoli menet lesz" - jelentette ki Feeney.