Hunter
A SpaceShipOne megkapta a szuborbitális repülési engedélyt
Csütörtökön lezajlott a SpaceShipOne szuborbitális rakéta repülőgép második próbarepülése. A Scaled Composites által épített emberi repülésre tervezett jármű hibrid rakétahajtóművével több mint 32 000 méteres magasságot ért el.
A hajtómű 40 másodpercen át üzemelt, átlépve a hangsebesség kétszeresét. A SpaceShipOne-t második sikeres repülésén Peter Siebold kormányozta. Magáról a repülésről a Scaled Composites egyelőre nem tett közzé további részleteket, bár a magán finanszírozású cég a SPACE.com kérdésére megerősítette a repülés tényét és elmondták, hogy ezúttal a jármű kezelhetőségét tesztelték. A SpaceShipOne első hajtóművel történő repülése tavaly december közepén zajlott le, akkor 15 másodpercre kapcsolták be a hibrid rakétákat.
A mostani összességében a 13. demonstrációja volt a 10 millió dolláros X-díj legnagyobb esélyesének tartott gépnek. A projektet a cég vezetője, Burt Rutan irányítja, a hibrid hajtóműveket pedig az egyik nagy alvállalkozója, a kaliforniai SpaceDev szállítja. A rakéta repülőgépet és szállítóját, a White Knightot 2003. április-ban mutatták be hivatalosan a nagyközönség számára. Kevesebb mint egy év elteltével már emberi repüléseket hajtottak végre vele, és most túl vannak a második éles próbaúton is.
Ide kapcsolódó hír, miszerint az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala (FAA) egyéves időtartamra megadta az engedélyt a Scaled Composites számára a szuborbitális repülésekhez. Az esemény azért jelentős, mert ez az első eset, hogy egy magáncég ilyen licencet kapjon. A Hivatal 20 éves fennállása során több mint 150 kereskedelmi repülést engedélyezett, ám ezek mind pilóta nélküli gépek voltak. A Hivatal számára a biztonság az elsődleges követelmény, azonban a jelentkezőknek egy terjedelmes előpályázati folyamaton is át kell verekedniük magukat, mely során kellő pénzügyi hátteret kell igazolniuk a lehetséges károk megfizetése érdekében, valamint meg kell felelniük a szigorú környezetvédelmi szabályzásoknak is.
A hajtómű 40 másodpercen át üzemelt, átlépve a hangsebesség kétszeresét. A SpaceShipOne-t második sikeres repülésén Peter Siebold kormányozta. Magáról a repülésről a Scaled Composites egyelőre nem tett közzé további részleteket, bár a magán finanszírozású cég a SPACE.com kérdésére megerősítette a repülés tényét és elmondták, hogy ezúttal a jármű kezelhetőségét tesztelték. A SpaceShipOne első hajtóművel történő repülése tavaly december közepén zajlott le, akkor 15 másodpercre kapcsolták be a hibrid rakétákat.
A mostani összességében a 13. demonstrációja volt a 10 millió dolláros X-díj legnagyobb esélyesének tartott gépnek. A projektet a cég vezetője, Burt Rutan irányítja, a hibrid hajtóműveket pedig az egyik nagy alvállalkozója, a kaliforniai SpaceDev szállítja. A rakéta repülőgépet és szállítóját, a White Knightot 2003. április-ban mutatták be hivatalosan a nagyközönség számára. Kevesebb mint egy év elteltével már emberi repüléseket hajtottak végre vele, és most túl vannak a második éles próbaúton is.
Ide kapcsolódó hír, miszerint az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala (FAA) egyéves időtartamra megadta az engedélyt a Scaled Composites számára a szuborbitális repülésekhez. Az esemény azért jelentős, mert ez az első eset, hogy egy magáncég ilyen licencet kapjon. A Hivatal 20 éves fennállása során több mint 150 kereskedelmi repülést engedélyezett, ám ezek mind pilóta nélküli gépek voltak. A Hivatal számára a biztonság az elsődleges követelmény, azonban a jelentkezőknek egy terjedelmes előpályázati folyamaton is át kell verekedniük magukat, mely során kellő pénzügyi hátteret kell igazolniuk a lehetséges károk megfizetése érdekében, valamint meg kell felelniük a szigorú környezetvédelmi szabályzásoknak is.