Felhő-konzolon dolgozik a Microsoft

Ez a friss Xbox kisebb változataként futna be, a felhőre és a játékstreamingre építve.

A Microsoft szoftveres és hardveres platformjairól, azok részleteiről folyamatosan írunk, nemrég például azt említhettük meg, hogy a cég játékokon belüli reklámokkal készül. A jelek szerint a meglévő konzolokat egy új változat egészíti majd ki, ez azonban már az online funkciókra fókuszálna.

Az egyelőre csak a Keystone kódnévre hallgató projekt már korábban is szerepelt a hírekben, akkor azonban úgy tűnt, hogy a cég mérnökei egy apró eszközt szeretnének véglegesíteni, amely a játékstreamingre, annak fokozatos elterjedésére támaszkodna. A most közzétett külsős információk alapján az eredeti elképzelést kukázták, ezekben a hetekben ugyanis egy némileg nagyobb változaton dolgoznak, amely többnyire az Xbox Series X négyzetes külalakján alapulna, azonban mindössze 2,5 cm vastag lenne, vagyis egy, a megszokottnál jóval szerényebb méretű megoldást vehetnénk majd a kezünkbe, nagyjából 1 év múlva.

Az elsődleges cél a meglévő online funkciók kiaknázása, ezek előtérbe helyezése. Ennek megfelelően az Xbox Game Pass Ultimate, vagyis a felhőszolgáltatás, illetve a havidíjas előfizetés lenne a fókuszban, bár az is felmerült, hogy gyakorlatilag minden elérhető játék streamelése is megjelenik majd a kínálatban, ez azonban további kérdéseket, többek között a szükséges licencekkel kapcsolatos aggályokat is felvet, így a kép még nem teljesen tiszta. A doboz az Ethernet és a WIFI 5 támogatásával futna be, a fő követelmény az 1080p felbontás és a 60 fps megfelelő kezelése lenne, így ennél többre nincs is igazán szükség, viszont az is előfordulhat, hogy a Netflix, a Disney+, illetve egyéb platformok is helyet kapnak majd a megoldáson.

A megjelenés jövőre esedékes, addig bőven van még idő véglegesíteni a listát. Az ár 99 dollár lenne, ehhez a 15 dolláros havidíj csatlakozna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #10
    "Stardock Announces Cider Cloud Game Engine
    New engine sees datacenter VMs as a single powerful computing device

    Los Angeles, CA. June 12, 2019 - Software developer Stardock announced its new game engine, Cider Cloud, today. Based on Oxide’s core-neutral Nitrous technology, the new engine abstracts datacenter hardware to appear as a single, very powerful, computing device.

    “What we wanted to do is create a crazy powerful ‘virtual console’ that works with Linux and Windows 10,” said Brad Wardell, President & CEO of Stardock.

    The way it works is by installing Cider Cloud on VMs at data centers. On the client side, the software or game sees the “computer” as having up to 72 CPU cores with up to 9 GPUs all working together as if it were all a single device.

    “Our goal with this is to be able to design games that just aren’t possible today without having to wait years for stand-alone devices to catch up,” said Wardell.

    Stardock has focused on distributing physics, AI and shading out to the cloud. The engine itself isn’t a platform but rather is designed to work with the emerging cloud platforms. It works with DirectX 12 or Vulkan.

    “How much or how little a game distributes to the cloud depends on the particular game,” said Wardell. “A strategy game might only need to send out the simulation and AI out to the cloud while an immersive first-person game might send out shading and physics to the cloud.”

    In Stardock’s Cider Cloud prototype, over 17,000 individual physics objects using AMD’s FEM technology were able to be fully simulated at 60 frames per second on the cloud, a task that would bring even the fastest PC’s today to a crawl.

    “We have been very impressed with Stardock’s capability in developing technology that leverages the latest advances in hardware,” said Ritche Corpus, Head of Worldwide Content and Software at AMD. “Their support of FidelityFX has allowed us to clearly demonstrate the consumer benefits of this new technology”

    Stardock has 3 titles in various stages of development that make use of Cider Cloud. More details will be released later this year.

    # # #"

    ez lehet a star citizen megmentője :D
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.06.13. 16:08:01
  • Sir Cryalot #9
    plusz:
    "AMD (NASDAQ: AMD) and Oxide Games today announced a multi-year partnership to co-develop graphics technologies for the growing cloud gaming market. By combining leadership gaming hardware and graphics expertise from AMD with Oxide’s proven development capabilities and innovative Nitrous game engine, the companies plan to create a robust set of tools and technologies for cloud rendering designed from the ground up to embrace the real-time demands of cloud-based gaming.

    “At AMD, we pride ourselves on our ability to push the boundaries of what technology can do so it elevates the gaming experience,” said Scott Herkelman, corporate vice president and general manager, Graphics Business Unit, AMD. “Oxide shares this passion and is an ideal partner for us as we expand the way gamers play, while delivering the quality experience they demand.”

    “Oxide’s motto is to bring games to life that have never been seen or experienced before. We built the Nitrous Engine specifically with that purpose in mind,” said Marc Meyer, president of Oxide Games. “AMD’s commitment to gamers and their leadership in pushing the edge of state-of-the-art hardware is a perfect complement to Oxide’s commitment to the same excellence in software.”"

    <-- " texture space shading" , jön vissza a megatexture szerencsére
  • Sir Cryalot #8
    az input lag számít ez bizonyított

    "Latency of 30 ms Benefits First Person Targeting Tasks More
    Than Refresh Rate Above 60 Hz"

    https://casual-effects.com/research/Spjut2019Latency/Spjut2019Latency.pdf

    az nvidia megcsinálta a GI streaminget azért hogy kikerüljék az input lagot :
    https://jcgt.org/published/0004/04/01/

    előnye ennek hogy elosztható a számítás (de igazából ez az egyetlen normális módja).

    Tudtommal nem lehet 30ms latency kliens hw nélkül.
  • kvp #7
    "Egy ideje nem követtem aktívan a fejlődést, de ilyen szinten jól állunk hálózatokkal? :O"

    Nekem a google stadia egesz jol ment fps-el is. Sima pesti tv-s koax halozattal. Neha volt egy-egy mpeg tomoritesi artifact a kepernyon, amikor csomagvesztes volt. Tehat a dolog mukodik, szerver oldali fizika eseten ugyse az szamit amit nekem rajzol a gep, hanem amit a szerver szamol. A 10 msec ping meg nem olyan veszes. (ez 5 msec input lag-et jelent es 5 msec render lag-et a szerver allapotvaltozasatol)

    A favor the shooter jellegu jatekoknak mint pl. az Overwatch amik a hamis pozitivokat is talalatnak veszik persze ez nem idealis. Plusz szerver oldali fizika eseten nem lehet a player oldali halozati lag-gel csalni. Pozitiv, hogy a szerver oldalon sokkal erosebb hardvert moge lehet tenni egy jateknak es ha eleve szerver oldali fizikara irtak a jatekot, akkor a stream-elo jatekosok kisse elonyben is vannak a valaszidoben, ugyanis amire odaer hozzajuk a kep, mar mehet is a kijelzore, mig a tobbiek gepe csak ekkor all neki frissiteni a replikalt lokalis jatekallapotot, majd utanna kezdi kirajzolni. A stream-elo szervernel a jatekallapotot nem kell be-, majd kicsomagolni, mert ott van lokalban es csak a kepet kell kirajzolni es mar mehet is a netre.

    "Remote rendering lag az bizonyos grafikai dolgoknal elfogadható ( global illumination), inputnal abszolút nem."
    "Se diablo nezetes jateknak se fpsnek. Third person meg azert menő konzolon mert lagos a kontroller a tv a 30fps (tehat ezt lehet kivaltani streamelni de ez is faszsag mert nincs elosztva a munka)"

    Egy rendes samsung buta tv is tud 120 fps-t legalabb. De jatekhoz eleg a 60 is, csak stabil legyen. Tehat az emberi latas szamara fontosabb, hogy ket kep kozott minel pontosabban ugyanaz az ido teljen el, mint hogy magasabb atlag framerate legyen, de ossze-vissza ingadozo idozitessel.

    Az input lag az pedig minden szerver oldali fizikat hasznalo jateknal a szerveren fut, csak a lokalis kliensek csalnak a megjelenitessel. Ha nagyon szetmaszik, nem ott latja magat a jatekos ahol a tobbiek. A lokalis fizikat hasznalo jatekoknal pedig soha nincs teljes szinkronban (lockstep-ben) a jatek allapot es mindenki picit mashol van mint ahol a tobbiek gepen.

    A remote play eseten egyebkent nem szamit, hogy milyen rendering technikat hasznalnak, ugyanis a jatek video stream-kent jon, mintha egy halozatos hdmi extender lenne. Sokan azt hiszik, hogy ilyenkor a jatek kodja, meg a modellek es a texturak toltodnek le a halozatrol, de az csak egy felhos hattertar lenne mint a google drive, nem video stream alapu megoldas, ami inkabb hasonlit egy videokonferencia alapu remote desktop technologiara.

    ps: A stadia technologiat erdemes lenne a free remote desktop rendszerekbe is berakni es remelhetoleg elobb utobb le fog szivarogni arra a szintre is. Szemely szerint en munka kozben, remote desktop-on is tudnam ertekelni a gyors input valaszidot.
  • Sir Cryalot #6
    Bingo azert kell texturat streamelni mert ott nincs gaz ha kihagy es az a melo java amugyis (shading).
  • Sir Cryalot #5
    Fatális tévedés.

    A menő twitch streamer egerbillel játszik, latency vel nem állnak szóba.

    Remote rendering lag az bizonyos grafikai dolgoknal elfogadható ( global illumination), inputnal abszolút nem.

    Se diablo nezetes jateknak se fpsnek. Third person meg azert menő konzolon mert lagos a kontroller a tv a 30fps (tehat ezt lehet kivaltani streamelni de ez is faszsag mert nincs elosztva a munka).
  • BeNO52 #4
    Egy ideje nem követtem aktívan a fejlődést, de ilyen szinten jól állunk hálózatokkal? :O
    Válaszidő, stabil internet és AP elérés, stb..?

    Így elsőre igencsak utópisztikusnak tűnik ez az egész.
  • Zsombor99 #3
    Pontosan. Minek vegyen az ember hardvert $99-ért (ami kizárólag egyetlen dologra jó csak), ha utána havonta fizetgethetne $15-t is, hogy egyáltalán bármiféle játékot használhasson rajta, ami ráadásul netes kapcsolaton jön át és nem közvetlenül a hardveren fut??
    Mi van a jó öreg "egy fizetéssel megveszed az adott játéko(ka)t, utána hazaviszed a lemezt vagy letöltöd a fájljait" rendszerrel, mikor az összes komponens a felhasználó hardverén található (a multiplayer szerverek kivételével)??
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Egy normális kontroller $50, ha a maradékba belefért egy nagy teljesítményű wifi modul antennával és vannak rajta normális ki- és bemenetek, akkor az ár több mint korrekt.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2022.06.08. 20:47:05
  • kvp #1
    A felho alapu megoldasokkal az a baj, hogy nehez megindokolni hozzajuk a konzol hardware-t. Lasd Google Stadia. Egy sima chrome bongeszo kell csak hozza. Szoval barmi ami egy chromecast merete es ara felett van az mar folosleges. Bar ha el tudjak adni...