• kvp
    #7
    "Egy ideje nem követtem aktívan a fejlődést, de ilyen szinten jól állunk hálózatokkal? :O"

    Nekem a google stadia egesz jol ment fps-el is. Sima pesti tv-s koax halozattal. Neha volt egy-egy mpeg tomoritesi artifact a kepernyon, amikor csomagvesztes volt. Tehat a dolog mukodik, szerver oldali fizika eseten ugyse az szamit amit nekem rajzol a gep, hanem amit a szerver szamol. A 10 msec ping meg nem olyan veszes. (ez 5 msec input lag-et jelent es 5 msec render lag-et a szerver allapotvaltozasatol)

    A favor the shooter jellegu jatekoknak mint pl. az Overwatch amik a hamis pozitivokat is talalatnak veszik persze ez nem idealis. Plusz szerver oldali fizika eseten nem lehet a player oldali halozati lag-gel csalni. Pozitiv, hogy a szerver oldalon sokkal erosebb hardvert moge lehet tenni egy jateknak es ha eleve szerver oldali fizikara irtak a jatekot, akkor a stream-elo jatekosok kisse elonyben is vannak a valaszidoben, ugyanis amire odaer hozzajuk a kep, mar mehet is a kijelzore, mig a tobbiek gepe csak ekkor all neki frissiteni a replikalt lokalis jatekallapotot, majd utanna kezdi kirajzolni. A stream-elo szervernel a jatekallapotot nem kell be-, majd kicsomagolni, mert ott van lokalban es csak a kepet kell kirajzolni es mar mehet is a netre.

    "Remote rendering lag az bizonyos grafikai dolgoknal elfogadható ( global illumination), inputnal abszolút nem."
    "Se diablo nezetes jateknak se fpsnek. Third person meg azert menő konzolon mert lagos a kontroller a tv a 30fps (tehat ezt lehet kivaltani streamelni de ez is faszsag mert nincs elosztva a munka)"

    Egy rendes samsung buta tv is tud 120 fps-t legalabb. De jatekhoz eleg a 60 is, csak stabil legyen. Tehat az emberi latas szamara fontosabb, hogy ket kep kozott minel pontosabban ugyanaz az ido teljen el, mint hogy magasabb atlag framerate legyen, de ossze-vissza ingadozo idozitessel.

    Az input lag az pedig minden szerver oldali fizikat hasznalo jateknal a szerveren fut, csak a lokalis kliensek csalnak a megjelenitessel. Ha nagyon szetmaszik, nem ott latja magat a jatekos ahol a tobbiek. A lokalis fizikat hasznalo jatekoknal pedig soha nincs teljes szinkronban (lockstep-ben) a jatek allapot es mindenki picit mashol van mint ahol a tobbiek gepen.

    A remote play eseten egyebkent nem szamit, hogy milyen rendering technikat hasznalnak, ugyanis a jatek video stream-kent jon, mintha egy halozatos hdmi extender lenne. Sokan azt hiszik, hogy ilyenkor a jatek kodja, meg a modellek es a texturak toltodnek le a halozatrol, de az csak egy felhos hattertar lenne mint a google drive, nem video stream alapu megoldas, ami inkabb hasonlit egy videokonferencia alapu remote desktop technologiara.

    ps: A stadia technologiat erdemes lenne a free remote desktop rendszerekbe is berakni es remelhetoleg elobb utobb le fog szivarogni arra a szintre is. Szemely szerint en munka kozben, remote desktop-on is tudnam ertekelni a gyors input valaszidot.