Gyurkity Péter

PS1-játékot portoltak Game Boy Advance-re

A szemünk előtt zajlik a retró-forradalom, a játékok terén érdekes portolások bukkannak fel.

Nemrég számoltunk be arról, hogy egy külsős fejlesztő jóvoltából már internetezésre is alkalmassá vált az eredeti Game Boy, amely komoly előrelépésnek tekinthető, bár mindenképpen garázsprojektről van szó, amely inkább érdekessége miatt vált ki nagyobb visszhangot. Most a Game Boy Advance és egy PS1-játék kapcsán beszélhetünk hasonló projektről, további tervekkel kiegészítve az eddigi eredményeket.

Egy kissé furcsa Twitter-bejegyzés, valamint az abban közölt YouTube-videó mutatja meg nekünk, hogy egyes fanatikusok mire képesek a régi kütyükkel. Ezúttal az eredeti Tomb Raider van soron, amely eredetileg a kilencvenes évek közepén jelent meg a piacon, először a Sega Saturn, majd pedig az MS-DOS és az első PlayStation-konzol támogatásával. A koros játék egy nyílt forráskódú projekt révén éledt újra, mégpedig nemcsak a fenti platformokon, de immár a Game Boy Advance hardverén is, bár ez utóbbi csak egy modder tevékenysége révén valósult meg, akit a komoly kihívás sem tántorított el a célkitűzés elérésétől. Az eredményt most az említett videóban vehetjük szemügyre, amely alább beágyazva is megtekinthető.


Jelen pillanatban nem a teljes játék próbálható ki a fenti kütyün, eddig ugyanis mindössze 3 pályát tettek elérhetővé a friss változaton belül. A tervek szerint idővel a teljes alkotás igénybe vehető lesz, bár egyelőre kérdés, hogy azt miként (és mennyiben) tudják majd feltuszkolni a megszokott, mindössze 32 MB-os kártyára, ez ugyanis legalább ennyire komoly kihívást jelent. Tervezik továbbá a Nintendo DS és DSi támogatását is, vagyis az OpenLara megfelelő változata ezen konzolokon is felbukkanhat majd.

A fenti hivatkozáson keresztül eljutunk a projekt GitHub-oldalára is, ahol a további platformok (Android, Nintendo Switch, 3DO, stb.) listáját is megtaláljuk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Egy 16 Mhz-es ARM proci es 240x160-as kijelzo van benne. A lassu proci melle legalabb apro a kijelzo is, igy birja erovel a megjelenitest. Alig tobb mint egy commodore 64 tudasa (320x200-es vagy szinesben 160x200-as volt a kijelzoje, tehat kb. akkora mint a gba-nak), de 16x akkora orajel es kb. 60x akkora teljesitmeny.

    A PS1 az dupla akkora orajelu volt (33 Mhz), de cserebe 640x480-as felbontasu ntsc (vga) kepet adott, tehat dupla orajel, de 8x annyi pixel. A GBA aranyaiban jobb helyzetben volt nyers ero tekinteteben. (persze cserebe valamivel gyengebb grafikus hardverrel)

    A mai kis, egyszer eldobhato esp32-es wifi/bt-os mikrovezerlok ma mar 160 Mhz-rol indulnak. Viszont cserebe nagyobb felbontasu kijelzokkel szoktak hasznalni oket. Nagyot fejlodott a technika...
  • zola2000 #1
    Azért voltak a GBA idején is elég komoly címek mint a stuntman, driv3r konkrétan 3d openworld város, csak épp unalmas.

    A baj az volt hogy a gba 2001ben jelent meg aztán talán a közelgő psp miatt is 2004ben leváltotta a DS, talán ezért sem készült sok olyan cím ami teljesen kihasználta volna a képességeit.