Berta Sándor
Korlátozza a készülékei javíthatóságát a Samsung?
A dél-koreai konszern az Apple korábbi gyakorlatát alkalmazza.
Az Apple-t éveken át támadták amiatt, mert nem volt hajlandó javítási lehetőséget biztosítani a készülékeivel kapcsolatban a független szervizek számára. A kaliforniai óriáscég csak 2017 júniusában jelezte, hogy nyit a szervizek felé és azok megkaphatták például az eltört iPhone-kijelzők javítására szolgáló különleges gépeket. Az érintett műhelyek még tavaly februárban sem voltak könnyű helyzetben.
Most ismertté vált, hogy a vitatott gyakorlatot a Samsung is elkezdte alkalmazni a közelmúltban. A dél-koreai társaság ugyanis korlátozza az ügyfelek és a harmadik fél által elvégezhető okostelefon-javításokat. A változtatásokat Hugh Jeffreys mutatta be egy felvételen. A Galaxy A51 ujjlenyomat-szenzora nem volt könnyen pótolható és az érzékelő cseréje után a készülék már nem ismerte fel a felhasználó ujját, sőt, másik ujjat sem lehetett azonosítási célra a rendszerbe illeszteni.
Hasonló probléma jelentkezett, ha a kijelzőt cserélték ki. Ilyenkor az eszköz a szenzor kalibrálását követelte, de az eljárást csak egy megfelelő minősítéssel rendelkező technikus végezheti el. Ebben az esetben a Samsung minden bizonnyal a komponensek sorozatszámaira figyel és ha az egyik szám módosul, akkor az ujjlenyomat-szenzor szintén nem működik. A helyzet megoldható volt, ha olyan Android-verziót használtak, amely nem tartalmazta a 2020 szeptemberi vagy újabb biztonsági frissítéseket. Ezt a szituációt Riki Kim prezentálta a videójában. A felvételből kiderült továbbá, hogy a leírt korlátozások érintették a Galaxy A50 és A70 modelleket is.
Az Apple-t éveken át támadták amiatt, mert nem volt hajlandó javítási lehetőséget biztosítani a készülékeivel kapcsolatban a független szervizek számára. A kaliforniai óriáscég csak 2017 júniusában jelezte, hogy nyit a szervizek felé és azok megkaphatták például az eltört iPhone-kijelzők javítására szolgáló különleges gépeket. Az érintett műhelyek még tavaly februárban sem voltak könnyű helyzetben.
Most ismertté vált, hogy a vitatott gyakorlatot a Samsung is elkezdte alkalmazni a közelmúltban. A dél-koreai társaság ugyanis korlátozza az ügyfelek és a harmadik fél által elvégezhető okostelefon-javításokat. A változtatásokat Hugh Jeffreys mutatta be egy felvételen. A Galaxy A51 ujjlenyomat-szenzora nem volt könnyen pótolható és az érzékelő cseréje után a készülék már nem ismerte fel a felhasználó ujját, sőt, másik ujjat sem lehetett azonosítási célra a rendszerbe illeszteni.
Hasonló probléma jelentkezett, ha a kijelzőt cserélték ki. Ilyenkor az eszköz a szenzor kalibrálását követelte, de az eljárást csak egy megfelelő minősítéssel rendelkező technikus végezheti el. Ebben az esetben a Samsung minden bizonnyal a komponensek sorozatszámaira figyel és ha az egyik szám módosul, akkor az ujjlenyomat-szenzor szintén nem működik. A helyzet megoldható volt, ha olyan Android-verziót használtak, amely nem tartalmazta a 2020 szeptemberi vagy újabb biztonsági frissítéseket. Ezt a szituációt Riki Kim prezentálta a videójában. A felvételből kiderült továbbá, hogy a leírt korlátozások érintették a Galaxy A50 és A70 modelleket is.