Berta Sándor
Javítás joga - nyit a szervizek felé az Apple
A különböző márkaszervizek megkaphatják az eltört iPhone-kijelzők javítására szolgáló különleges gépeket.
A hír különösen azért érdekes és meglepő, mert februárban a cég még nagyon ellenezte az otthoni javítgatást és a felmerült javaslatokat, illetve a törvényi szabályozást is elutasította. A társaság erősen lobbizott azon törvény ellen, amely szerint tartalék alkatrészeket és javítási útmutatókat kellene kiadnia. Ehhez képest gyakorlatilag 180 fokos fordulat következett be, hiszen az Apple jelezte, hogy bizonyos szervizek számára kész átadni az iPhone készülékek képernyőinek javítására szolgáló úgynevezett Horizon Machine berendezéseket. Mindez várhatóan az év végéig megtörténik. 25 országban összesen 400 javítóközpont kapja majd meg a gépeket.
Eddig ezeket a berendezéseket az Apple megtartotta a saját márkaboltjainak, illetve -szervizeinek, ahová a felhasználók beküldhették javításra a sérült iPhone készülékeiket. A gyártó nem csupán a gépek működését őrizte szinte államtitokként, hanem azok létezését sem erősítette meg soha hivatalosan. Most azonban a Reuters tudósítói nem csupán láthatták az egyik berendezést, de le is fotózhatták azt.
Az Apple azzal indokolta a lépést, hogy egyre hosszabbak a várakozási idők a legforgalmasabb márkaboltjaiban. Brian Naumann, az Apple szervizekért felelős vezetője kijelentette, hogy ki akarták terjeszteni a szolgáltatást. A vállalat ugyanakkor tagadja, hogy politikai nyomásra cselekedett volna. Ugyan az eltört képernyők nem tűnnek komoly bevételi forrásnak, de globálisan mégis milliárdos üzletet jelentenek. Elemzők úgy becsülték, hogy az Apple a termékei javításából évente 1-2 milliárd dollár bevételre tesz szert.
A hír különösen azért érdekes és meglepő, mert februárban a cég még nagyon ellenezte az otthoni javítgatást és a felmerült javaslatokat, illetve a törvényi szabályozást is elutasította. A társaság erősen lobbizott azon törvény ellen, amely szerint tartalék alkatrészeket és javítási útmutatókat kellene kiadnia. Ehhez képest gyakorlatilag 180 fokos fordulat következett be, hiszen az Apple jelezte, hogy bizonyos szervizek számára kész átadni az iPhone készülékek képernyőinek javítására szolgáló úgynevezett Horizon Machine berendezéseket. Mindez várhatóan az év végéig megtörténik. 25 országban összesen 400 javítóközpont kapja majd meg a gépeket.
Eddig ezeket a berendezéseket az Apple megtartotta a saját márkaboltjainak, illetve -szervizeinek, ahová a felhasználók beküldhették javításra a sérült iPhone készülékeiket. A gyártó nem csupán a gépek működését őrizte szinte államtitokként, hanem azok létezését sem erősítette meg soha hivatalosan. Most azonban a Reuters tudósítói nem csupán láthatták az egyik berendezést, de le is fotózhatták azt.
Az Apple azzal indokolta a lépést, hogy egyre hosszabbak a várakozási idők a legforgalmasabb márkaboltjaiban. Brian Naumann, az Apple szervizekért felelős vezetője kijelentette, hogy ki akarták terjeszteni a szolgáltatást. A vállalat ugyanakkor tagadja, hogy politikai nyomásra cselekedett volna. Ugyan az eltört képernyők nem tűnnek komoly bevételi forrásnak, de globálisan mégis milliárdos üzletet jelentenek. Elemzők úgy becsülték, hogy az Apple a termékei javításából évente 1-2 milliárd dollár bevételre tesz szert.