Berta Sándor
Még biztonságosabb lehet az automata parkolás
Egy új rendszer jelentős mértékben javíthat a közúti járművek felismerési képességein.
A Continental egy olyan multifunkciós, moduláris és miniatürizált szenzort (Contact Sensor System - CoSSy) fejlesztett ki, amely felismeri akár azt is, ha valami csak hozzáér a gépkocsihoz. Az érzékelő képes megkülönböztetni egymástól a kopogást, a horpadásokat és a karcolásokat, így jelzi, ha rongálásról van szó.
A társaság az új fejlesztéssel egy eddigi hiányosságot pótolt az autóiparban, ugyanis eddig nem álltak rendelkezésre olyan szenzorok, amelyek a kis sebesség mellett bekövetkező érintéseket észlelték volna, akár egy jármű és egy személy vagy egy tárgy között. A CoSSy előnye, hogy olyan tárgyakat is felismer és olyan távolságból vagy helyzetben, amelyre a többi érzékelő nem képes. Egy gépkocsira általában 2-12 szenzort kell felszerelni, hogy teljes mértékben felismerjék a vandalizmust, az utak állapotát, a hangja alapján a vezetőt vagy a közeledő mentő- vagy tűzoltóautót. Sőt, még a kommunikációt is elősegítheti, hogy egy kopogás az ajtón elegendő lehet ahhoz, hogy azt kinyissa a sofőr.
Laurent Fabre, a Continental passzív biztonsági és szenzorüzletágának vezetője kiemelte, hogy a testzaj és a léghang két olyan dolog, amelyek értékes információkat szállítanak a járművek környezetéről. A testzaj egy kis sebességű automata parkolás során figyelmeztethet egy objektummal való kontaktusra. A testzaj felismerése már évek óta része a passzív biztonsági rendszereknek. Vannak például baleseti szenzorok, amelyek az eldőlő test zaját érzékelik.
Emellett a CoSSy következtetni engedne az utak állapotára is és Andreas Forster, a gyártó passzív biztonsági és szenzorüzletágának menedzsere szerint kiválóan kiegészítheti az ultrahangra épülő megoldásokat vagy a radart. Az érzékelők a jeleket egy központi kielemző egységnek továbbítják, amely lehet egy elkülönített vezérlőeszköz vagy akár egy olyan modul is, amelybe integrálva van például a légzsákok vezérlése. Az esetleges ütközések esetén a rendszer időbélyegzővel látja el az eseményről szóló feljegyzést, így később a kamerák segítségével kikereshető, hogy hol és mikor történt az eset. De elképzelhető akár az is, hogy ilyenkor jelzés érkezik egy előre beállított telefonszámra.
A Continental egy olyan multifunkciós, moduláris és miniatürizált szenzort (Contact Sensor System - CoSSy) fejlesztett ki, amely felismeri akár azt is, ha valami csak hozzáér a gépkocsihoz. Az érzékelő képes megkülönböztetni egymástól a kopogást, a horpadásokat és a karcolásokat, így jelzi, ha rongálásról van szó.
A társaság az új fejlesztéssel egy eddigi hiányosságot pótolt az autóiparban, ugyanis eddig nem álltak rendelkezésre olyan szenzorok, amelyek a kis sebesség mellett bekövetkező érintéseket észlelték volna, akár egy jármű és egy személy vagy egy tárgy között. A CoSSy előnye, hogy olyan tárgyakat is felismer és olyan távolságból vagy helyzetben, amelyre a többi érzékelő nem képes. Egy gépkocsira általában 2-12 szenzort kell felszerelni, hogy teljes mértékben felismerjék a vandalizmust, az utak állapotát, a hangja alapján a vezetőt vagy a közeledő mentő- vagy tűzoltóautót. Sőt, még a kommunikációt is elősegítheti, hogy egy kopogás az ajtón elegendő lehet ahhoz, hogy azt kinyissa a sofőr.
Laurent Fabre, a Continental passzív biztonsági és szenzorüzletágának vezetője kiemelte, hogy a testzaj és a léghang két olyan dolog, amelyek értékes információkat szállítanak a járművek környezetéről. A testzaj egy kis sebességű automata parkolás során figyelmeztethet egy objektummal való kontaktusra. A testzaj felismerése már évek óta része a passzív biztonsági rendszereknek. Vannak például baleseti szenzorok, amelyek az eldőlő test zaját érzékelik.
Emellett a CoSSy következtetni engedne az utak állapotára is és Andreas Forster, a gyártó passzív biztonsági és szenzorüzletágának menedzsere szerint kiválóan kiegészítheti az ultrahangra épülő megoldásokat vagy a radart. Az érzékelők a jeleket egy központi kielemző egységnek továbbítják, amely lehet egy elkülönített vezérlőeszköz vagy akár egy olyan modul is, amelybe integrálva van például a légzsákok vezérlése. Az esetleges ütközések esetén a rendszer időbélyegzővel látja el az eseményről szóló feljegyzést, így később a kamerák segítségével kikereshető, hogy hol és mikor történt az eset. De elképzelhető akár az is, hogy ilyenkor jelzés érkezik egy előre beállított telefonszámra.