Berta Sándor
Automata parkolást tesztel a Bosch és a Daimler
A két társaság mérföldkőhöz érkezett az automatizált közlekedés területén.
A Bosch és a Daimler által kifejlesztett Automated Valet Parking rendszer lett az első olyan teljesen automatizált parkolási megoldás, amelynél nincs szükség a vezető jelenlétére és amely megkapta az illetékes hatóságok engedélyét. A rendszert a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazzák, a Bosch szállította a működéshez szükséges infrastruktúrát, míg a Daimler biztosította a járműtechnikát.
A fejlesztés során kiemelt fontosságú volt a biztonság, a munka eredménye egy átfogó koncepció lett. A szakemberek meghatározták, hogy miként ismerheti fel az autós nélküli gépkocsi a gyalogosokat és a többi járművet, s miként érhető el, hogy egy akadály esetén megálljon. Megvalósították az összes rendszerkomponens védett kommunikációját és a parkolási folyamat megbízható aktiválását. Az eljárás rendkívül egyszerű: a vezető behajt a parkolóházba, kiszáll az autóból, majd az okostelefonos alkalmazás segítségével elküldi azt parkolni.
A parkolóház elhagyásakor a folyamat megismétlődik, csak fordított sorrendben. A felszerelt szenzorok folyamatosan kommunikálnak a gépkocsi rendszerével és ellenőrzik a közlekedési korridorokat. Amennyiben akadály bukkan fel, akkor a jármű azonnal leáll. A fejlesztés 2015-ben kezdődött, a tapasztalatokat integrálták a nemrég elfogadott SAE 3134-es szabványba.
Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH ügyvezetője kijelentette, hogy a hatóságok döntése azt mutatja, hogy igenis megvalósíthatók a megfelelő innovációk Németországban. A sofőr nélküli közlekedés és parkolás fontos elemei a jövőbeli mobilitásnak, s az automatizált parkolási rendszer megmutatja, hogy a cégek milyen messzire jutottak a fejlesztések során. Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetéstechnológiákért és automatizált vezetési megoldásokért felelős vezetője kifejtette, hogy a hivatali döntés azt jelzi, hogy hamarosan világszerte engedélyezhetik a rendszert a parkolóházakban.
A Bosch és a Daimler által kifejlesztett Automated Valet Parking rendszer lett az első olyan teljesen automatizált parkolási megoldás, amelynél nincs szükség a vezető jelenlétére és amely megkapta az illetékes hatóságok engedélyét. A rendszert a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazzák, a Bosch szállította a működéshez szükséges infrastruktúrát, míg a Daimler biztosította a járműtechnikát.
A fejlesztés során kiemelt fontosságú volt a biztonság, a munka eredménye egy átfogó koncepció lett. A szakemberek meghatározták, hogy miként ismerheti fel az autós nélküli gépkocsi a gyalogosokat és a többi járművet, s miként érhető el, hogy egy akadály esetén megálljon. Megvalósították az összes rendszerkomponens védett kommunikációját és a parkolási folyamat megbízható aktiválását. Az eljárás rendkívül egyszerű: a vezető behajt a parkolóházba, kiszáll az autóból, majd az okostelefonos alkalmazás segítségével elküldi azt parkolni.
A parkolóház elhagyásakor a folyamat megismétlődik, csak fordított sorrendben. A felszerelt szenzorok folyamatosan kommunikálnak a gépkocsi rendszerével és ellenőrzik a közlekedési korridorokat. Amennyiben akadály bukkan fel, akkor a jármű azonnal leáll. A fejlesztés 2015-ben kezdődött, a tapasztalatokat integrálták a nemrég elfogadott SAE 3134-es szabványba.
Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH ügyvezetője kijelentette, hogy a hatóságok döntése azt mutatja, hogy igenis megvalósíthatók a megfelelő innovációk Németországban. A sofőr nélküli közlekedés és parkolás fontos elemei a jövőbeli mobilitásnak, s az automatizált parkolási rendszer megmutatja, hogy a cégek milyen messzire jutottak a fejlesztések során. Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetéstechnológiákért és automatizált vezetési megoldásokért felelős vezetője kifejtette, hogy a hivatali döntés azt jelzi, hogy hamarosan világszerte engedélyezhetik a rendszert a parkolóházakban.