Berta Sándor
Robot parkolhatja le az autókat a gatwicki repülőtéren
Azok az ügyfelek, akik parkolóhelyet akarnak keresni, a megrendelésüket egy érintőképernyőn keresztül adhatják le.
Gatwick repülőterén már hamarosan a robotok kerülhetnek előtérbe, a létesítmény üzemeltetői ugyanis a Stanley Robotics megoldását akarják a közeljövőben használni. Használatuk megduplázza a jelenleg rendelkezésre álló terület kapacitását, és az utasok időt is megspórolnak vele. A Stan nevű gépek leadás után elszállítják a járműveket, ehhez a felhasználók egy érintőképernyőn adhatják meg a szükséges megerősítést. A robot elmegy a leadóterületre, méretet vesz a gépkocsiról, majd azt egy parkolóhelyre szállítja.
A Stan elektromos meghajtású, a GPS-rendszert használja a pozíciója meghatározására és akár zárt térben is működhet. Az egyetlen korlátozás az, hogy a gép által szállított autók legfeljebb 3 tonna súlyúak és 5,5 méter hosszúak lehetnek. A gépek hatékonyabban kihasználhatják a rendelkezésre álló területet, mert a manőverezéshez kevesebb helyre van szükségük.
Hely- és időtakarékos, a jelenlegi parkolókban is megvalósítható megoldás
A Stan jó példa arra, hogy a jelenlegi infrastruktúrák megbolygatása nélkül is automatizálható a parkolóhelyek kezelése, bevezetéséhez nem kell speciális parkolóházat építeni. A robotokat egyelőre a gatwicki légikikötő B zónájában próbálják majd ki augusztus és november között. Amennyiben a tesztek sikeresek lesznek, úgy a működési területüket kiterjeszthetik más zónákra is. Hasonló rendszereket már alkalmaznak más helyeken is, például 2016 óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren, valamint a jövő évtől Lyonban is.
Gatwick repülőterén már hamarosan a robotok kerülhetnek előtérbe, a létesítmény üzemeltetői ugyanis a Stanley Robotics megoldását akarják a közeljövőben használni. Használatuk megduplázza a jelenleg rendelkezésre álló terület kapacitását, és az utasok időt is megspórolnak vele. A Stan nevű gépek leadás után elszállítják a járműveket, ehhez a felhasználók egy érintőképernyőn adhatják meg a szükséges megerősítést. A robot elmegy a leadóterületre, méretet vesz a gépkocsiról, majd azt egy parkolóhelyre szállítja.
A Stan elektromos meghajtású, a GPS-rendszert használja a pozíciója meghatározására és akár zárt térben is működhet. Az egyetlen korlátozás az, hogy a gép által szállított autók legfeljebb 3 tonna súlyúak és 5,5 méter hosszúak lehetnek. A gépek hatékonyabban kihasználhatják a rendelkezésre álló területet, mert a manőverezéshez kevesebb helyre van szükségük.
Hely- és időtakarékos, a jelenlegi parkolókban is megvalósítható megoldás
A Stan jó példa arra, hogy a jelenlegi infrastruktúrák megbolygatása nélkül is automatizálható a parkolóhelyek kezelése, bevezetéséhez nem kell speciális parkolóházat építeni. A robotokat egyelőre a gatwicki légikikötő B zónájában próbálják majd ki augusztus és november között. Amennyiben a tesztek sikeresek lesznek, úgy a működési területüket kiterjeszthetik más zónákra is. Hasonló rendszereket már alkalmaznak más helyeken is, például 2016 óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren, valamint a jövő évtől Lyonban is.