Berta Sándor
Automata parkolórendszer a Daimlertől
Egy parkolóház infrastruktúráját összekötötték a járművekkel, így néhány gomb az okostelefonon, és máris leparkol az autó.
Az új rendszert a Daimler és a Bosch a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában mutatta be. Az éles teszt során az autók az okostelefon-utasításoknak köszönhetően vezető nélkül álltak be a nekik kijelölt parkolóhelyekre. A sofőröknek még a manővert sem kellett ellenőrizniük. Teljesen automatizált parkolóházak ma is léteznek, ahova ember be sem teheti a lábát, de ezzel a rendszerrel bármely bevásárlóközpont vagy egyéb intézmény parkolója felszerelhető, és önvezetésre képes autókkal használható.
Az automatizált Valet Parken fontos mérföldkő az autonóm közlekedéshez vezető úton. Ez a világ első olyan infrastruktúra által támogatott megoldása, amely valódi körülmények között képes megvalósítani az automatizált parkolási szolgáltatást. A múzeum parkolóházában a vendégek 2018 elejétől vehetik igénybe a szolgáltatást és ezáltal megtakaríthatják a parkolásra fordított időt. Dr. Michael Hafner, a Mercedes-Benz autófejlesztési részlegének automatizált vezetésért és aktív biztonságért felelős vezetője kifejtette, hogy gyorsabban közeledünk az autonóm vezetéshez, mint ahogy azt sokan gondolják. A vezető nélküli parkolás a Mercedes-Benz Múzeumban bemutatja, hogy milyen messzire jutott a technológia.
Gerhard Steiger, a Bosch üzletágvezetője hozzátette, hogy az intelligens parkolóház-infrastruktúra alkalmazásával és a járművekkel való összekötésével sikerült a vezető nélküli parkolást a tervezettnél korábban megvalósítani. A vezető nélküli parkolás a Bosch intelligens parkolóház-infrastruktúrájára és a Mercedes-Benz járműtechnikájára épül. A parkolóházban elhelyezett szenzorok ellenőrzik a haladási sávot és annak környezetét, illetve vezérlik a járműveket. Az autókban lévő technika átülteti a közlekedési manőverekbe a parkolóház-infrastruktúrájának parancsait és képes időben leállítani a gépkocsit.
Az új rendszert a Daimler és a Bosch a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában mutatta be. Az éles teszt során az autók az okostelefon-utasításoknak köszönhetően vezető nélkül álltak be a nekik kijelölt parkolóhelyekre. A sofőröknek még a manővert sem kellett ellenőrizniük. Teljesen automatizált parkolóházak ma is léteznek, ahova ember be sem teheti a lábát, de ezzel a rendszerrel bármely bevásárlóközpont vagy egyéb intézmény parkolója felszerelhető, és önvezetésre képes autókkal használható.
Az automatizált Valet Parken fontos mérföldkő az autonóm közlekedéshez vezető úton. Ez a világ első olyan infrastruktúra által támogatott megoldása, amely valódi körülmények között képes megvalósítani az automatizált parkolási szolgáltatást. A múzeum parkolóházában a vendégek 2018 elejétől vehetik igénybe a szolgáltatást és ezáltal megtakaríthatják a parkolásra fordított időt. Dr. Michael Hafner, a Mercedes-Benz autófejlesztési részlegének automatizált vezetésért és aktív biztonságért felelős vezetője kifejtette, hogy gyorsabban közeledünk az autonóm vezetéshez, mint ahogy azt sokan gondolják. A vezető nélküli parkolás a Mercedes-Benz Múzeumban bemutatja, hogy milyen messzire jutott a technológia.
Gerhard Steiger, a Bosch üzletágvezetője hozzátette, hogy az intelligens parkolóház-infrastruktúra alkalmazásával és a járművekkel való összekötésével sikerült a vezető nélküli parkolást a tervezettnél korábban megvalósítani. A vezető nélküli parkolás a Bosch intelligens parkolóház-infrastruktúrájára és a Mercedes-Benz járműtechnikájára épül. A parkolóházban elhelyezett szenzorok ellenőrzik a haladási sávot és annak környezetét, illetve vezérlik a járműveket. Az autókban lévő technika átülteti a közlekedési manőverekbe a parkolóház-infrastruktúrájának parancsait és képes időben leállítani a gépkocsit.