Berta Sándor
Word-oktatás krétával a táblára rajzolva
Egy ghánai tanár számítógépek nélkül is próbálja megtanítani diákjainak a szövegszerkesztő használatát.
A 33 éves Richard Appiah Akoto a Sekyedomase nevű városban tanít számítástechnikát. A probléma az, hogy a helyi általános iskolában egyetlen számítógép sincs. A tantárgy nem szabadon választott, 2011 óta minden 14 és 15 éves tanuló köteles informatikát tanulni és állami vizsgát tenni. Számítógép hiányában Akoto legfontosabb tanítási segédeszköze a hagyományos tábla, amelyre szinte művészien felrajzolja a Word vagy éppen más szoftverek kezelőfelületét.
A tanár egyáltalán nem panaszkodik a körülmények miatt, hanem nagyon mulatságosnak találja az egész dolgot. Akoto úgy foglalta össze a hitvallását, hogy szereti a diákjait és mindent elkövet azért, hogy megértsék azt, amit tanít nekik. A ghánai szakember módszerére először egy helyi komikus figyelt fel, aki megosztotta azt a 140 000 Facebook-követőjével, majd a sztori felkeltette a Microsoft érdeklődését is. A helyi kirendeltség biztosította a tanárt arról, hogy kap eszközt és szoftvert.
Akoto úgy vélte, hogy mindez ugyan egy kedves gesztus, de az iskolának legalább 50 számítógépre lenne szüksége ahhoz, hogy hatékonyan taníthassa a számítástechnikát, egyúttal rámutatott arra, hogy neki ugyan van saját laptopja, de azt különböző okokból nem tudja használni a munkájában. Hozzátette, hogy ráadásul a tanterv teljesen más megközelítési módot vár el. Azzal érvelt, hogy hiába lenne valaki kint a tábla előtt és fogna a kezében egy egeret, attól még nem tudná, hogy mit is kell tennie. Valaki, aki soha nem fogott egeret, ezt nem is tudhatja.
A 33 éves Richard Appiah Akoto a Sekyedomase nevű városban tanít számítástechnikát. A probléma az, hogy a helyi általános iskolában egyetlen számítógép sincs. A tantárgy nem szabadon választott, 2011 óta minden 14 és 15 éves tanuló köteles informatikát tanulni és állami vizsgát tenni. Számítógép hiányában Akoto legfontosabb tanítási segédeszköze a hagyományos tábla, amelyre szinte művészien felrajzolja a Word vagy éppen más szoftverek kezelőfelületét.
A tanár egyáltalán nem panaszkodik a körülmények miatt, hanem nagyon mulatságosnak találja az egész dolgot. Akoto úgy foglalta össze a hitvallását, hogy szereti a diákjait és mindent elkövet azért, hogy megértsék azt, amit tanít nekik. A ghánai szakember módszerére először egy helyi komikus figyelt fel, aki megosztotta azt a 140 000 Facebook-követőjével, majd a sztori felkeltette a Microsoft érdeklődését is. A helyi kirendeltség biztosította a tanárt arról, hogy kap eszközt és szoftvert.
Akoto úgy vélte, hogy mindez ugyan egy kedves gesztus, de az iskolának legalább 50 számítógépre lenne szüksége ahhoz, hogy hatékonyan taníthassa a számítástechnikát, egyúttal rámutatott arra, hogy neki ugyan van saját laptopja, de azt különböző okokból nem tudja használni a munkájában. Hozzátette, hogy ráadásul a tanterv teljesen más megközelítési módot vár el. Azzal érvelt, hogy hiába lenne valaki kint a tábla előtt és fogna a kezében egy egeret, attól még nem tudná, hogy mit is kell tennie. Valaki, aki soha nem fogott egeret, ezt nem is tudhatja.