Berta Sándor
Káros a laptophasználat az előadótermekben
Nem hasznos, ha a diákok az előadások közben szörfölnek a világhálón.
Susan Ravizza, a Michigani Állami Egyetem pszichológia professzora arra volt kíváncsi, hogy mennyire hasznos vagy éppen káros, ha a hallgatók az előadótermekben használják a készülékeiket és a segítségükkel az órák közben felmennek a világhálóra. Nos, ez a tevékenység még a legintelligensebb és a legmotiváltabb nebulók esetében is rosszul hat a jegyekre. A fő problémát nem is az internet jelenti, hanem az, hogy a tanulók figyelmét olyan kevésbé fontos dolgok vonják el, mint a közösségi portálok. Ezek a platformok ugyanis egyrészt időrablók, másrészt akadályozzák a tanulást és az összpontosítást.
Számos egyetem ösztönzi a diákjait arra, hogy az előadótermekbe nyugodtan vigyék magukkal a laptopjaikat és internetezzenek. Azonban a szakember szerint az figyelhető meg, hogy a készülékek segítségével pont olyan dolgokkal foglalkoznak a hallgatók, amelyek egyáltalán nem fontosak az adott kurzus szempontjából.
Az elkészített tanulmány során a nebulók online viselkedését vizsgálták. A résztvevők proxyszerver segítségével csatlakoztak a világhálóhoz. Kiderült, hogy átlagosan 37 percig végeztek a világhálón olyan tevékenységet, amelynek semmi köze nem volt az oktatáshoz. A legtöbb időt a közösségi oldalak, az e-mailek, az online (ruha)vásárlás és a videók megtekintése vitte el. Az intenzívebb internetezés egyértelműen rosszabb jegyeket eredményezett. A tanulmányból láthatóvá vált az is, hogy a laptophasználat semmilyen pozitív hatással sem volt a tanulásra. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy nem voltak például online feladatok, de a tanulók alapvetően nem is tanulni akartak a készülékek segítségével.
Susan Ravizza, a Michigani Állami Egyetem pszichológia professzora arra volt kíváncsi, hogy mennyire hasznos vagy éppen káros, ha a hallgatók az előadótermekben használják a készülékeiket és a segítségükkel az órák közben felmennek a világhálóra. Nos, ez a tevékenység még a legintelligensebb és a legmotiváltabb nebulók esetében is rosszul hat a jegyekre. A fő problémát nem is az internet jelenti, hanem az, hogy a tanulók figyelmét olyan kevésbé fontos dolgok vonják el, mint a közösségi portálok. Ezek a platformok ugyanis egyrészt időrablók, másrészt akadályozzák a tanulást és az összpontosítást.
Számos egyetem ösztönzi a diákjait arra, hogy az előadótermekbe nyugodtan vigyék magukkal a laptopjaikat és internetezzenek. Azonban a szakember szerint az figyelhető meg, hogy a készülékek segítségével pont olyan dolgokkal foglalkoznak a hallgatók, amelyek egyáltalán nem fontosak az adott kurzus szempontjából.
Az elkészített tanulmány során a nebulók online viselkedését vizsgálták. A résztvevők proxyszerver segítségével csatlakoztak a világhálóhoz. Kiderült, hogy átlagosan 37 percig végeztek a világhálón olyan tevékenységet, amelynek semmi köze nem volt az oktatáshoz. A legtöbb időt a közösségi oldalak, az e-mailek, az online (ruha)vásárlás és a videók megtekintése vitte el. Az intenzívebb internetezés egyértelműen rosszabb jegyeket eredményezett. A tanulmányból láthatóvá vált az is, hogy a laptophasználat semmilyen pozitív hatással sem volt a tanulásra. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy nem voltak például online feladatok, de a tanulók alapvetően nem is tanulni akartak a készülékek segítségével.