Berta Sándor
Kalifornia engedélyezte a vezetők nélküli tesztutakat
A szövetségi államban a jövőben lehetőség lesz arra, hogy a tesztutakon ne üljenek sofőrök az önállóan közlekedő gépkocsikban.
A kaliforniai járműhivatal (CDMV) közölte, hogy az új szabályok a jövő évtől lépnek hatályba. A hatóság módosított egy passzust, amelynek az volt a lényege, hogy a tesztelések során minden esetben az autóban kellett ülnie egy vezetőnek is azért, hogy vészhelyzetben beavatkozhasson. Ez a korlátozás immár a múlté. A hivatal azzal indokolta a lépést, hogy ezzel a változtatással elhárultak bizonyos akadályok a technológia továbbfejlesztésének az útjából.
Brian Kelly közlekedési miniszter örült annak, hogy az életmentő technológia a jövőben előreviheti Kaliforniában az önállóan közlekedő gépkocsik ügyét. A CDMV adatai alapján jelenleg 42 cégnek van engedélye arra, hogy a szövetségi állam útjain robotjárműveket teszteljen.
A módosításnak ugyanakkor nem örült mindenki. A Consumer Watchdog nevű csoport arra hívta fel a figyelmet, hogy a technológiai vállalatok és az autógyártók "magán laboratóriumokként" használják Kalifornia útjait, s a tevékenységükkel veszélyeztetik az utcák biztonságát. John M. Simspon, a szervezet illetékes igazgatója kijelentette, hogy a szövetségi állam kötelessége az lenne, hogy megvédje az embereket.
A kaliforniai járműhivatal (CDMV) közölte, hogy az új szabályok a jövő évtől lépnek hatályba. A hatóság módosított egy passzust, amelynek az volt a lényege, hogy a tesztelések során minden esetben az autóban kellett ülnie egy vezetőnek is azért, hogy vészhelyzetben beavatkozhasson. Ez a korlátozás immár a múlté. A hivatal azzal indokolta a lépést, hogy ezzel a változtatással elhárultak bizonyos akadályok a technológia továbbfejlesztésének az útjából.
Brian Kelly közlekedési miniszter örült annak, hogy az életmentő technológia a jövőben előreviheti Kaliforniában az önállóan közlekedő gépkocsik ügyét. A CDMV adatai alapján jelenleg 42 cégnek van engedélye arra, hogy a szövetségi állam útjain robotjárműveket teszteljen.
A módosításnak ugyanakkor nem örült mindenki. A Consumer Watchdog nevű csoport arra hívta fel a figyelmet, hogy a technológiai vállalatok és az autógyártók "magán laboratóriumokként" használják Kalifornia útjait, s a tevékenységükkel veszélyeztetik az utcák biztonságát. John M. Simspon, a szervezet illetékes igazgatója kijelentette, hogy a szövetségi állam kötelessége az lenne, hogy megvédje az embereket.